SydSiden Online (SSO)

BrĂžndby Support
Forum-forside

Log ind | Registrering

(SydSiden Online)

skrevet af 1312, Hellerup, , 01.10.2025, 00:46
(redigeret af 1312, 01.10.2025, 01:04)

RĂžsler var som relativ stor aktionĂŠr ude at spĂžrge GFH efter en strategi.

Godt spÞrgsmÄl, som jeg synes man skal anerkende RÞsler for at krÊve.

GFH har sÄ flere muligheder, men at ignorere det er en rigtig dÄrlig idé synes jeg.

Men hvad siger tilhĂŠngerne her??

Hvordan skal BIF’s strategi se ud?? Hvem har lyst til at byde ind med idĂ©er?????

Skal man gÄ efter at konkurrere pÄ stÞrrelsen af udgifter og lade ejerne smide milliarder ind?
Eller skal vi finde en niche??? Og hvad skulle den niche vĂŠre??

Jeg selv har jo foreslÄet at man hopper et trin op i udviklingen. At man dropper at udvikle pÄ 13-16 Ärige generelt, andet end man har et U15 og U17, som fx hold som. Viborg, Esbjerg og andre U-liga klubber.

Man sender et lille million belÞb efter de to hold. 2-4 millioner i samlede udgifter. DernÊst opretter man sit akademi udelukkende for U19, hvor man satser en smule mere end i dag pÄ at satse pÄ 2-3 af de spillere pr Ärgang.

Ikke 22, som der vel er i en U-trup. Dvs hvis OB Þnsker spiller nr. 7 i BIF U19 hierarkiet, sÄ skal man lade ham skifte. Det tror jeg ikke man gÞr idag. Man byder lÞnnen med op.

Hvilket er tÄbeligt, for 7. bedste spiller i BIF U19 vil kun i 0,0001% tilfÊlde blive til noget.

Derfor skal alt vÊre indstillet pÄ disse 2-3 spillere og kun dem, skal der reelt spenderes en lÞnning pÄ. Spillerne under denne elite er pÄ kontrakter der giver smÄ penge. Som en erstatning for det fritids job de ikke kan tage.

Vi kan ikke ligge og betale til en dyr uddannelse af spillere der i bedste fald spiller i 3. division eller lavere. Jeg ved ikke prÊcis hvad spiller fra nr 6. bedst til 22 tjener. Men sÊtter vi et snit pÄ 120.000 Ärligt, sÄ smider man 2 milloner ud der. Giv dem 60.000 maks. og spar 1 mill., som sÄ bruges pÄ de to bedste.

Prisen er sÄ at man ikke lÊngere er nr 1-3 i U-ligaen, men er nr. 7-14.

SÄ skal U19 ogsÄ have nogle unge spillere til fra udlandet, ud fra den tanke at der er 13 gange flere spillere i Tyskland med samme talent, rent statistisk, som i Danmark. Hvorfor ikke prÞve at finde en 1-2 unge spillere i de store europÊiske lande, som UK, Tyskland, Frankrig, Spanien, Holland??

Men de spillere kommer som 18 Ärige og U19 er for at integrere dem i landet. De 6 fÞrste mÄneder man alligevel skal bruge til at fÄ en dagligdag.

Dermed har man 8-11 spillere af bedre kvalitet pÄ U19 og iflg tanken bedre kvalitet end nu, da man kan koncentrere flere penge pÄ fÄ spillere. Spillere hvoraf vi skal bruge maks 2 til SL.

Dette tiltag vil gÞre man har flere penge senere i udviklingen af spilleren, pÄ bekostning af et omrÄde, hvor vi alligevel synes ikke at kunne konkurrere med de Þvrige i ligaen.

Der vil stadig vÊre svÊrere at kunne finde spillere, der er klar til at spille SL som 18 Ärige. For jo bedre kvalitet pÄ SL holdet, jo fÊrre vil vÊre gode nok fÞr de er 23 Är.

Men byd da gerne ind, sÄ GFH ellers kan komme ud af busken og fortÊlle os hvad det er man vil med klubben???

Men man vil jo med sÄdan et koncept ikke lÊngere vÊre en klub med ungdomsfodbold i traditionel forstand. Noget der formentlig slider pÄ manges selvforstÄelse.

Synes godt om (0) Synes ikke om (0)

Hele trÄden:

  • - 1312, 01.10.2025, 00:46 (SydSiden Online) [Board][Mix]
    • - The Pride Of Denmark, 01.10.2025, 08:32
      • - 1312, 01.10.2025, 15:49
        • - The Pride Of Denmark, 01.10.2025, 18:05
          • - 1312, 01.10.2025, 19:01
SydSiden Online (SSO) | Ansvarlig
580303 indlÊg i 27811 trÄde, 12749 registrerede brugere, 74 brugere logget ind(2 registrerede, 72 gÊster)
powered by my little forum  RSS-Feed
^