(SydSiden Online)
» Skal man gÄ efter at konkurrere pÄ stÞrrelsen af udgifter og lade ejerne
» smide milliarder ind?
Ja det syntes jeg. Nu skriver du "lade ejerne". Men de bestemmer jo allerede 100% selv, sÄ ja jeg syntes de skulle komme med sÄ store summer, sÄ vi fÄr alvor skyder os op ved siden af de 2 fc-klubber, og vores niveau ogsÄ gerne skulle ramme et internationalt snit, hvor vi er 60-40 istedet for 20-80 i playoff-kampene om europa.
» Eller skal vi finde en niche??? Og hvad skulle den niche vÊre??
NĂŠĂŠ, der er fcn der har sin egen niche. Det tror jeg ikke vi skal ud i.
Resten af ligaen er vel bare fuld, nÄr vi ser bort fra fcn, de 2 andre fc-klubber og os selv. Agf er sÄ pt bare toppen af det fyld.
» DernÊst opretter man sit akademi udelukkende for U19, hvor man
» satser en smule mere end i dag pÄ at satse pÄ 2-3 af de spillere pr
» Ärgang.
Jeg er sÄdan set okay med at man i masterclass alene satser pÄ u19, sÄ kan de Þvrige u-hold spiller i foreningen ulÞnnet.
» Ikke 22, som der vel er i en U-trup. Dvs hvis OB Þnsker spiller nr. 7 i BIF
» U19 hierarkiet, sÄ skal man lade ham skifte. Det tror jeg ikke man gÞr
» idag. Man byder lÞnnen med op.
»
» Hvilket er tÄbeligt, for 7. bedste spiller i BIF U19 vil kun i 0,0001%
» tilfÊlde blive til noget.
» Derfor skal alt vÊre indstillet pÄ disse 2-3 spillere og kun dem, skal der
» reelt spenderes en lÞnning pÄ. Spillerne under denne elite er pÄ kontrakter
» der giver smÄ penge. Som en erstatning for det fritids job de ikke kan
» tage.
»
» Vi kan ikke ligge og betale til en dyr uddannelse af spillere der i bedste
» fald spiller i 3. division eller lavere. Jeg ved ikke prÊcis hvad spiller
» fra nr 6. bedst til 22 tjener. Men sÊtter vi et snit pÄ 120.000 Ärligt, sÄ
» smider man 2 milloner ud der. Giv dem 60.000 maks. og spar 1 mill., som sÄ
» bruges pÄ de to bedste.
»
» Prisen er sÄ at man ikke lÊngere er nr 1-3 i U-ligaen, men er nr. 7-14.
Jeg kan sagtens fÞlge din tankegang, men jeg syntes du glemmer at se pÄ hvad omkostningerne er ved at gÞre det du foreslÄr der. Det kan godt vÊre vi pÄ indkÞbstidspunktet fÄr nogle bedre spillere, men nÄr du fjerne de bedste lige uden for toppen, og erstatter dem med ligegyldigt fyld, sÄ fjerne du ogsÄ kvalitet i den daglige trÊning og interne matching mv. Forestil dig vi har U19-ligaens 3 bedste frontspillere, men vores 4 forsvarsspillere i u19, er de dÄrligste u19-spillere, eller bare middelmÄdige, sÄ bliver vores frontspillere jo ikke matchet til dagligt - det tror jeg ikke der er meget udvikling i.
Ligesom der bÞr vÊre i superligatruppen, sÄ skal der vÊre et konkurrencedygtigt miljÞ, sÄ alle bliver presset til trÊning og i dagligdagen for at levere og komme pÄ holdet/startopstillingen. Det er jo lige prÊcis derfor, at det nogen gange kan vÊre en fordel for en ung spiller at tage til et u-hold i udlandet, sÄ bliver de matchet med bedre medspillere i dagligdagen.
---
Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1?
| Synes godt om (0) | Synes ikke om (0) |
Hele trÄden:
- - 1312, 01.10.2025, 00:46 (SydSiden Online)
![Ă
bne i forumvisning [Board]](img/board_d.gif)
![Ă
bne i blandet visning [Mix]](img/mix_d.gif)