SydSiden Online (SSO)

Brøndby Support
Forum-forside

Log ind | Registrering

Hvem er det som “smadrer” klubben? Fans smadrer klubben (SydSiden Online)

skrevet af 1312, Hellerup, , 14.05.2026, 07:58
(redigeret af 1312, 14.05.2026, 08:06)

» Så lad mig spørge på en anden måde: Hvem vil man helst have – Kasi
» eller GFH?
» Han er måske ikke ligefrem pålidelig i alle aspekter, det står jeg helt
» klart ved. Men til gengæld er han en Brøndby-mand helt ind til benet, som
» kender klubben ud og ind. Man kan mene om ham, hvad man vil, men jeg vil
» langt hellere have én, der kender klubben, end dem vi har nu, som er ved
» at smadre den.

Hvordan smadrer man en klub?

Der spilles stadig fodbold og når man bestiller en fadbamse på stadion, så kommer den stadig.

Så jeg ved ikke hvad “smadre” betyder. I 2013 var man ved at rykke ned, og alligevel vandt man et mesterskab i 2021.

Så hvad er “smadre”.? GFH har sendt penge ind i BIF. Er værdien af truppen højere nu end 2019? Ja vil jeg mene. De andre har bare endnu bedre hold relativ til os.

Men jeg ser et problem i at de spillere der skulle være bærende kræfter simpelthen ligner fejlkøb IGEN OG FOR 10. GANG I TRÆK.

Rygterne, som ligefrem blev til Tipsbladet artikler, siger at JBA blander sig ned i spillerkøb. Og hvis det er korrekt. Så er manden jo endnu større idiot end han ligner at være. Manden leger FIFA Nintendo/Playstation bullshit in real Life.

DET er at smadre. Men det behøver vi jo ikke engang GFH til. Og hvis de ikke også er inde over at blande sig, så ville jeg da gå amok over at JBA gør det, når det altid ender i lort.

Man smadrer måske reelt mest klubben ved altid NAIVT at bakke op. Man kommer og man køber sæsonkort igen og igen. Ergo tænker GFH: “Vi kan gøre hvad som helst og fjolserne betaler os deres penge alligevel. Så hvorfor ikke lave BIF om til en cirkusforestilling, hvor vi eksperimenterer for vores lommepenge og ser om vi kan lege FIFA PlayStation….”

Fan grupperne smadrer dermed BIF lige så meget som GFH. Kulturen er at vi slipper afsted med hvad som helst ud i inkompetence.

GFH har sendt penge ind i klubben. Kan penge “smadre”?? Egentlig ikke, da uden de penge, så er klubben også smadret. Nogle her har påstået af kapitalstrukturen smadrer klubben… hvilket jeg synes er en grinagtig påstand. Om penge til ejeren skyldes via aktierkapital eller lån er udelukkende et skattemæssig trick.

Lån betyder løbende udtræk af cash til renter, som ikke svares skat af i Danmark. Aktiekapital ville betyder et udtræk skulle beskattes med 22%.

Skat er en omkostning, omkostninger skal ned. Så om noget, så hjælper det da til bedre fodbold, hvis penge = kvalitet.

Så min hypotese er at lalleglade fans, som konsekvent bakker op om alt, er ligeså skyldige i at smadre, som JBA, der bare ikke fatter at han burde holde sig langt væk.

BIF bliver aldrig noget så lang tid JBA er i den klub.

Dermed er det vel JBA, der smadrer. Ud fra hvad oplysninger vi har til rådighed.

Jeg hører ude i byen, at Cooper er den, der har købt spillere i vinteren 2026, hvorefter Schmedes naturligvis skrider. Samme fucking problem, som rygterne siger Troels Bech måtte opleve med Zorniger.

Ergo kan trænerens via kontakten til JBA by passe den formelle struktur.

DET ER PROBLEMET I DETALJEN. Vi FÅR ingen stjerne kapacitet i scouting og sportsdirektør posten før JBA skrider. For han er påvirkelig når en træner påstår at HAN BARE VED HVAD SKAL TIL.

Det er ligesom i filmen Moneyball. Hvor chief scout’en får en sviner. Brad Pitt siger:

I have seen you sit there at the kitchen tables and telling the parents “When I know, I know” - “And with your son, I know”. - “And you don’t”.

Ergo scouten tror han kan spotte hvad talent er og hvad ikke. Men det kan han ikke. Det er derfor data og FCM kan. Fordi de kigger efter data, der er kogt ned i tal. Hvor mange gange kommer en wing til baglinjen pr time spillet. Hvor mange % af indlæg er kvalitet og hvad er XG på de indlæg….???

Det er metoden. JBA er en idiot på steroider.

Cooper har i ekstrem grad undervurderet hvad skal til. Superligaen er meget stærkere end hvad Cooper tror. Og vi overbetaler groft vores spillere.

Nu står vi med en flok spillere, Dennis, Sow, Wass, Fuckuda, Tahirovic, Ambæk, plus en flok mælketænder, som reelt ikke her og nu er gode nok til top 6 i Superligaen.

BIF RISIKERER NEDRYKNING NÆSTE SÆSON.

Vi er igen igen igen ikke kommet i gang med en data dreven klub og de andre bare spurter afsted.

JBA kan ikke lede en data dreven virksomhed. Ring til Tryg forsikring eller et New York hedgefond og få fat i deres statistikere. Nogle nørder der kigger standardafvigelser og varians før morgenmaden.

Jeg gider ikke længere se JBA være en del af den klub. Manden lever i stenalderen hvor fodbold var noget der skete ude på træningsbanen.

» Problemet er bare – og nu bliver jeg nødt til at i være ærlig – at jeg
» godt ved, mange herinde drømmer om, at vi kan gå tilbage til de
» romantiske amatørdage, hvor klubben var noget helt andet. Men så må vi
» også være ærlige over for os selv: så kan vi godt vinke farvel til
» Superligaen, mesterskabsdrømme og europæiske ambitioner. Fodbold er
» desværre big business i dag. Det er ikke for sjov længere.
» Der skal penge til, hvis man vil være med, og dér vil jeg personligt
» hellere se en konstruktion med folk som Jan Bech, Kasi Jesper og måske
» også Aldo Petersen. Man kan mene, hvad man vil om personerne, men det er
» trods alt folk med relation til klubben, folk der kender Brøndby, og ikke
» anonyme investorer, som ser klubben som et aktiv i en portefølje.
» Så spørgsmålet er egentlig ret simpelt: Hvad vil man helst? Ejere med
» penge, som måske er lidt farverige i deres fremtoning, men som har et
» forhold til klubben – eller en romantisk tilbagevenden til noget, der i
» praksis kan ende med deltidsprofessionalisme, 2. division, 3. division
» eller i værste fald Danmarksserien?
» Folk bliver nødt til at anerkende, at moderne fodbold er big business.
» Spørgsmålet er ikke, om vi kan lide det. Spørgsmålet er, hvem vi helst
» vil have til at drive den forretning.

Synes godt om (2) Synes ikke om (3)

Hele tråden:

SydSiden Online (SSO) | Ansvarlig
580295 indlæg i 27810 tråde, 12749 registrerede brugere, 67 brugere logget ind(3 registrerede, 64 gæster)
powered by my little forum  RSS-Feed
^