Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen (SydSiden Online)
Hvad mangler Brøndby denne sommer?
Altså man starter jo med at mangle en adm. direktør og en sportsdirektør.
Direktør posterne
Jeg kan ikke sige, præcis hvem man bør ansætte i alle stillinger. Men i mine øjne kunne Jan Laursen, som tidligere har været i FCN være et godt bud på en man kunne ansætte som Sportschef.
Som administrerende direktør gad jeg godt man ansatte en visionær type. Jeg ansatte gerne en Kasi Jesper lignede type i den rolle.
I FCM har man med succes haft en Steinlein til konstant at presse ambitionerne og de kreative idéer op. Det bør være den samme tilgang man har i Brøndby.
Derudover mener jeg, at man skal sætte et hold omkring sportsdirektøren, der kan sikre at alle tingene man forsøger at implementere bliver udført. Der skal gøres langt mere for at få implementeret en tydelig strategisk retning.
Man har i både FCM og FCN en større stab omkring sin sportsdirektør end man har i Brøndby.
Troels Bech satte nogle hjørnesten. Vi har ikke bevæget os videre siden og nærmest gået bagud under CV på alle punkterne.
Trænerstaben
Hvis ikke man fyrer Cooper så bør man skifte hans assistebt trænere eller ansætte nogle flere, for de har ikke lykkes med at spille et hold sammen. Det er alle relationer og automatismer der mangler på det hold.
1. Punkt, send nogle angribere frem på banen, klar til kontra angreb på modstandernes dødbolde.
2. Punkt, sats på at vinde nedfaldsboldene i feltet når man angriber og vind rum i stedet for bolden i første omgang.
3. Sæt tempo i spillet på dødbolde. Hurtige indkast, hurtige korte frispark.
4. Generelt skal der sættes et højere tempo i presspil og på bolden. Presset skal være aggressivt og højt og der skal spilles på første berøringer og spille over en mand og ind i de centrale rum noget mere.
5. Der skal være langt mere bevægelse. Der er alt for mange spillere der løber alt for lidt. Det skal være mere og i højere tempo. Så må vi forsvare os med bolden i dele af kampen så vi kan skrue tempoet op i andre dele af kampen.
6. Der skal til tider spilles langt mere direkte mod målet. Det er fint at man træder i bolden hvis muligheden for at spille hurtigt og direkte er lukket, men som udgangspunkt skal det være langt mere direkte.
Vinduet generelt
Generelt set jeg gerne, at man bygger op imod europæiske kvalifikations kampe. Kommer der ikke den mulighed i næste sæson, mener jeg, at man skal sætte sit hold frem imod peak i 2027/2028 sæsonen.
Alle med udløb i 2027 og 2028 bør overvejes om de skal være en del af truppen, hvis man ikke skal spille europæisk kval i 2026.
I mine øjne er truppen slet ikke så ringe og man har heller ikke spillet, spiller for spiller så ringe.
Men der er ikke sammenhæng i holdet man mangler nogle bærende spillere tror jeg. Måske kan man spille dem ind med den trup man har allerede, det er jeg usikker på, da jeg er overrasket over hvor dårligt man er lykkes med en spiller som Vallys eksempelvis. Jeg tror dog ikke det er kæmpe ændringer eller udrensnnger der skal til, men mindre justeringer.
Generelt ville jeg jo helst hente Kvistgaarden, Jobbe, Bischoff og måske Marcondes i en samlet pakke, men andre muligheder er også tilstede.
Målmand
Jeg er lidt splittet på denne position. Jeg er i tvivl om der vil gavne alle med noget luftforandring. Omvendt synes jeg at Pentz passer rigtig godt ind og er en dygtig keeper. Men han har 2 år tilbage nu, så det er måske det rette tidspunkt at sælge. Kommer man ikke til at spille kval til Europa i næste sæson, mener jeg man bør skifte denne sommer.
En mulighed kunne måske være at hente den gamle Brøndby dreng hjem fra FCN i Andreas Hansen. De skal vel snart prøve en ny 17 årig af i målet.
Forsvaret.
Sælg Lauritsen.
Venstre
I mine øjne synes jeg truppen er lidt svært planlagt her. Da man hentede Köhlert og forlængede med Divkovic gjorde man ikke plads i truppen til en egen udviklet venstre back. Jeg kan både lidt Köhlert og Divkovic og synes egentlig de to giver os præcis de to forskellige typer backs vi har brug for. Af den grund ser jeg gerne at man udlejer Lukas Larsen en sæson mere og gerne til en superliga klub. Alternativt skal man måske sælge en på denne position, hvis man mener at Lukas er klar.
Centralt
Binks er sikker starter. Vanlerberghe har vist han har den fornødne kvalitet. Problemet er at Vanlerberghe har udløb næste sommer. Kommer Brøndby ikke i Europa skal man spille Canut ind. Skal man spille Europæisk bør man forsøge at leje Godfrey i et halvt år mere.
Alves burde have været solgt i vinters. Nu er han en dårlig case for Brøndby. Sælg han alligevel og få de penge man kan.
Højre
Villadsen har været svingende og med Klaiber i truppen burde man være fint dækket ind, men med Coopers konflikt tilgang, er Klaiber ikke et alternativ lige nu. Mon ikke Klaiber er væk denne sommer eller at man finder en mulighed for at han bliver en reel mulighed i hans sidste år i klubben. Jeg ser gerne, at man tager en ung spiller op i truppen og lader Villadsen kæmpe med en af de unge. Vi skal have en stabil løsning og det behøver vi ikke købe.
Midtbanen
Slisz er fast mand og Tahirovic har i mine øjne vist at han har nok kvalitet. Det skal vi simpelthen få frem i ham. Derudover skal man have en erstatning for Nartey. En ny Mukhtar/Nartey type.
Det er her man skal handle først. Det er den vigtigste position lige nu.
I mine øjne skal man sælge Vallys og se om man ikke kan få lidt penge for ham. Kan man ikke det skal man forlænge med ham og gøre ham til en spiller der bliver man bygger holdet op omkring. Wass, Mathias Jensen, Frøkjær og Viggo Paulsen er fine indskiftere.
Hvis man ikke vil spille fast med Tahirovic skal han sælges og en ny købes ind.
Angrebet
Fukuda, Ambæk, Dennis, Vallys og Bundgaard bør alle have kvaliteten til at spille Superliga. Jeg har ikke stor tiltro til Sow, men kan være at han kommer til at overraske.
Man mangler dog i mine øjne minimum en stjerne angriber ala Pukki eller Kvistgaarden. En med fart der kan lide at bevæge sig og løbe dybde og kan gå med i spillet men også kan tage dueller.
Jeg så gerne man hentede Kvistgaarden hjem igen så man kunne sælge ham igen om 2-3 år. Men ellers må der alligevel være flere angribere derude som kan de samme ting.
---
08-12-2016 - Plaffemedisteren (12:53): Jeller prøver at reformere skakten. Han er en ung Martin Luther
21-12-2016 - WM (17:44): Jeller er i gang med at reformere skakten nu som den yngre Klaus Riskjær
| Synes godt om (0) | Synes ikke om (0) |
Hele tråden:
- Hvad mangler BIF holdet til sommerens vindue?? - 1312, 29.04.2026, 01:34 (SydSiden Online)
![Åbne i forumvisning [Board]](img/board_d.gif)
![Åbne i blandet visning [Mix]](img/mix_d.gif)
- Hvad mangler BIF holdet til sommerens vindue?? - gladdreng, 29.04.2026, 04:02
- Hvad mangler BIF holdet til sommerens vindue?? - 1312, 29.04.2026, 18:45
- Hvad mangler BIF holdet til sommerens vindue?? - h.n.nielsen, 10.05.2026, 19:02
- Hvad mangler BIF holdet til sommerens vindue?? - 1312, 10.05.2026, 20:22
- Hvad mangler BIF holdet til sommerens vindue?? - h.n.nielsen, 10.05.2026, 19:02
- Hvad mangler BIF holdet til sommerens vindue?? - 1312, 29.04.2026, 18:45
- Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen - Jeller, 15.05.2026, 13:59
- Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen - 1312, 15.05.2026, 20:16
- Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen - Jeller, 16.05.2026, 11:29
- Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen - Chester, 16.05.2026, 21:06
- Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen - Troels, 17.05.2026, 22:59
- Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen - Chester, 16.05.2026, 21:06
- Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen - Jeller, 16.05.2026, 11:29
- Hvad mangler BIF til sommerens vindue?? - her er listen - 1312, 15.05.2026, 20:16
- Hvad mangler BIF holdet til sommerens vindue?? - gladdreng, 29.04.2026, 04:02