SydSiden Online (SSO)

Brøndby Support
Forum-forside

Log ind | Registrering

Nu er nok simpelthen nok. (SydSiden Online)

skrevet af BIF2200 E-mail, , 22.05.2026, 07:46

Jeg skriver det her som livslang Brøndby-fan, som én der elsker klubben, stemningen, fællesskabet og Sydsiden — men også som én der ærligt talt er nået til et punkt, hvor skuffelsen, frustrationen og trætheden fylder mere end noget andet.

Det store pyroshow lige efter pausen i anden halvleg blev for mig dråben.

Lad mig slå én ting fast: Jeg er ikke principielt modstander af pyro. Det har i mange år været en del af fankulturen i Europa. Men der er en verden til forskel på organiseret stemningsskabelse og komplet hensynsløs adfærd, hvor medfans — herunder børn — ender med at løbe skrigende væk i panik.

Jeg så det med egne øjne. Jeg var selv med til at trøste en lille pige ude i Fanzonen bagefter, som var fuldstændig rædselsslagen. Hendes mor var dybt oprevet. Det er ikke stemningsskabelse. Det er ikke passion. Det er ikke Brøndbyånd.

Så jeg vil gerne høre fra jer:

**Var du på stadion i dag og blev ramt?**
– Forbrændinger?
– Røgskader?
– Panikanfald?
– Genstande kastet i jeres retning?
– Andre episoder med utryghed eller voldsom adfærd?

Skriv til mig privat eller i kommentarsporet.

Formålet er enkelt:

**Jeg ønsker at starte en underskriftsindsamling og et åbent brev til Brøndby IF’s ledelse.**

Budskabet skal være klart:

**Nu må klubben tage det endelige opgør.**

Det kan ikke være rigtigt, at en gruppe igen og igen sætter sig over fællesskabet, over klubbens øvrige fans, over frivillige, kontrollører og klubbens rammer.

Alt for længe har man set gennem fingre med voldelig, truende og egoistisk adfærd, fordi man har været bange for konflikten eller konsekvenserne.

Men hvad er konsekvensen ved ikke at gøre noget?

At almindelige fans holder op med at komme.
At børnefamilier holder sig væk.
At frivillige mister lysten.
At frygt erstatter fællesskab.

Den udvikling er vi allerede i gang med.

Derfor mener jeg også, at **Brøndby Support nu er nødt til officielt at tage tydelig afstand og tage det opgør, som burde være taget for flere år siden.**

Det her handler ikke om intern fanpolitik.
Det handler om klubbens fremtid.

Hvis Sydsiden som kollektiv også skal markere en protest, så må den diskussion tages.

Jeg er klar til at lægge navn til.
Jeg er klar til at stå frem.
Jeg er klar til at tage diskussionen.

For jeg elsker den her klub alt for højt til bare at se på længere.

**Hvis du er enig — så giv lyd.**

Synes godt om (10) Synes ikke om (0)

Hele tråden:

SydSiden Online (SSO) | Ansvarlig
580301 indlæg i 27811 tråde, 12749 registrerede brugere, 38 brugere logget ind(3 registrerede, 35 gæster)
powered by my little forum  RSS-Feed
^