SydSiden Online (SSO)

Brøndby Support
Forum-forside

Log ind | Registrering

Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? (SydSiden Online)

skrevet af Musha_, Paphos, , 26.05.2026, 05:07

» Jeg synes, dit opslag er både respektløst og stærkt problematisk.
»
» Man må gerne være skeptisk og efterspørge fakta, men dit indlæg går
» længere end det. Du antyder, at en handicappet kvinde muligvis lyver eller
» overdriver en alvorlig episode, samtidig med at du skriver, at hun “med
» rette” blev overfuset på grund af et klistermærke. Det er efter min
» mening en meget usympatisk og ekskluderende måde at omtale en handicappet
» fan på.
»

Der kommer den igen... Det har ikke noget med at hun er handicappet at gøre. Jeg ville også kritisere alle andre der sad på et Brøndby afsnit med S12 klistermærke. Ud fra historien der er blevet fortalt er det min klare vurdering at hun taler usandt eller stærkt overdriver hændelsen. Der er simpelthen for meget der ikke giver mening i den historie.

» Jeg vil være varsom med selv at bruge ordet “mordforsøg”, når det
» ikke er juridisk fastslået. Men hvis det er korrekt, at nogen har forsøgt
» at fjerne eller pille ved en handicappet persons respirationsudstyr, er det
» fuldstændig uacceptabelt uanset fan-tilhørsforhold. Det kunne være gået
» helt galt og i værste fald have fået en fatal udgang.
» Det mest bekymrende ved dit opslag er næsten, at du gør den handicappede
» fan til problemet. Ikke forholdene. Ikke sikkerheden. Ikke den mulige
» chikane. Ikke det forhold, at kørestolsbrugere ofte kan ende blandt
» hjemmebanefans, fordi udeafsnittene ikke er ordentligt indrettet.
»

Kørestolsbrugere skal være hjertens velkommen ligesom alle andre. Men de skal også respektere fan sektionerne Ligesom alle os andre.

» Det er netop dér, debatten burde starte: Hvorfor har handicappede fans
» ikke samme trygge og reelle adgang til udekampe som alle andre?
»
» Jeg oplever dit opslag som diskriminerende i sin virkning, fordi det
» indirekte sender signalet om, at handicappede fans selv må bære risikoen,
» hvis de placeres forkert eller har synlige fanmarkeringer på. Det er jeg
» lodret uenig i.
»
» Fodboldrivalisering kan aldrig bruges som undskyldning for at acceptere
» chikane, utryghed eller manglende hensyn til mennesker i en sårbar fysisk
» situation.
» Så nej, det her handler ikke om at være sart. Det handler om almindelig
» anstændighed. Og dit opslag bidrager efter min mening ikke til en bedre
» fankultur — det gør den mere rå, mere ekskluderende og mindre
» menneskelig.

Det kan meget vel være at vi kan forbedre vores forhold for handicappede og Kørestolsbrugere. Men det har jo ikke noget med mig at gøre og derfor giver det ikke mening at anklage mig for diskrimination. Jeg siger blot at alle mennesker handicappet eller ej skal respektere spillereglerne.

Synes godt om (0) Synes ikke om (5)

Hele tråden:

SydSiden Online (SSO) | Ansvarlig
580295 indlæg i 27810 tråde, 12749 registrerede brugere, 47 brugere logget ind(5 registrerede, 42 gæster)
powered by my little forum  RSS-Feed
^