SydSiden Online (SSO)

Brøndby Support
Forum-forside

Log ind | Registrering

P. Mortensen, endnu et tegn på en klub i forfald. (SydSiden Online)

skrevet af Ivaninho E-mail, , 01.06.2026, 16:14

Nu hvor transferen er officiel håber jeg du har fået lidt mere af den forklaring du eftersøger. Som Ohnesorge siger i forbindelse med præsentationen, så er det her jo ikke en transfer til toppen af truppen spillemæssigt. Det er et supplement til de unge angribere vi allerede har. Og så bringer han noget rutine, erfaring og kultur, som har manglet.

Det er jo ikke en unik Brøndby ting hvis man kigger ud over Europa. AC Milan hentede f.eks. Olivier Giroud ind som 35 årig, hvor han hjalp dem med at vinde mesterskabet. Han scorer iøvrigt stadig mål idag for Lille SC, som 39 årig.

Der er også en Marco Arnautovic der skiftede til Røde Stjerne som 37 årig og hjalp dem med at vinde the double. Eller Henke Larsson først til Man Utd og siden til Helsingborg som 36-årig.

I den lidt højere ende er der også Zlatan Ibrahimovic til Milan som 38-årig eller Thiago Silva til Chelsea som 35-årig.

Det er alle eksempler på rutinerede spillere med stor effekt på holdånd og sammenhold. Alle hentet ind til hold i krise for at stabilisere og hjælpe med at bygge et fundament. Det er i det lys man skal se Patrik Mortensen transferen og så begynder den lige pludselig at give mening.

Og med hensyn til hvad vi kan og ikke kan hente så er det 6 måneder siden vi brugte 40-50 millioner på transfers og blandt andet hentede spillere med Premier League erfaring,, så for mig er det på ingen måde et tegn på at vi er ved at skrue ned. Det er et tegn på en transfer der kigger ind i andre ting som spillertruppen har brug for end store flashy navne fra udlandet.

Synes godt om (9) Synes ikke om (2)

Hele tråden:

SydSiden Online (SSO) | Ansvarlig
580301 indlæg i 27811 tråde, 12749 registrerede brugere, 112 brugere logget ind(0 registrerede, 112 gæster)
powered by my little forum  RSS-Feed
^