1312
Hellerup, 20.11.2021, 22:17
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (15) |
|
Virker hűje lűnninger ikke??? (Off topic) |
|
NÄr din arbejdsgiver ikke vil give dig nogle fÄ tusinde kroner mere mÄnedligt, sÄ er det ikke fordi de 2.000 x 12 mÄneder rykker hele budgettet fra hinanden og ÞdelÊgger Þkonomien.
Nej det er fordi han risikerer hen af Ärene ikke at kunne komme af med dig. Fordi nÄr du fÄr en hyre over markedsniveau, sÄ har du ingen interesse i at sÞge videre og vil med lÊngere og lÊngere opsigelsesfrist fÄ en stÞrre interesse i at blive afskediget.
Vi har selv set Erceg nÊrmest vÊre usÊlgelig og uden interesse i at komme videre da hans lÞn ikke kunne opnÄs andre steder.
SÄ spÞrgsmÄlet er om man kan aflÞnne for godt? Fck fÄr ikke fuld valuta ud af deres ca. 170 mill i spiller budget. Godt dobbelt op ift Fcm.
En fck spiller kan ikke âsynkeâ dybere indenfor landets grĂŠnser. Dvs argumentet for at spiller op til sit bedste hver gang faktisk ikke gĂŠlder en potentiel indenlandsk transfer, men kun gĂŠlder en udenlandsk.
SÄ er spilleren fx Paycheck, hvad er sÄ motivationen? Han kommer ikke videre, og hvis han gÞr, sÄ er det pÄ lejemÄl med samme lÞn. Han vil nÊppe kunne vise sig frem til trÊning og komme pÄ, sÄ stille og roligt glider motivationen nedad.
Nu er der indenfor fodbold en relativ stÊrk korrelation imellem budget og placeringer. Men jeg er spÊndt pÄ om det gÊlder for klubber der ligger voldsomt over budgettet for nr 2 i landet. Bayern gÞr nok.
Men var vi selv i 10 Är en del af en model der egenligt ikke gav mere for pengene?
Mon ikke man skal vĂŠre virkelig skarp med hvordan lĂžn bruges som motivationsfaktor ??? |
Thomcat
Slg, 21.11.2021, 08:04 (redigeret af Thomcat at 21.11.2021, 08:09)
@ 1312
 |
Synes godt om (4) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Virker hűje lűnninger ikke??? |
|
der er en smule forskel pÄ en fodboldkontrakt pÄ 4 Är og en almindelig ansat hvor 3-6 mÄneders opsigelse er det normale.
Man kan jo hvis man vil altid finde en Ärsag til at fyre en almindelig medarbejder - man omlÊgger bare hele arbejdspladsen. Med en fodboldkontrakt er man bundet de 4 Är - medmindre spilleren gÄr med til et kompromi om at skride fÞr med et stort belÞb i lommen.
Og ja vi havde alt for mange gamle performancespillere (med deraf hĂžje lĂžnninger) uden videresalgspotentiale med hĂžje lange kontrakter.
Det er vel fĂžrst nu vi er helt i bund med dem (jeg tilgiver totalt "fejlkĂžbet" JMG - for det er mig en gĂ„de at en spiller som i flere sĂŠsoner dominerede superligaen ikke kan tilspille sig en plads hos os) --- KEVIN - Vil du vĂŠre VENLIG og lade med at vende RĂVEN til? Kig dog pĂ„ BOLDEN MAND! |
Troels
Melby, 21.11.2021, 15:33
@ Thomcat
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Virker hűje lűnninger ikke??? |
|
» Man kan jo hvis man vil altid finde en Ärsag til at fyre en almindelig
» medarbejder - man omlÊgger bare hele arbejdspladsen. Med en fodboldkontrakt
» er man bundet de 4 Är - medmindre spilleren gÄr med til et kompromi om at
» skride fÞr med et stort belÞb i lommen.
Man er bundet pÄ de 4 Är, men en bÊnket spiller vil jo typisk spille og sÞge vÊk hvis han kan fÄ ca. samme lÞn og muligheden for at spille.
Men der er helt sikkert en risiko for at "hÊnge pÄ" spillere der ikke er gode nok, hvis man samtidig har sprunget banken.
» Og ja vi havde alt for mange gamle performancespillere (med deraf hÞje
» lÞnninger) uden videresalgspotentiale med hÞje lange kontrakter.
»
» Det er vel fÞrst nu vi er helt i bund med dem
Ja det lysner forude. |
1312
Hellerup, 22.11.2021, 20:54
@ 1312
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
PC med indspark |
|
I Troels Bechs podcast pÄ Mediano siger PC fra PSE at man nok kommer lÊngere med stÞrre differentiering i lÞnninger i Superligaen. AltsÄ virkelig Äbne kassen for stjernerne.
AltsĂ„ holde de bedste hjemme pĂ„ voldsom hĂžje lĂžnninger og dermed stagnerende eller mĂ„ske endda mindre til dem der alligevel kan fĂ„s i metervareâŠ
MÄske en interessant udvikling ift vores egen situation med en Uhre der, hvis hans tilbud er fra den blÞde mellemvare i Europa, sÄ kan man lige sÄ godt vÊrdisÊtte ham hÞjt i BIF og give ham en lÞn i top 15 i superligaen ogsÄ selvom det mÄske koster i den anden ende med fÊrre talenter
SĂ„ de 3-4 bedst lĂžnnede ligger i samme niveau som de ville kunne tjene i klubber i Holland/Belgien pĂ„ nĂŠr hvis det er Ajax, PSV, Club BrĂŒgge, Genk.
Kunne vĂŠre interesant at hĂžre CVâs holdning til en sĂ„dan udvikling. |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 22.11.2021, 21:39
@ 1312
 |
Synes godt om (3) |
 |
Synes ikke om (2) |
|
PC med indspark |
|
» I Troels Bechs podcast pÄ Mediano siger PC fra PSE at man nok kommer
» lÊngere med stÞrre differentiering i lÞnninger i Superligaen. AltsÄ
» virkelig Äbne kassen for stjernerne.
»
» AltsÄ holde de bedste hjemme pÄ voldsom hÞje lÞnninger og dermed
» stagnerende eller mÄske endda mindre til dem der alligevel kan fÄs i
» metervareâŠ
»
» MÄske en interessant udvikling ift vores egen situation med en Uhre der,
» hvis hans tilbud er fra den blÞde mellemvare i Europa, sÄ kan man lige sÄ
» godt vÊrdisÊtte ham hÞjt i BIF og give ham en lÞn i top 15 i superligaen
» ogsÄ selvom det mÄske koster i den anden ende med fÊrre talenter
»
» SÄ de 3-4 bedst lÞnnede ligger i samme niveau som de ville kunne tjene i
» klubber i Holland/Belgien pĂ„ nĂŠr hvis det er Ajax, PSV, Club BrĂŒgge, Genk.
»
»
» Kunne vĂŠre interesant at hĂžre CVâs holdning til en sĂ„dan udvikling.
Men det er jo ikke kun de 3-4 bedst lĂžnnede i pse der ligger i toppen af lĂžnhierarkiet i superligaen. Hele deres start-11 og flere bĂŠnkspillere, tjener jo langt mere end de fleste hos os.
Det er vel kun herning der har en hÄndfuld spillere der matcher de lÞnninger.
Bortset fra det - vandt vi ikke et mesterskab sidste Är, netop pga. sammenhold, gode relationer, herunder sikkert ogsÄ et lÞnhierarki som hele truppen kan se sig selv i, og ikke kun de 4-5 bedste/dyreste. --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
1312
Hellerup, 22.11.2021, 23:42
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
PC med indspark |
|
» Men det er jo ikke kun de 3-4 bedst lÞnnede i pse der ligger i toppen af
» lÞnhierarkiet i superligaen. Hele deres start-11 og flere bÊnkspillere,
» tjener jo langt mere end de fleste hos os.
» Det er vel kun herning der har en hÄndfuld spillere der matcher de
» lÞnninger.
»
PCâs holdning som jeg forstĂ„r den, er at der skal vĂŠre stĂžrre afstand internt i PSEâs trup. SĂ„ der er stĂžrre forskel mellem nr 1 og 25 end der er nu. SĂ„ledes dem der bĂŠrer holdet mest ogsĂ„ fĂ„r stigende del i lĂžnsummen.
» Bortset fra det - vandt vi ikke et mesterskab sidste Är, netop pga.
» sammenhold, gode relationer, herunder sikkert ogsÄ et lÞnhierarki som hele
» truppen kan se sig selv i, og ikke kun de 4-5 bedste/dyreste.
Jo, det kan man sagtens sige, det er jo ogsÄ der dilemmaet kommer op. Vil du holde Uhre hjemme 6-12 mÄneder mere (forenklet) og have stejlere lÞnkurve, eller beholde en fladere og sende de bedste spillere ud tidligere??
PC vil sÄ Äbenbart skabe stÞrre spÊnd. Dermed mÄske stÞrre incitament hos dem lavere i hierakiet for at kÊmpe sig op.
Vi mÄ nok indse at det kan have effekter vidt og bredt og derfor tage stilling aktivt til det.
Mener man i Tyskland baserer meget stor del af lÞnnen pÄ bonus for at komme med i weekendens udtagne trup, mens de fravalgte ikke fÄr bonussen. Det har jo ogsÄ visse effekter blandt spillerne.
Man hÞrer jo ligefrem om slagsmÄl osv. internt i trupperne for at komme i truppen. :-) |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 23.11.2021, 18:31
@ 1312
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
PC med indspark |
|
» Jo, det kan man sagtens sige, det er jo ogsÄ der dilemmaet kommer op. Vil
» du holde Uhre hjemme 6-12 mÄneder mere (forenklet) og have stejlere
» lÞnkurve, eller beholde en fladere og sende de bedste spillere ud
» tidligere??
»
» PC vil sÄ Äbenbart skabe stÞrre spÊnd. Dermed mÄske stÞrre incitament hos
» dem lavere i hierakiet for at kÊmpe sig op.
»
» Vi mÄ nok indse at det kan have effekter vidt og bredt og derfor tage
» stilling aktivt til det.
»
» Mener man i Tyskland baserer meget stor del af lÞnnen pÄ bonus for at komme
» med i weekendens udtagne trup, mens de fravalgte ikke fÄr bonussen. Det har
» jo ogsÄ visse effekter blandt spillerne.
»
» Man hÞrer jo ligefrem om slagsmÄl osv. internt i trupperne for at komme i
» truppen. :-)
Enig, det kan nok koges ned til at der er fordele og ulemper ved begge metoder, spÞrgsmÄlet er hvilket vÊrdisÊt mm. man vil have i sin klub. --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
1312
Hellerup, 23.11.2021, 19:34
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
PC med indspark |
|
»)
»
»
» Enig, det kan nok koges ned til at der er fordele og ulemper ved begge
» metoder, spÞrgsmÄlet er hvilket vÊrdisÊt mm. man vil have i sin klub.
Som en Bayern direktÞr udtalte: det er ikke de bedste spillere der koster penge at fÄ pÄ sit hold, det er dem i truppen der er dÄrligst. |
|
|