h.n.nielsen
07.05.2025, 20:23
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
(SydSiden Online) |
|
Fååårk hvor er det ringe, skide amatørklub |
1312
Hellerup, 07.05.2025, 20:28
@ h.n.nielsen
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» Fååårk hvor er det ringe, skide amatørklub
Når man lægger et antal penge, som rækker til 3. bedste budget, så får man 3. bedste resultat og så er det ingen skam at ryge ud til en klub på kunstgræs.
Vi ser det ude i Europa når Djurgården i deres idrætshal kan komme ind i en semifinale i EC. Så er det jo fordi kunstgræs kan noget.
Så bundlinjen er at vi har fået det som budgettet rækker til.
Men jeg er enig i at man i Brøndbys ledelse skal steppe ALVORLIGT OP. Man har ikke bidraget med en eneste kreativ tilgang til ligaen i 30 år.
INTET KOMMER DER UD AF PALMÅ’s fadbamser. Step op i alvorlig grad og tænk ud af boksen |
Tersted
07.05.2025, 20:44
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
Vi er kommet af med CV, så tænker nok der skal komme styr på det sportslige. Hvor mange penge har vi spildt siden mesterskabet i 2021, på nye forsvares spiller, og ikke en af dem har niveau, til superligaen. Ser ingen grund til at fyrer Birk, han skal nok få os tilbage på ret køl, vi skal bare lige have skiftet et helt forsvar.
Palmå er en anden snak, vi kunne efterhånden godt trænge til noget nyt på den plads |
1312
Hellerup, 07.05.2025, 20:52
@ Tersted
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» Vi er kommet af med CV, så tænker nok der skal komme styr på det
» sportslige. Hvor mange penge har vi spildt siden mesterskabet i 2021, på
» nye forsvares spiller, og ikke en af dem har niveau, til superligaen. Ser
» ingen grund til at fyrer Birk, han skal nok få os tilbage på ret køl, vi
» skal bare lige have skiftet et helt forsvar.
Skal vi ikke prøve at forholde os til at vi rammer den 3. plads, som budgettet berettiger??
Forsvarsspillerne præsterer det de betales for i et niveau, som er lig med resultatet.
Alt er reelt som det skal være.
»
» Palmå er en anden snak, vi kunne efterhånden godt trænge til noget nyt på
» den plads
Kampe vindes i bestyrelseslokalet. Derfor kan de starte med at fyre en uduelig ledelse, der pĂĄ ingen mĂĄde ser fremad og udvikler klubben.
Intet sker der |
Hamsik
07.05.2025, 20:53
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
Det er en skam. Birk er ansat til at spille offensivt fodbold med en 4 back kæde. Efter ingen tid gav han op og ændrede det til defensivt kontrabold med en 5 back kæde, hvor vi er totalt ideforladte hvis modstanderen også stiller sig lavt. Birk er taktisk elendig og hans 5 back kæde taktik kostede 4 mål mod os i de to første halvlege. Det er totalt forfejlet i forhold til hvad han blev ansat til.
Han skal ud hurtigst muligt og erstattes af en træner med et klart koncept, og en som også har mere i taktikbogen end bare at vrøvle om ild. |
Sansui
07.05.2025, 20:56
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» Men jeg er enig i at man i Brøndbys ledelse skal steppe ALVORLIGT OP. Man
» har ikke bidraget med en eneste kreativ tilgang til ligaen i 30 år.
Det her rammer hovedet på sømmet. Man skabte resultater på at være first mover... Det har man glemt at prøve at være.
Man har prøvet at kopiere andres model med færre midler og mindre struktureret tilgang. |
1312
Hellerup, 07.05.2025, 21:50
@ Sansui
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» » Men jeg er enig i at man i Brøndbys ledelse skal steppe ALVORLIGT OP.
» Man
» » har ikke bidraget med en eneste kreativ tilgang til ligaen i 30 år.
»
» Det her rammer hovedet på sømmet. Man skabte resultater på at være first
» mover... Det har man glemt at prøve at være.
»
» Man har prøvet at kopiere andres model med færre midler og mindre
» struktureret tilgang.
Fuldstændigt korrekt. Palmå er indbegrebet af at flytte papir uden nogen initiativ ud over at administrere.
Jeg kunne give dem 5 idéer på 15 minutter til at komme ud af starthullerne. Og hvis en tilfældig kan det, så er stort set alle bedre end Palmå.
Vanvid… gad vide om der er en form for “innovations afdeling” i BIF????
Næppe |
Mr. Jinx
08.05.2025, 07:54
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
»
» Men jeg er enig i at man i Brøndbys ledelse skal steppe ALVORLIGT OP. Man
» har ikke bidraget med en eneste kreativ tilgang til ligaen i 30 år.
SĂĄ hele Zorniger projektet med kreative spillere som Muhktar og den offensive tilgang zorniger havde, var ikke noget kreativt?
Hvad er det lige præcis fck og fcm har bidraget med i de sidste 30 år? det er i hvertfald ikke mere kreativt end Brøndbys stil.
problemet som jeg ser det er, at man i Brøndby henter spillere der ikke forstærker holdet med det samme de ankommer.
Ydermere køber vi igen og igen spillere der ikke ville være i nærheden af at komme på holdet i hverken fck eller fcm.
Bundgaard, spierings, sebulonsen, rasmussen, tschiembe, lauritsen og man kunne blive ved.... de er gode nok til Brøndby, selvom de ikke forstærker holdet synderligt.
ydermere siger man i brøndby igen og igen farvel til lovende talenter, som med det samme bliver en succes i andre kluber.
Oscar Schwartau er nu eksploderet i værdi og gør det godt i Norwich... havde man da for helvede bare givet ham ligeså lang snor som med Kvistgaarden, så havde man en fremragende angriber.
Istedet henter man en rajovic ind, som gør hvad? han forstærker da i hvertfald ikke vores hold.
Nu bliver det så spændende at se hvor mange profiler vi mister, for kvistgaarden og suzuki bliver ikke de eneste vi vinker farvel til.
lur mig om ikke også bischoff eller nartey sælges til sommer. |
Sceptic III
08.05.2025, 08:37
@ Tersted
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Vurdering af spillerne |
» Vi er kommet af med CV, så tænker nok der skal komme styr på det
» sportslige. Hvor mange penge har vi spildt siden mesterskabet i 2021, på
» nye forsvares spiller, og ikke en af dem har niveau, til superligaen.
Det er sĂĄ sjovt med sĂĄdanne spiller vurderinger :)
For 1 år siden havde vi den bedste forsvarskæde med Rasmussen (VCB), Alves (CB) og Klaiber (HWB) - de blev af Brøndby fans vurderet til at være blandt superligaens absolut stærkeste forsvarspillere.
SĂĄ at sige "ikke en af dem har niveau til Superligaen" virker en smule unuanceret?
Nej, ingen af dem har spillet op til deres bedste, men er det ikke bedre at finde ud af hvorfor de ikke har det og så fikse det, end at smide spillere ud der ikke præstere og så købe ny?
Man kan vel sige det samme omkring trænere: Thomas Frank leverer i Premier League (men var absolut ikke god nok til BIF), Niels Frederiksen leverer i Polen (men var absolut ikke god nok til BIF), Jesper Sørensen leverer i Canada (men var absolut ikke god nok til BIF) |
fake
08.05.2025, 09:04
@ Sceptic III
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Vurdering af spillerne |
» » Vi er kommet af med CV, så tænker nok der skal komme styr på det
» sportslige. Hvor mange penge har vi spildt siden mesterskabet i 2021, på
» nye forsvares spiller, og ikke en af dem har niveau, til superligaen.
»Det er så sjovt med sådanne spiller vurderinger :)
»For 1 år siden havde vi den bedste forsvarskæde med Rasmussen (VCB), Alves (CB) »og Klaiber (HWB) - de blev af Brøndby fans vurderet til at være blandt »superligaens absolut stærkeste forsvarspillere.
»Så at sige "ikke en af dem har niveau til Superligaen" virker en smule »unuanceret?
Fuldstændig enig - de falder ikke alle 70% i kvalitet hen over et enkelt år!
»Nej, ingen af dem har spillet op til deres bedste, men er det ikke bedre at »finde ud af hvorfor de ikke har det og så fikse det, end at smide spillere ud »der ikke præstere og så købe ny?
»Man kan vel sige det samme omkring trænere: Thomas Frank leverer i Premier »League (men var absolut ikke god nok til BIF), Niels Frederiksen leverer i »Polen (men var absolut ikke god nok til BIF), Jesper Sørensen leverer i Canada »(men var absolut ikke god nok til BIF)
Tænker der er et eller andet helt galt i klubben internt. CV virkede ikke til at være hans opgave voksen ifht at skaffe de rigtige spillere. NF var og er en kongetræner men hans mesterhold blev splittet i atomer uden der kom bare nogenlunde erstatninger - den hænger på CV!
At ansætte JS var ligeledes en kæmpe fejl - der er aldrig kommet noget godt ud af ansætte en assistent. Men at GFH så trumfer den ved at ansætte assistens assistent er jo hovedrystende. Birk er sikkert en fin fyr der på sigt med den rette udvikling kan blive en ok træner. Men at sætte ham ind i dks største fodboldjob mens klubben er et galehus er jo direkte sindsygt. |
GringO#80#

2640, 08.05.2025, 14:47
@ Mr. Jinx
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» ydermere siger man i brøndby igen og igen farvel til lovende talenter, som
» med det samme bliver en succes i andre kluber.
»
» Oscar Schwartau er nu eksploderet i værdi og gør det godt i Norwich...
» havde man da for helvede bare givet ham ligeså lang snor som med
» Kvistgaarden, så havde man en fremragende angriber.
Så skal du vidst følge mere med i Engelsk fodbold og Norwich, for Scwartau spiller ikke ret meget i Norwich, han bruges i nød af andet.
Han levede godt af at have et dansk setup omkring ham som havde hentet ham.
hans værdi er steget fordi han placeret i England, ingen anden grund, i Danmark og alle andre steder havde hans pris ikke været i nærheden af den som er angivet på ham nu. |
GringO#80#

2640, 08.05.2025, 14:50
@ Mr. Jinx
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» lur mig om ikke også bischoff eller nartey sælges til sommer.
Hvis budet på Nartey er stort nok så skal han sælges.
Bischoff ønsker ikke at være i klubben, så selvfølgelig skal han sælges, hvis vi kan få penge for ham, for det kræver jo at nogen vil overtage ham. Med de seneste præstationer er man jo ikke sikker på det kan lade sig gør. |
1312
Hellerup, 08.05.2025, 14:56
@ Sceptic III
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Vurdering af spillerne |
Rammer det jo ret godt. At dem der ikke kunne noget som helst i BIF leverer varen ude i verden.
Dermed mĂĄ vi bare konkludere at fejlen findes ved at kigge ind i spejlet.
Jeg har flere potentielle bud:
Kulturproblem, at man træner dårligt, for mange unge hentes op med for dårlig kvalitet.
Hvis en U19 spiller ikke kan spille superliga, så skal de altså ikke have en kontrakt. Som fx vi har set mange få, for så at sidde på bænken i Horsens, Esbjerg, Kolding og i middelmådige klubber i Sverige.
Vi så i Esbjerg at trænerne blev kørt rundt af en indspist gruppe, der troede de var chefen. Er det et problem i BIF?
Er man fx i god nok grundform i BIF?? Jeg tvivler.
Omgivelsernes pres: at man i Danmark med det tryk der er fra tribunen skal kunne præstere X antal procent bedre end modstanderen for at kunne vinde og pga for lille spænd i budget, så er dette ikke muligt. Vi ser jo også fcm og fck underpræstere ift andre lande i antal vundne kampe.
Vi ser ofte at en spiller, der ikke slår igennem i BIF spiller fint når de skifter. Og en spiller som Klaiber kunne 1. sæson leve på hans bedre grundform fra Utrecht, men nu spiller han på det niveau en BIF træningstilstand berettiger til.
Og sĂĄ skal vi jo ogsĂĄ tage med, at man faktisk opnĂĄr den 3. plads, som der betales for i form af 3. bedste budget.
Jeg tror egentlig ikke vi kommer videre før enten MC leverer bedre spillere, eller budgettet og spændet i det øges til dem under og indsnævres til dem over. Der må ikke være mere end 15% i spænd mellem fc 1/2 og BIF.
Dvs vi mangler pt 72,5 millioner i budgettet. |
Chester
Nørrebro, 08.05.2025, 21:49
@ h.n.nielsen
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
Jeg har aldrig været begejstret for Birk. Det er Kejserens nye klæder – Manden har en masse floskler han lire af – pres – angrebsfodbold – sætte ild til station osv. Han aner ikke hvordan man virker som cheftræner.
Jeg mener ikke Birk har den fulde trænerlicens (P+) og undres over, at man har brugt så mange midler på holdet og lader en ”novice” står for det daglige ansvar!
Manden har en kandidat i statskundskab. Det får man ikke på en aftenskole, der er læst og terpet – manden er indbegrebet af at være djøffer. Det er hele hans mindset på godt og ondt.
Manden er ekspert i rapporter og regneark – det ser fint ud på papiret, men det fungerer ikke i virkeligheden.
Når han taler i de interview jeg har set, går ordstrømmen hurtigere og hurtigere. Jeg kan ikke lade være med at tænke om det foregår på samme måder til taktikmøderne og han mister mange af spillerne, så holdet ikke har forstået taktikken på samme måde.
Han spiller flere formationer og forskellige spillere har været benyttet på forskellige pladser. Derfor tror jeg, at den interne spil-forståelse er under niveau, for man skal hele tiden forholde sig til en ny formation eller nye medspillere på nye pladser.
Fair nok at han sætter holdet forkert til første pokalsemifinale. Man 2. gang ahh og så defensivt som var det modsatte af, hvad der fik os tilbage i første kamp.
Vi har ogsĂĄ problemer med at spille en hel kamp.
Enten er den ene halvleg og og den anden elendig eller omvendt.
Jeg synes det er sjældent jeg oplever at ene halvleg er god og den anden er stabil. Kampenes halvlege er som regel som dag og nat.
Jeg kunne også nævne Wass’s hjørnespark.
Jeg oplever det som ”altid” at Wass tager hjørnesparkene og han kan knap nok slå bolden ind til første stolpe og hjørnesparkene bliver aldrig farlige – jo på kontra mod os. Tænk at cheftræneren accepterer at Wass bliver ved med at tage hjørnespark trods det er elendigt.
Hm! Hvem mon egentlig bestemmer på det hold? --- Roj Blake (B'7) - en ægte frihedskæmper. |
1312
Hellerup, 08.05.2025, 23:09
@ Chester
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» Jeg har aldrig været begejstret for Birk. Det er Kejserens nye klæder –
» Manden har en masse floskler han lire af – pres – angrebsfodbold – sætte
» ild til station osv. Han aner ikke hvordan man virker som cheftræner.
»
» Jeg mener ikke Birk har den fulde trænerlicens (P+) og undres over, at man
» har brugt så mange midler på holdet og lader en ”novice” står for det
» daglige ansvar!
»
» Manden har en kandidat i statskundskab. Det får man ikke på en aftenskole,
» der er læst og terpet – manden er indbegrebet af at være djøffer. Det er
» hele hans mindset på godt og ondt.
»
» Manden er ekspert i rapporter og regneark – det ser fint ud på papiret, men
» det fungerer ikke i virkeligheden.
»
» Når han taler i de interview jeg har set, går ordstrømmen hurtigere og
» hurtigere. Jeg kan ikke lade være med at tænke om det foregår på samme
» måder til taktikmøderne og han mister mange af spillerne, så holdet ikke
» har forstået taktikken på samme måde.
»
» Han spiller flere formationer og forskellige spillere har været benyttet på
» forskellige pladser. Derfor tror jeg, at den interne spil-forståelse er
» under niveau, for man skal hele tiden forholde sig til en ny formation
» eller nye medspillere på nye pladser.
»
» Fair nok at han sætter holdet forkert til første pokalsemifinale. Man 2.
» gang ahh og så defensivt som var det modsatte af, hvad der fik os tilbage i
» første kamp.
»
» Vi har også problemer med at spille en hel kamp.
» Enten er den ene halvleg og og den anden elendig eller omvendt.
» Jeg synes det er sjældent jeg oplever at ene halvleg er god og den anden er
» stabil. Kampenes halvlege er som regel som dag og nat.
»
» Jeg kunne også nævne Wass’s hjørnespark.
» Jeg oplever det som ”altid” at Wass tager hjørnesparkene og han kan knap
» nok slå bolden ind til første stolpe og hjørnesparkene bliver aldrig
» farlige – jo på kontra mod os. Tænk at cheftræneren accepterer at Wass
» bliver ved med at tage hjørnespark trods det er elendigt.
»
» Hm! Hvem mon egentlig bestemmer på det hold?
Joh, men hvad har manden at arbejde med?
Jeg tror de 5 kampes succes i starten af mesterskabsspillet skyldtes man rokerede rundt og modstanderen havde svært ved at vide hvad de stillede op imod. Så det var netop det, der gav lidt succes.
Nu blev det så gennemskuet og i et forsøg på igen at rokere rundt, så var der ingen nemme alternativer og man forsøgte så at lade modstanderen løbe sig træt på et lavere stående Brøndby hold, som havde virket i Parken.
De første minutter hjemme mod fokken var jo også super spillet.
Vi skal ganske enkelt have nogle stoppere, der løber en 100 m på under 11 sekunder til den nye sæson. Minimum en af dem, skal der være. Om så du skal lade Divkovic spille sweeper.
For uden en 10,5 sekunders mand som sweeper, så kan du ikke stille holdets bagerste kæde op på midten længere.
Og sĂĄ er Wass bare over the Hill. Det gĂĄr altsĂĄ ikke. Der er ikke et konstant pres omkring midten pĂĄ modstanderen.
Får man løst de to problemer i transfervinduet, så tror jeg på bedre tider. Så BIF skal ud at støvsuge Skandinavien eller Benelux for den hurtigste stopper, eller spiller der kan udvikles til stopper og så købe ham.
Hurtige forsvarsspillere er bare ikke noget der hænger på træerne.
Men en træner der har lidt hjerne har jeg intet imod. Jeg tror faktisk netop det kan være vejen frem. Så er det lige om han bliver for klog og evt gammelklog for en trup, der så står af… ? |
Chester
Nørrebro, 09.05.2025, 08:09
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
Ja du må gerne være klog. Men du skal have flair/forstand på at bruge din klogskab på fodbolden.
Det næste er ikke Birks skyld.
Vi ansætter assistenten assistent. Gad vide om han bevist eller ubevist kastede js under bussen.
Vi burde ansætte en dygtig træner som kunne sætte formationen og sammen med Smedes hente de spillertyper vi skal bruge og sende dem videre vi ikke kan bruge.
Man henter også en assistent som gennem test viser sig at have potentiale som cheftræner, så kan assistenten stå i lære. I disse situationer synes jeg man kunne forsvare at assistenten bliver fast cheftræner.
Bare det at Birk lod spillerne bestemme at de kunne træne på græs op til Silkeborg kampen samtidig med vi på søndag ska6til Nordsjælland fortæller mig at træneren ikke er sin opgave voksen. --- Roj Blake (B'7) - en ægte frihedskæmper. |
1312
Hellerup, 09.05.2025, 10:30
@ Chester
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» Ja du må gerne være klog. Men du skal have flair/forstand på at bruge din
» klogskab på fodbolden.
»
» Det næste er ikke Birks skyld.
» Vi ansætter assistenten assistent. Gad vide om han bevist eller ubevist
» kastede js under bussen.
» Vi burde ansætte en dygtig træner som kunne sætte formationen og sammen med
» Smedes hente de spillertyper vi skal bruge og sende dem videre vi ikke kan
» bruge.
» Man henter også en assistent som gennem test viser sig at have potentiale
» som cheftræner, så kan assistenten stå i lære. I disse situationer synes
» jeg man kunne forsvare at assistenten bliver fast cheftræner.
Hvis man fyrer Birk og ansætter en europæisk kapacitet, så ja, fyr ham.
Hvis man fyrer ham for at ansætte en ny lottokupon, så er det vanvid at fyre ham.
Jeg kan ikke rigtigt se nogle derude, hvor man bare siger waaau…
Men ledelse i BIF har i mange år været underdrejet, så vi kan forvente hvad som helst.
»
» Bare det at Birk lod spillerne bestemme at de kunne træne på græs op til
» Silkeborg kampen samtidig med vi på søndag ska6til Nordsjælland
» mig at træneren ikke er sin opgave voksen.
Det er de små detaljer der tæller for dig? |
Chester
Nørrebro, 09.05.2025, 18:31
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Farvel til Birk og hele den řvrige ledelse |
» »
» » Bare det at Birk lod spillerne bestemme at de kunne træne på græs op til
» » Silkeborg kampen samtidig med vi på søndag ska6til Nordsjælland
» » mig at træneren ikke er sin opgave voksen.
»
»
» Det er de små detaljer der tæller for dig?
Nej ikke umiddelbart. Det er eksempler fra dagligdagen, hvor Birk fejler.
Det brude ikke være til diskussion, hvordan/hvor man træner op til vigtige kampe.
Eksemplet var, da holdet havde tunge dynedragter på, fordi de skulle spille øst på i ekstrem varme i en europakamp.
Manden er usikker ad helvede til. Hen mod kampen refererede han, at han nok skulle tale med konen igen - hvor referencen var da han talte med sin kone før den vigtige agf kamp. --- Roj Blake (B'7) - en ægte frihedskæmper. |