1312
Hellerup, 25.06.2025, 17:42
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
(SydSiden Online) |
|
Som jeg ser det, sĂ„ prĂžver BIFâs ledelse pt at samle et hold af erfarede spillere, som er en smule billigere at kĂžbe, hvor man sĂ„ formentlig mener man kan slĂ„ fcm og pse pĂ„ den korte bane, da de i hĂžjere grad kĂžber potentielle storsalg ind og har eller vĂŠlger at have musklerne til at kĂžbe disse 30-50 millioner kroners talenter.
Dvs den billigere erfarne spiller skal matche eller overgÄ de uerfarne spillere med mere potentiale pÄ den lange bane.
Reelt burde man vel mene at BIF med et budget pÄ ca. 150 mill kunne vÊre tÊt nok pÄ fcm, men mÄske mere tvivlsomt med fck, med deres 250-270 mill i budget, til ogsÄ at kunne overgÄ dem i tabellen.
Men er vi det og er det en realistisk tilgang?
GFH meldte jo ud at man ville vÊre nr. 1. Det er i hvert fald min forstÄelse af hvad GFH sagde man ville.
Men er det reelt bare en metode til at undgÄ at lÞbe risikoen ved at skulle smide endnu 500 mill ind i BIF??
Jeg fÄr mistanken om man ikke selv tror pÄ sit projekt. |
Toska
26.06.2025, 00:38
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
Jeg tror jeg vil starte bagfra. Jeg tror som nok, at GFH troede de kunne bringe BrÞndby frem til en 1. plads, til gengÊld tror jeg ikke de var klar over hvad der skulle til. Jeg mener dog med den truppe de havde til rÄdighed i sidste sÊson, der ville de med en erfaren udenlandsk trÊner ( tysk eller italiensk )havde spillet med om guldet helt frem til de sidste runder. De var helt sikkert kommet i pokalfinalen. SÄ Birk var helt sikkert det forkerte trÊner valg, grundet hans manglende erfaring. Hvis jeg skal vÊre Êrlig, sÄ tror jeg faktisk ikke, at GFH havde den store indflydelse pÄ Birks ansÊttelse.
Med hensyn til budgetter sÄ er det selvfÞlgelig ikke helt ligegyldig, om Du har 150 millioner eller 250 millioner til rÄdighed. Men vigtigheden af hvordan Du bruger dem, er efter min mening det vigtigste. FCK har kÞbt en del meget dyre spillere, som ikke har slÄet til, de har ogsÄ kÞbt nogen dyre spillere, som har slÄet til, mens BrÞndby har kÞbt billige spillere som har slÄet igennem, men ogsÄ nogen der ikke har slÄet igennem. Det jeg vil sige med det, er at fordi Du giver 40 millioner for en spiller, sÄ er der ingen garanti, men selvfÞlgelig pÄ den lange bane, burde det vÊre en fordel og have det stÞrste rÄdigheds belÞb. Eksempel er Cornelius, som efter signe har kostet FCK omkring 75 millioner inklusiv alt, og sÄ Suzuki, der har kostet BrÞndby omkring 11 millioner inklusiv alt.
SÄ skriver Du, at det ser ud til GFH vÊlger erfarende spiller frem for ungdommen. Det kan Du til dels have ret i, men det mener jeg ogsÄ er det rigtige. Med mindre Du finder et kÊmpe talent pÄ 15-16 Är, sÄ vil det vÊre rigtig og kÞbe ham, jeg mener ikke BrÞndby skal gÄ ud og kÞbe spillere pÄ 19-20 Är, de skal forhÄbentlig komme fra egne rÊkker, for ellers er der nÄet galt med Masterclass. Men de sidste Är, har jo vist, at BrÞndby selv kan producere disse talenter. Men det er ogsÄ nÞdvendig og sige, at de kommer jo ikke som perler pÄ en snor, jeg mener man siger en spiller pr Ärgang.
Jeg tror faktisk at GFH vil det rigtige, men deres problem ligger nok i, at de ikke tÞr gÞre det hele pÄ en gang. Jeg husker tydeligt herinde, den frygt mange havde, for at nu ville GFH Êndre alt, og dermed ÞdelÊgge vores klub. Nu er problemet pludselig stik modsat, mange spÞrg nu, hvad vil GFH egentlig med BrÞndby, men alt nyt tager tid, Rom blev heller ikke bygget pÄ en dag. |
1312
Hellerup, 26.06.2025, 02:01
@ Toska
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
» Jeg tror jeg vil starte bagfra. Jeg tror som nok, at GFH troede de kunne
» bringe BrÞndby frem til en 1. plads, til gengÊld tror jeg ikke de var klar
» over hvad der skulle til. Jeg mener dog med den truppe de havde til
» rÄdighed i sidste sÊson, der ville de med en erfaren udenlandsk trÊner (
» tysk eller italiensk )havde spillet med om guldet helt frem til de sidste
» runder. De var helt sikkert kommet i pokalfinalen. SÄ Birk var helt sikkert
» det forkerte trÊner valg, grundet hans manglende erfaring. Hvis jeg skal
» vÊre Êrlig, sÄ tror jeg faktisk ikke, at GFH havde den store indflydelse pÄ
» Birks ansÊttelse.
Lad os nu sige at en trÊner kan gÞre det afgÞrende lille step, sÄ burde der vel vÊre meget mere kamp om de rette trÊnere end om spillerne, og alligevel er transfers pÄ trÊnere mindre og sjÊldnere.
Jeg tror ikke der er den resonans i branchen og det er mÄske fejlen. Jeg synes heller ikke der er de Äbenlyse trÊner talenter, hverken i dansk eller udenlandsk fodbold. Men jeg tror der indenfor de kommende 5-10 Är bliver mange flere trÊnere der slet ikke har spillet fodbold selv, men er ledere pÄ ekstremt hÞjt plan.
AltsÄ mere den akademiske type end fodboldspilleren der gik pÄ pension.
TrĂŠnerpositionen er bare endnu et punkt hvor BIF ikke kan konkurrere.
»
» Med hensyn til budgetter sÄ er det selvfÞlgelig ikke helt ligegyldig, om Du
» har 150 millioner eller 250 millioner til rÄdighed. Men vigtigheden af
» hvordan Du bruger dem, er efter min mening det vigtigste. FCK har kÞbt en
» del meget dyre spillere, som ikke har slÄet til, de har ogsÄ kÞbt nogen
» dyre spillere, som har slÄet til, mens BrÞndby har kÞbt billige spillere
» som har slÄet igennem, men ogsÄ nogen der ikke har slÄet igennem. Det jeg
» vil sige med det, er at fordi Du giver 40 millioner for en spiller, sÄ er
» der ingen garanti, men selvfÞlgelig pÄ den lange bane, burde det vÊre en
» fordel og have det stÞrste rÄdigheds belÞb. Eksempel er Cornelius, som
» efter signe har kostet FCK omkring 75 millioner inklusiv alt, og sÄ Suzuki,
» der har kostet BrÞndby omkring 11 millioner inklusiv alt.
Problemet er sÄ at GFH ikke har rÄd til at fejle sÊrligt meget. GrÊnsen gÄr ved bommerter til 4- 6 mill. pr spiller i tab. En Filip Bundgaard siges jo at vÊre pÄ vippen og netop der vil man jo nok gerne have de 15-16 mill igen fra en anden klub, hvis han skulle videre.
BIF har profilerne til at slÄ Bundgaard af holdet, men ikke trÊneren der kan slÄ Randers overbevisende med spillere pÄ niveau med Bundgaard. Det er sgu et paradoks.
Muligt der bare skal vÊre et 150 mill. kroners difference i budget fÞr det slÄr igennem pÄ banen. Der er jo reelt kun en klub i Danmark, som BIF sjÊldent overgÄr. Og der er forskellen 150 mill
»
» SÄ skriver Du, at det ser ud til GFH vÊlger erfarende spiller frem for
» ungdommen. Det kan Du til dels have ret i, men det mener jeg ogsÄ er det
» rigtige. Med mindre Du finder et kÊmpe talent pÄ 15-16 Är, sÄ vil det
» rigtig og kÞbe ham, jeg mener ikke BrÞndby skal gÄ ud og kÞbe spillere pÄ
» 19-20 Är, de skal forhÄbentlig komme fra egne rÊkker, for ellers er der
» nÄet galt med Masterclass. Men de sidste Är, har jo vist, at BrÞndby selv
» kan producere disse talenter. Men det er ogsÄ nÞdvendig og sige, at de
» kommer jo ikke som perler pÄ en snor, jeg mener man siger en spiller pr
» Ärgang.
Man mÄ tro man fÄr mere pr krone ved de Êldre og derfor betaler pÄ fremtidig potentiale i mersalg. Det kan man jo ogsÄ udlÊgge som en investering i missede transfer i fremtiden.
Til gengĂŠld er risikoen uendelig lille. Tipsbladet har vĂŠret ude at svine BIFâs Ăžkonomi og man dĂžmte nĂŠrmest klubben fallit da man kom ud med 130 mill skĂŠve. Men som jeg ser det, sĂ„ er BIF i hĂžj grad selvfinansierende og faktisk nok FOR MEGET selvfinansierende.
Hvis man virkelig vil noget. SÄ burde man nok ramme de 200 mill i budget i Är. Det ville gÞre udgifterne lÞbende skulle finansieres af fremtidige salg pr Är pÄ ca. 150 mill for break even.
Hvor det tal nok nu er 80-100 mill for break even. Men der er ikke meget i de fÞrste kÞb der tyder pÄ man flytter budgettet afgÞrende op.
Netop som du siger herunder, man tÞr ikke. MÄske mest fordi KvistgÄrden og Bischoff ikke er solgt. Men man har Nartey, og der venter man mÄske pÄ en underskrift ogsÄ. Som giver et ekstra Är til at trÊkke en transfer op.
»
» Jeg tror faktisk at GFH vil det rigtige, men deres problem ligger nok i, at
» de ikke tÞr gÞre det hele pÄ en gang. Jeg husker tydeligt herinde, den
» frygt mange havde, for at nu ville GFH Êndre alt, og dermed ÞdelÊgge vores
» klub. Nu er problemet pludselig stik modsat, mange spÞrg nu, hvad vil GFH
» egentlig med BrÞndby, men alt nyt tager tid, Rom blev heller ikke bygget p
» en dag.
Hver person har sin tilgang til GFH. Man kan ikke tillÊgge en holdning hos en, en generel holdning, som sÄ ikke mÄ modsiges.
Jeg er der hvor man bliver nĂždt til at acceptere penge i professionel fodbold, men man skal prĂžve at dĂŠmpe pengemĂŠndenes strukturĂŠndringer. Fx er VM for klubhold en grotesk omgang.
En historielÞs jagt pÄ flere kampe og koncepter og naturligvis penge. Specielt vil man gerne spille oversÞisk sÄ man kan lokke 200 asiater til at smide boksen, imens de sidder i ser Champion League kl 5 om morgenen i Japan⊠Plat.
Hvad angÄr GFH, sÄ er de sluppet for low risk med deres foretagende i BIF. Step on it, eller sÊlg. |
Mureren
26.06.2025, 06:26
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
Det er muligt at min hukommelse svigter mig, men var det ikke mere eller mindre hvad fcc gjorde i sin tid? I min verden giver den taktik meget god mening. Det gÊlder fÞrst og fremmest om at komme ud i Europa og det gÞr man ved at slutte hÞjt i tabellen. Gerne som nummer ét. SÄ kan man tjene penge den vej og dermed ikke vÊre tvunget til at sÊlge fÞr man egentlig har lyst. Det der med at satse pÄ unge spillere og fÄ skudt dem af, det giver ikke meget stabilitet. Se bare pÄ de hold, der netop bruger den strategi. |
Toska
26.06.2025, 08:59
@ Mureren
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
Jeg er fuldstĂŠndig enig, det der tĂŠller er og komme i gruppespil ikke andet. Heller blive nr 2 og komme i EL gruppespil, end vinde DM og ryge ud inden gruppespillet. |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 26.06.2025, 12:39
@ Toska
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
» Jeg er fuldstÊndig enig, det der tÊller er og komme i gruppespil ikke
» andet. Heller blive nr 2 og komme i EL gruppespil, end vinde DM og ryge ud
» inden gruppespillet.
Jo, men nu er der bare det ved det, at det er noget lettere at ramme et gruppespil som DM-vinder end nÄr man bliver nr. 2.
Som DM-vinder starter man i CL-Q2, taber mand er ryger man i EL-Q3, taber man der ryger man i ConfereanceL-playoff. Der er sÄledes 3 chancer for at vinde samlet over en modstander.
Nr. 2 starter i Conference League-Q2 og har 3 runder at komme igennem, nÄr DM-vinderen ikke samtidigt vinder pokalen. Her er én chance for at besejre 3 modstandere. --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
Mureren
26.06.2025, 12:50
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
» » Jeg er fuldstÊndig enig, det der tÊller er og komme i gruppespil ikke
» » andet. Heller blive nr 2 og komme i EL gruppespil, end vinde DM og ryge
» ud
» » inden gruppespillet.
»
» Jo, men nu er der bare det ved det, at det er noget lettere at ramme et
» gruppespil som DM-vinder end nÄr man bliver nr. 2.
»
» Som DM-vinder starter man i CL-Q2, taber mand er ryger man i EL-Q3, taber
» man der ryger man i ConfereanceL-playoff. Der er sÄledes 3 chancer for at
» vinde samlet over en modstander.
»
» Nr. 2 starter i Conference League-Q2 og har 3 runder at komme igennem, nÄr
» DM-vinderen ikke samtidigt vinder pokalen. Her er én chance for at besejre
» 3 modstandere.
Men man bliver ikke nummer 1-2, ved at satse pÄ unge spillere. Der skal nogle erfarne spillere til og de har som regel en alder i midten af 20'erne og op. |
Toska
26.06.2025, 18:28
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
Du har fuldstÊndig ret, men det jeg siger er. Hvis jeg skal vÊlge mellem og vinde DM og ikke komme i et gruppespil, sÄ vil jeg hellere blive nr 2 eller 3 og komme i et gruppespil. DesvÊrre er det blevet sekundÊrt og vinde titler, det eneste der tÊller er et gruppespil. Det er der igennem man samler point og dermed ogsÄ penge. |
Toska
27.06.2025, 14:47
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
Det ikke det jeg siger. Hvis Jeg skal vÊlge om jeg vil vinde DM ELLER komme i et gruppespil, sÄ vÊlger jeg det sidste. |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 30.06.2025, 07:48
@ Mureren
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
» Men man bliver ikke nummer 1-2, ved at satse pÄ unge spillere. Der skal
» nogle erfarne spillere til og de har som regel en alder i midten af 20'erne
» og op.
Enig. --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 30.06.2025, 07:49
@ Toska
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
» Du har fuldstÊndig ret, men det jeg siger er. Hvis jeg skal vÊlge mellem og
» vinde DM og ikke komme i et gruppespil, sÄ vil jeg hellere blive nr 2 eller
» 3 og komme i et gruppespil. DesvÊrre er det blevet sekundÊrt og vinde
» titler, det eneste der tÊller er et gruppespil. Det er der igennem man
» samler point og dermed ogsÄ penge.
Helt enig, nÄr valget stÄr ift. at gÄ efter det der giver bedst/mest Þkonomi. --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 30.06.2025, 07:51
@ Toska
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
» Det ikke det jeg siger. Hvis Jeg skal vÊlge om jeg vil vinde DM ELLER komme
» i et gruppespil, sÄ vÊlger jeg det sidste.
Ja enig, jeg skriver blot, at det du helst vil, altsÄ komme i et gruppespil, er lettere ved at blive nummer 1 end 2. Uanset du hellere vil blive nummer 2 og komme i gruppespil end at blive nummer 1 og ikke komme i gruppespil. Det er noget nÊrt umuligt ikke at komme i gruppespil som nummer 1, som DK ligger lige nu. Og med lidt held er 1. pladsen snart igen sikret gruppespil, ligesom da vi vandt i 2021. --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
Sahl

30.06.2025, 13:15
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
Der er ikke nogen entydig skabelon til at blive nummer 1 pÄ, det eneste der er sikkert er at det koster penge.
Der spilles hverken med held, synd eller fortjent i fodbold, men udfaldene pÄ banen har ikke vÊret i BIFs favÞr de sidste par sÊsoner.
Man er 1 mÄl fra at blive mestre forrige sÊson, og i den efterfÞlgende europa-kval giver man stort set Legia alle 4 mÄl pga. individuelle fejl pÄ banen.
Oveni det var man et mulehÄr fra at sÊlge Bischoff for 75mio i vinter.
Hvis, hvis og hvis kan man ikke betale regninger med, men reelt set har strategien faktisk virket, til trods for SSO-brugere der mener at f.eks. Ägf har overhalet BIF...
Havde man stÄet med europacup-deltagelse og salget af Bischoff var man tÊt pÄ at gÄ i nul Þkonomisk set, og kunne bygge videre. Virkeligheden er sÄ at begge dele fejlede, og sÄ er spÞrgsmÄlet om man igen kan finde penge til at kÞre videre.
Der skal nok et par salg af spillere til, sÄ der trods alt kommer nogle indtÊgter, men det gÞr bare ogsÄ at sÄ skal man til at finde erstatninger.
Det er en ond spiral, fordi man skal bruge en masse penge pÄ at tjene penge, og fÄr man ikke noget valuta for investeringer skal man pÄ den igen. --- 85,87,88,90,91,96,97,98,02,05,21 |
1312
Hellerup, 30.06.2025, 21:33
@ Sahl
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Er BIFs kortsigtede strategi pt virksom? |
» Der er ikke nogen entydig skabelon til at blive nummer 1 pÄ, det eneste der
» er sikkert er at det koster penge.
»
» Der spilles hverken med held, synd eller fortjent i fodbold, men udfaldene
» pÄ banen har ikke vÊret i BIFs favÞr de sidste par sÊsoner.
» Man er 1 mÄl fra at blive mestre forrige sÊson, og i den efterfÞlgende
» europa-kval giver man stort set Legia alle 4 mÄl pga. individuelle fejl pÄ
» banen.
»
» Oveni det var man et mulehÄr fra at sÊlge Bischoff for 75mio i vinter.
Ja, han skulle have vĂŠret skudt af i vinters.
»
» Hvis, hvis og hvis kan man ikke betale regninger med, men reelt set har
» strategien faktisk virket, til trods for SSO-brugere der mener at f.eks.
» Ägf har overhalet BIF...
»
» Havde man stÄet med europacup-deltagelse og salget af Bischoff var man tÊt
» pÄ at gÄ i nul Þkonomisk set, og kunne bygge videre. Virkeligheden er sÄ at
» begge dele fejlede, og sÄ er spÞrgsmÄlet om man igen kan finde penge til at
» kÞre videre.
» Der skal nok et par salg af spillere til, sÄ der trods alt kommer nogle
» indtÊgter, men det gÞr bare ogsÄ at sÄ skal man til at finde erstatninger.
Jeg synes reelt set IKKE at sĂŠlge spillere sidste Ă„r var en fejl. Den teori med at âman holder truppen samletâ virker ikke. Visse pĂ„stod at tabet af guldet sidste efterĂ„r sad for hĂ„rdt i truppen.
Og i sÄ fald skulle man jo have skilt truppen ad.
Fodboldspillere skal hele tiden fodres med sult og motivation. Meget af motivationen i SL er at blive solgt til udlandet. Man holdt for mange samlet og afbrĂžd det flow af spillere der flyder ud.
NÄr man har en kÞbspris vs salgspris der er 1:3, sÄ gÊlder det reelt om at sende sÄ mange som muligt ud. For for hvert salg kommer du tÊttere pÄ toppen budgettet.
Der gÊlder det sÄ om at scouting finder det undervurderede guld. Som Klaiber, der fÞrste Är var fantastisk for relative smÄ penge.
2-3 SKAL sendes ud hvert Är. Helst endda 4 og brug sÄ pengene pÄ de bedste scouts man kan fÄ.
»
» Det er en ond spiral, fordi man skal bruge en masse penge pÄ at tjene
» penge, og fÄr man ikke noget valuta for investeringer skal man pÄ den igen. |
|
|