1312
Hellerup, 01.10.2025, 00:46 (redigeret af 1312 at 01.10.2025, 01:04)
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
(SydSiden Online) |
|
RĂžsler var som relativ stor aktionĂŠr ude at spĂžrge GFH efter en strategi.
Godt spÞrgsmÄl, som jeg synes man skal anerkende RÞsler for at krÊve.
GFH har sÄ flere muligheder, men at ignorere det er en rigtig dÄrlig idé synes jeg.
Men hvad siger tilhĂŠngerne her??
Hvordan skal BIFâs strategi se ud?? Hvem har lyst til at byde ind med idĂ©er?????
Skal man gÄ efter at konkurrere pÄ stÞrrelsen af udgifter og lade ejerne smide milliarder ind?
Eller skal vi finde en niche??? Og hvad skulle den niche vĂŠre??
Jeg selv har jo foreslÄet at man hopper et trin op i udviklingen. At man dropper at udvikle pÄ 13-16 Ärige generelt, andet end man har et U15 og U17, som fx hold som. Viborg, Esbjerg og andre U-liga klubber.
Man sender et lille million belÞb efter de to hold. 2-4 millioner i samlede udgifter. DernÊst opretter man sit akademi udelukkende for U19, hvor man satser en smule mere end i dag pÄ at satse pÄ 2-3 af de spillere pr Ärgang.
Ikke 22, som der vel er i en U-trup. Dvs hvis OB Þnsker spiller nr. 7 i BIF U19 hierarkiet, sÄ skal man lade ham skifte. Det tror jeg ikke man gÞr idag. Man byder lÞnnen med op.
Hvilket er tÄbeligt, for 7. bedste spiller i BIF U19 vil kun i 0,0001% tilfÊlde blive til noget.
Derfor skal alt vÊre indstillet pÄ disse 2-3 spillere og kun dem, skal der reelt spenderes en lÞnning pÄ. Spillerne under denne elite er pÄ kontrakter der giver smÄ penge. Som en erstatning for det fritids job de ikke kan tage.
Vi kan ikke ligge og betale til en dyr uddannelse af spillere der i bedste fald spiller i 3. division eller lavere. Jeg ved ikke prÊcis hvad spiller fra nr 6. bedst til 22 tjener. Men sÊtter vi et snit pÄ 120.000 Ärligt, sÄ smider man 2 milloner ud der. Giv dem 60.000 maks. og spar 1 mill., som sÄ bruges pÄ de to bedste.
Prisen er sÄ at man ikke lÊngere er nr 1-3 i U-ligaen, men er nr. 7-14.
SÄ skal U19 ogsÄ have nogle unge spillere til fra udlandet, ud fra den tanke at der er 13 gange flere spillere i Tyskland med samme talent, rent statistisk, som i Danmark. Hvorfor ikke prÞve at finde en 1-2 unge spillere i de store europÊiske lande, som UK, Tyskland, Frankrig, Spanien, Holland??
Men de spillere kommer som 18 Ärige og U19 er for at integrere dem i landet. De 6 fÞrste mÄneder man alligevel skal bruge til at fÄ en dagligdag.
Dermed har man 8-11 spillere af bedre kvalitet pÄ U19 og iflg tanken bedre kvalitet end nu, da man kan koncentrere flere penge pÄ fÄ spillere. Spillere hvoraf vi skal bruge maks 2 til SL.
Dette tiltag vil gÞre man har flere penge senere i udviklingen af spilleren, pÄ bekostning af et omrÄde, hvor vi alligevel synes ikke at kunne konkurrere med de Þvrige i ligaen.
Der vil stadig vÊre svÊrere at kunne finde spillere, der er klar til at spille SL som 18 Ärige. For jo bedre kvalitet pÄ SL holdet, jo fÊrre vil vÊre gode nok fÞr de er 23 Är.
Men byd da gerne ind, sÄ GFH ellers kan komme ud af busken og fortÊlle os hvad det er man vil med klubben???
Men man vil jo med sÄdan et koncept ikke lÊngere vÊre en klub med ungdomsfodbold i traditionel forstand. Noget der formentlig slider pÄ manges selvforstÄelse. |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 01.10.2025, 08:32
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Rűslers krav til strategi fra GFH |
» Skal man gÄ efter at konkurrere pÄ stÞrrelsen af udgifter og lade ejerne
» smide milliarder ind?
Ja det syntes jeg. Nu skriver du "lade ejerne". Men de bestemmer jo allerede 100% selv, sÄ ja jeg syntes de skulle komme med sÄ store summer, sÄ vi fÄr alvor skyder os op ved siden af de 2 fc-klubber, og vores niveau ogsÄ gerne skulle ramme et internationalt snit, hvor vi er 60-40 istedet for 20-80 i playoff-kampene om europa.
» Eller skal vi finde en niche??? Og hvad skulle den niche vÊre??
NĂŠĂŠ, der er fcn der har sin egen niche. Det tror jeg ikke vi skal ud i.
Resten af ligaen er vel bare fuld, nÄr vi ser bort fra fcn, de 2 andre fc-klubber og os selv. Agf er sÄ pt bare toppen af det fyld.
» DernÊst opretter man sit akademi udelukkende for U19, hvor man
» satser en smule mere end i dag pÄ at satse pÄ 2-3 af de spillere pr
» Ärgang.
Jeg er sÄdan set okay med at man i masterclass alene satser pÄ u19, sÄ kan de Þvrige u-hold spiller i foreningen ulÞnnet.
» Ikke 22, som der vel er i en U-trup. Dvs hvis OB Þnsker spiller nr. 7 i BIF
» U19 hierarkiet, sÄ skal man lade ham skifte. Det tror jeg ikke man gÞr
» idag. Man byder lÞnnen med op.
»
» Hvilket er tÄbeligt, for 7. bedste spiller i BIF U19 vil kun i 0,0001%
» tilfÊlde blive til noget.
» Derfor skal alt vÊre indstillet pÄ disse 2-3 spillere og kun dem, skal der
» reelt spenderes en lÞnning pÄ. Spillerne under denne elite er pÄ kontrakter
» der giver smÄ penge. Som en erstatning for det fritids job de ikke kan
» tage.
»
» Vi kan ikke ligge og betale til en dyr uddannelse af spillere der i bedste
» fald spiller i 3. division eller lavere. Jeg ved ikke prÊcis hvad spiller
» fra nr 6. bedst til 22 tjener. Men sÊtter vi et snit pÄ 120.000 Ärligt, sÄ
» smider man 2 milloner ud der. Giv dem 60.000 maks. og spar 1 mill., som sÄ
» bruges pÄ de to bedste.
»
» Prisen er sÄ at man ikke lÊngere er nr 1-3 i U-ligaen, men er nr. 7-14.
Jeg kan sagtens fÞlge din tankegang, men jeg syntes du glemmer at se pÄ hvad omkostningerne er ved at gÞre det du foreslÄr der. Det kan godt vÊre vi pÄ indkÞbstidspunktet fÄr nogle bedre spillere, men nÄr du fjerne de bedste lige uden for toppen, og erstatter dem med ligegyldigt fyld, sÄ fjerne du ogsÄ kvalitet i den daglige trÊning og interne matching mv. Forestil dig vi har U19-ligaens 3 bedste frontspillere, men vores 4 forsvarsspillere i u19, er de dÄrligste u19-spillere, eller bare middelmÄdige, sÄ bliver vores frontspillere jo ikke matchet til dagligt - det tror jeg ikke der er meget udvikling i.
Ligesom der bÞr vÊre i superligatruppen, sÄ skal der vÊre et konkurrencedygtigt miljÞ, sÄ alle bliver presset til trÊning og i dagligdagen for at levere og komme pÄ holdet/startopstillingen. Det er jo lige prÊcis derfor, at det nogen gange kan vÊre en fordel for en ung spiller at tage til et u-hold i udlandet, sÄ bliver de matchet med bedre medspillere i dagligdagen. --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
1312
Hellerup, 01.10.2025, 15:49
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Rűslers krav til strategi fra GFH |
Meget tyder pĂ„ at GFHâs barriere for at sende penge ind i selskabet, for sĂ„ at kĂžbe sig til fremdrift har nĂ„et maksimum.
SÄ vi kan have kravet, men vi skal mÄske hellere bede GFH om at sÊlge til en rigere onkel.
Omkring niche, sÄ vil et lavere niveau i U15
-17, mens hÞjere omsÊtning i u19 jo ogsÄ vÊre en niche.
Eller en farmerklub i Tjekkiet vĂŠre en niche. SĂ„ spĂžrgsmĂ„let gĂ„r op om vi har rette tilgang til tingene. Noget jeg bestemt ikke synes og formentlig er Ă„rsagen til RĂžsler kommer pĂ„ banen. SĂ„ âfyldâ kan ogsĂ„ have nicher. Silkeborgs er at hente 1. divisionsspillere. Randers er at hente franske ungdomsspillere.
Vejle er kaos og Hobro er at leve af affaldet i omkringliggende klubber og Horsens er en âkĂžbeklubâ.
Jeg har sÄdan set tÊnkt pÄ det du nÊvner omkring nÄr forskellene Þges i kvalitet, sÄ vil nogle bade sig igennem og andre vil fÄ det svÊrt. Jeg tror delvis det netop er problemet og delvis mener jeg man kan organisere sig ud over det problem.
Hvis en âsvagâ spiller fĂžrst kommer pĂ„ holdet, nĂ„r han er 19 Ă„r, mens de stĂŠrke kommer pĂ„ nĂ„r de er 17 Ă„r, sĂ„ tror jeg meget kan udlignes. Jeg synes alt for mange 17 Ă„rige i Danmark spiller U19.
Det er slet ikke det, der er formÄlet og hvad er sÄ idéen med et U19, nÄr fcn og bif mÞdes med 10 17 Ärige hver? SÄ er det jo en U17 kamp.
BIFâs mĂ„l er at fĂ„ 1, mĂ„ske 2 18 Ă„rige ind at spille SL hvert Ă„r.
Hvis vi bruger 10 mill i lÞnninger til U19, sÄ tror jeg stadig man kommer lÊngere ved at give de 10% bedste pÄ U19 de 8-9 millioner.
Mens jeg hĂžrer du siger, at vi skal dele pengene lineĂŠrt ud over truppen, da alle skal presses til trĂŠning.
Jeg tror man netop fÄr mere ud af at give meget mere til de bedste og meget mindre til den sÞdsuppe du finder i metermÄl. Og hvis OB vil kÞbe spiller nr 7 i BIF fordi de vil presse alle til trÊning, sÄ skal vi bare trÊkke pÄ skulderen og finde en ny i Roskilde, der er lige sÄ god som vores nr. 12 eller 14.
Presset skal NETOP komme til de bedste i BIF i kampene, ved at deres medspillere egentlig ikke er gode nok til vinde ligaen. Skal man vinde ligaen, sĂ„ er det fordi de 4-5 spillere der virkelig kan noget, er sĂ„ gode at de smadre ligaen âene mandâ.
Og sÄ kun have 2 17 og 2 18 Ärige pÄ U19. Men de er til gengÊld meget dyrere end nu. De Þvrige pÄ U19 ER reelt ogsÄ maksgrÊnsen, som jo er 19 Är i det Är de er Êldst. Hvis jeg husker reglen for alder rigtig.
Jeg tror det er Ärsagen til italienske U-trupper nogle gange kÞber et kÊmpe lokum af en 16-17 Ärig i Skandinavien. For at finde en 16 Ärig pÄ 85 kg, der pÄ fysikken presser deres bedste smÄ splllere.
De kĂžber ikke den skandinaviske spiller fordi de synes han er specielt god. Men fordi hans statur vil presse de rigtige gode lokale spillere.
De 2 19 Ärige der sidste Är var 18, skal sÄ vÊre i SL truppen, eller lejes ud til 1. division, hvis man mener udleje er bedst for at opgradere presset.
Kort sagt mener jeg netop den flade fordeling er problemet, hvor du ser den som lÞsningen. Jeg mener man fordeler glasuren sÄ fladt ud at vi taber.
Og sÄ skal man nok leje spillere ud i hÞjere grad. Der hvor spilleren er for god til U19, men ikke god nok til SL.
SÄ lige nu er opskriften forsimplet i MC find de 9 bedste 18 Ärige og 9 bedste 19 Ärige og tilsÊt 2 store talenter pÄ 17 Är. Og betal hvad det koster, hvor man giver alle store lÞnninger.
Hvor jeg mener vi skal have 16 19 Ärige pÄ 80-85 kg der er tonsere, men rimlige til at spille fodbol og nÊsten gratis. Og sÄ 2 ekstremt gode 17 og 18 Ärige, der koster KASSEN. Hvor de 18 Ärige trÊne/spiller med SL af og til.
Begge steder 20 spillere, men med ekstrem spredning i kvalitet. |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 01.10.2025, 18:05
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Rűslers krav til strategi fra GFH |
» Begge steder 20 spillere, men med ekstrem spredning i kvalitet.
Hvorfor begrĂŠnse os ? Hvorfor ikke have de 20 bedste spillere ?
- Nogle vil vÊre sÄ gode at de ryger til udlandet inden de fÄr superligadebut.
- Nogle vil vÊre sÄ gode at de let gÄr ind pÄ superligaholdet
- Nogle vil vÊre sÄ gode at de over et par sÊsoner vil kunne etablere sig fra fyld til faste startere pÄ superligaholdet
- Nogle vil ikke vĂŠre gode nok til vores superligahold, men gode nok til at andre superligahold vil kĂžbe dem
- og sÄ er der et fÄtal tilbage, som gÄr pÄ fri, stopper eller andet --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
1312
Hellerup, 01.10.2025, 19:01 (redigeret af 1312 at 02.10.2025, 01:11)
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Rűslers krav til strategi fra GFH |
» » Begge steder 20 spillere, men med ekstrem spredning i kvalitet.
»
» Hvorfor begrÊnse os ? Hvorfor ikke have de 20 bedste spillere ?
Egentlig vil jeg jo sige: âknock yourself outâ. AltsĂ„ bare gĂžr da det. Knappe ressource er penge.
SÄ Ärsagen er vi allerede har et sort hul Þkonomisk. For det ville det vÊre at hente 20 bedste i U-ligaerne.
Problemet er spillerne i en given population er en normalfordeling i alder. SÄ hvis vi siger der er 300 spillere i SL og et vist antal i de top 5 ligaer vi forsÞger at sÊlge ind i, sÄ vil der fordelt i 16 Ärgange, hvis vi siger man spiller SL fra 18 Är til 34, teoretisk vÊre 18,75 spillere i hver Ärgang, men der ER flere omkring 23-30 Är og fÊrre i begge ekstremer.
SÄ antallet af spillere, der er gode nok til at spille SL som 18 Ärige er meget lille. Men det er ogsÄ der mellem 18-22 Är at salgsvÊrdien for os peaker. Derfor kÊmper alle om de bedste og derfor mÄ vi finde bedste metode til billigst at finde de 1-2 spillere, der er gode nok til at spille SL og sÊlges ud af landet tilmed.
Vores rekruttering er jo med salg for Þje og ikke som spiller pÄ SL holdet vil jeg mene.
SÄ hvis BIF pt bruger 25 mill pÄ MC og har afskrivninger pÄ truppen pÄ 55 millioner, sÄ skal vi vel sÊlge for 80 millioner inden break even.
Hvilket vi som snit knapt gĂžr over tid. Derfor er BIF er Ăžkonomisk hul i jorden allerede.
SÄ derfor er RÞslers spÞrgsmÄl jo virkelig noget, der burde fÄ os til at se os om efter en anden metode, da vi beviseligt stinker.
Jeg gÊtter pÄ der er 1 dansk 18 Ärig Ärligt, der er god nok til at spille i en top 5 liga. Og der er 4-5 der er gode nok til at spille SL. Dvs der er 12-15 klubber i Danmark, der kÊmper om at fÄ 5-6 spillere.
Hvoraf fc klubber ogsÄ skal have deres. Og mÄske kun den ene til top 5 ligaerne og 2 yderligere, er gode nok til at spille i top 4 i Danmark.
SÄ kort sagt, sÄ giver det ikke mening at tro at man kan fÄ 20 bedste, eller endda 20 gode nok til noget som helst.
Vi skal vÊre glade, hvis vi har 2 der kan spille SL inden de er 20 Är pr Är. De spillere vi har haft pÄ kontrakt fra MC og gÄet ind i SL truppen spiller jo knapt i klubber vi kender. NÄr vi ser de spillere vi har haft de sidste 5 Är.
Samme med U19 ligaen. Vi skal ikke vinde den liga. Vi skal bare vĂŠre med. Der er 14 hold. Med ca. 300 spillere og de 290 af de spillere er totalt ligegyldige.
SÄ om BIF i truppen har A, B eller C af de 290 er totalt ligegyldigt. SÄ en der ikke kommer pÄ holdet i en klub vil bare kunne indgÄ hos os. Deres fyld spiller bliver vores fyld spiller. For ranker du de 290 spiller ift kvalitet, sÄ er det smÄ nuancer i kvalitet fra den ene til den anden.
SpÞrgsmÄlet er hvordan vi billigst fÄr fat i nogle af de 10? Og lige sÄ vigtigt, hvordan ved vi at der iblandt de 10 man mener er bedst ogsÄ er dem der kan sÊlges ind i en top 5 liga senest som 21 Ärig.
Jeg tvivler pÄ det er som nu, ved at smide fucking 25 millioner efter 3 U-trupper.
Jeg ville gerne vide hvad spiller nr. 8. bedste tjener pÄ U17. Jeg hÄber det maks. er 60.000 kr. Ärligt. For reelt skulle de nÊrmere have 40.000, men jeg frygter vi giver dem 150 - 200.000 kr.
Komplet sindssygt i sÄ fald. Men er vel hvad der kommer ud af at lade fodboldspillere drive virksomhed.
Et snit pÄ 175.000 for 3 trupper a 22 spillere er ca. 12 milloner ud i kloakken.
Fck siges at betale spillere op mod 65.000 kr mÄnedligt for talenter.
Sikkert fint. Men der skal kun vÊre 3-4 af dem i hver Ärgang og sÄ er resten fyld til 3000 kr/mÄned, som erstatning for det fritidsjob de ikke kan tage.
Dvs. 3 Ärgange a 4 spillere a 65.000 kr/ mÄned = 9,4 mill.
Vi betaler kun for kvali og ikke for at uddanne Avartaâs 3. divisionshold.
SÄ hvis vi tilbyder en spiller, der er i Randers eller Viborg 65.000 kr mÄnedligt for at skifte som 17 Ärig, tror vi sÄ vi kan bringe dem til at skifte, og hvad skal sÊlgende klub have i kompensationen, for en 17 Ärig med 1 Är tilbage pÄ kontrakten?
Jeg vil pÄstÄ vi relativt nemt kan finde 4 stk ude i danske klubber via den metode hvert Är. Ligesom Monaco fandt en i BIF.
»
» - Nogle vil vÊre sÄ gode at de ryger til udlandet inden de fÄr
» superligadebut.
» - Nogle vil vÊre sÄ gode at de let gÄr ind pÄ superligaholdet
» - Nogle vil vÊre sÄ gode at de over et par sÊsoner vil kunne etablere sig
» fra fyld til faste startere pÄ superligaholdet
» - Nogle vil ikke vÊre gode nok til vores superligahold, men gode nok til
» at andre superligahold vil kÞbe dem
» - og sÄ er der et fÄtal tilbage, som gÄr pÄ fri, stopper eller andet |
|
|