1312
Hellerup, 04.02.2026, 18:00
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
(SydSiden Online) |
|
https://www.bt.dk/superligaen/video...aanden-paa-kogepladen-i-broendby
BT stiller her et lÊnge ignoreret spÞrgsmÄl:
Kan man opbygge en klub af lejesvende, som kommer fra klubber OVER hierarkiet hvor BIF er, eller er der reelt kun den hÄrde vej, i at opbygge en klub, med spillere der har en naturlig sult og motivation?
NÄr en spiller hentes ned i hierarkiet, kan denne sÄ motivere sig selv, eller er de 28 millioner Godfrey fÄr Ärligt tilpas stor sovepude, til vi bare snyder os selv??
Jeg har ikke konkrete eksempler, men fornuften siger mig at et hold til stor del bestÄende af spillere hentet ned fra Þvre hylde sjÊlden giver gode resultater, nÄr penge er motivation. Penge de i Þvrigt allerede har sikret sig.
Dermed er der nÊrmest ikke nogen motivation. Har vi eksempler pÄ rigmÊnds mangel pÄ motivation ikke bringer os videre?
Cooper fÄr ogsÄ nyt job efter BIF. OgsÄ selvom han flunker. Samme med Schmedes. Dermed findes der knapt en kogeplade, som de snakker om. Der er for lidt at miste for dem, der foretager handlingerne.
Og vi er de forsÞgskaniner, som endnu engang kommer til at stÄ undrende tilbage nÄr et nyt sÊt af udenlandske millionÊrer tager pengene og skrider i ly af natten.
Jeg tror mere pÄ spillere pÄ vej op i hierarkiet, end dem, der har nÄet maks og deres pÄ det tÞrre, som egentlig bare skal have de sidste 10 mill med ud af cirkusset og som intet har pÄ spil.
Har vi satset pÄ en flok, der intet kan og intet vil?? |
Sceptic III
05.02.2026, 14:36
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Gamle rigmænd uden motivation???? |
Det tror jeg simpelthen er alt for farligt at lave en regel om
- og alt for sort/hvidt!
Alt handler om spilleren er motiveret og det er ikke bare penge der kan motivere en spiller, det kan bÄde trÊnere, stab, tilskuer, medspillere og ikke mindst lysten til at vinde noget eller opnÄ noget.
Men du har da fuldstÊndig ret i at hvis en spiller har mistet motivationen pga eller til trods for ovenstÄende - sÄ skal de have et markant hÞjere topniveau sammenlignet med spillere der har motivationen.
Men jeg hÄber virkelig ikke at en spiller mister motivationen blot fordi de skal gÄ et halvt eller helt skridt baglÊns i deres karriere - hvis det er tilfÊldet er jeg enig i at de ikke skal have en plads i en klub som BrÞndby.
Jeg tÊnker ogsÄ at det er noget man har en snak med spilleren om fÞr man skriver kontrakt. Det gÞr jeg da med sÊlgere jeg ansÊtter, der er ogsÄ nogle der tidligere har fÄet stÞrre lÞn og siddet med mere ansvar, der er jeg altid OBS pÄ om de er motiveret til et "skridt ned" |
1312
Hellerup, 05.02.2026, 15:39
@ Sceptic III
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Gamle rigmænd uden motivation???? |
» Det tror jeg simpelthen er alt for farligt at lave en regel om
» - og alt for sort/hvidt!
»
» Alt handler om spilleren er motiveret og det er ikke bare penge der kan
» motivere en spiller, det kan bÄde trÊnere, stab, tilskuer, medspillere og
» ikke mindst lysten til at vinde noget eller opnÄ noget.
»
» Men du har da fuldstÊndig ret i at hvis en spiller har mistet motivationen
» pga eller til trods for ovenstÄende - sÄ skal de have et markant hÞjere
» topniveau sammenlignet med spillere der har motivationen.
»
» Men jeg hÄber virkelig ikke at en spiller mister motivationen blot fordi de
» skal gÄ et halvt eller helt skridt baglÊns i deres karriere - hvis det er
» tilfÊldet er jeg enig i at de ikke skal have en plads i en klub som
» BrÞndby.
Spierings sÄ jeg som en hÄblÞs case, da han fÞrst satte sine fÞdder pÄ BrÞndby stadion. Det lyste ud af ham, at han ikke rigtigt orkede.
Det er samme type man kĂžber i Godfrey og Dennis. Nogle der kan se deres bedste dage er bag dem og nĂŠrmest spiller alibi fodbold. Bare for at beholde lĂžnnen lidt endnu.
Vi taler om spillere, der med 1 Är pÄ kontrakt, man leve et almindeligt liv i 8 Är. SÄ nÄr blÊkket er sat pÄ en 2-3 Ärig kontrakt, sÄ er de Home free.
Min frygt gÄr pÄ man har for mange af samme case i dette vindues kÞb. Netop som man slap af med Spierings, sÄ fik man flere af samme type.
En Brite har formentlig en smule ĂŠre. Men en NigerianerâŠ..?? Dennis er netop kendt som a troublemaker.
Det er lige fÞr jeg ser Klaiber samme sted. Det er en fin tynd linje vi bevÊger os pÄ med de spillere.
»
» Jeg tÊnker ogsÄ at det er noget man har en snak med spilleren om fÞr man
» skriver kontrakt. Det gÞr jeg da med sÊlgere jeg ansÊtter, der er ogsÄ
» nogle der tidligere har fÄet stÞrre lÞn og siddet med mere ansvar, der er
» jeg altid OBS pÄ om de er motiveret til et
Ja, samme problematik. Men hvor en fodboldspillers lĂžn er endnu mere risky. |
Sahl

08.02.2026, 14:25
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Gamle rigmænd uden motivation? |
Man kan jo altid dreje tingene sÄ udfaldet bliver det man Þnsker, men der er jo ikke noget svar pÄ hvad den optimale sammensÊtning er.
SpĂžrger man en fcm fan vil han nok ikke anbefale Vagner Love, mens en Schalke fan nok synes at Dzeko er startet meget godt.
Der er ogsÄ et hav af unge spillere der nok skulle have motivationen, men alligevel ikke prÊsterer som forventet. Fodbold er ikke sort og hvidt, sÄ der er ikke en soleklar forklaring pÄ alt.
Det der kan undre en er, at man lejer en spiller uden, at man har mulighed for at kÞbe ham efterfÞlgende. Det tager som regel lidt tid at fÄ samspillet til at virke, sÄ selvom man har svÊrt ved at holde nullet, sÄ synes jeg det virker noget lotto-agtigt at lave den aftale.
Man mÄ hÄbe han slÄr til med det samme og sÞrger for adgang til europÊisk fodbold, da det virker som om man satser det hele pÄ, at det skal lykkes denne gang. --- 85,87,88,90,91,96,97,98,02,05,21 |
1312
Hellerup, 08.02.2026, 20:47
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
En alternativ teori. |
NÄr man sÊtter hold sammen, sÄ er der jo mange forhold, der spiller ind pÄ slut resultatet.
Kunne en stor spredning i kvalitet, spiller for spiller vĂŠre noget, der trĂŠkker slut resultatet ned??
AltsÄ nÄr man har en spiller der tidligere har kostet 200 mill i en transfer, Godfrey.
Imens der er U19 holds spillere pÄ holdet ogsÄ?
Hvad siger de fodboldskyndige??
Husker da selv at det var irriterende at spille med spillere, der haltede i kvalitet. SÄ betyder en kvalitetshomogenitet noget pÄ vores hold??? |