(SydSiden Online)
Jeg har aldrig været begejstret for Birk. Det er Kejserens nye klæder – Manden har en masse floskler han lire af – pres – angrebsfodbold – sætte ild til station osv. Han aner ikke hvordan man virker som cheftræner.
Jeg mener ikke Birk har den fulde trænerlicens (P+) og undres over, at man har brugt så mange midler på holdet og lader en ”novice” står for det daglige ansvar!
Manden har en kandidat i statskundskab. Det får man ikke på en aftenskole, der er læst og terpet – manden er indbegrebet af at være djøffer. Det er hele hans mindset på godt og ondt.
Manden er ekspert i rapporter og regneark – det ser fint ud på papiret, men det fungerer ikke i virkeligheden.
Når han taler i de interview jeg har set, går ordstrømmen hurtigere og hurtigere. Jeg kan ikke lade være med at tænke om det foregår på samme måder til taktikmøderne og han mister mange af spillerne, så holdet ikke har forstået taktikken på samme måde.
Han spiller flere formationer og forskellige spillere har været benyttet på forskellige pladser. Derfor tror jeg, at den interne spil-forståelse er under niveau, for man skal hele tiden forholde sig til en ny formation eller nye medspillere på nye pladser.
Fair nok at han sætter holdet forkert til første pokalsemifinale. Man 2. gang ahh og så defensivt som var det modsatte af, hvad der fik os tilbage i første kamp.
Vi har ogsĂĄ problemer med at spille en hel kamp.
Enten er den ene halvleg og og den anden elendig eller omvendt.
Jeg synes det er sjældent jeg oplever at ene halvleg er god og den anden er stabil. Kampenes halvlege er som regel som dag og nat.
Jeg kunne også nævne Wass’s hjørnespark.
Jeg oplever det som ”altid” at Wass tager hjørnesparkene og han kan knap nok slå bolden ind til første stolpe og hjørnesparkene bliver aldrig farlige – jo på kontra mod os. Tænk at cheftræneren accepterer at Wass bliver ved med at tage hjørnespark trods det er elendigt.
Hm! Hvem mon egentlig bestemmer pĂĄ det hold?
---
Roj Blake (B'7) - en ægte frihedskæmper.
| Synes godt om (0) | Synes ikke om (0) |
Hele trĂĄden:
- - h.n.nielsen, 07.05.2025, 20:23 (SydSiden Online)
![Ă…bne i forumvisning [Board]](img/board_d.gif)
![Ă…bne i blandet visning [Mix]](img/mix_d.gif)
- - 1312, 07.05.2025, 20:28
- - Tersted, 07.05.2025, 20:44
- - 1312, 07.05.2025, 20:52
- Vurdering af spillerne - Sceptic III, 08.05.2025, 08:37
- Vurdering af spillerne - fake, 08.05.2025, 09:04
- Vurdering af spillerne - 1312, 08.05.2025, 14:56
- - Hamsik, 07.05.2025, 20:53
- - Sansui, 07.05.2025, 20:56
- - Mr. Jinx, 08.05.2025, 07:54
- - Tersted, 07.05.2025, 20:44
- - Chester, 08.05.2025, 21:49
- - 1312, 07.05.2025, 20:28