1312
Hellerup, 08.04.2025, 04:35
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
(SydSiden Online) |
|
https://www.berlingske.dk/kultur/de...en-siger-ekspert-de-risikerer-at
En god sportsdirektĂžr fortĂŠller pensionisten, hvornĂ„r det er slut med at trĂŠkke ens hold ned pĂ„ alle punkter pĂ„ nĂŠr trĂžjesalgâŠ
Har vi selv nogle, der er over sidste salgsdato? Hvorfor er det klubberne ikke fortĂŠller disse gamle mĂŠnd at deres tid er slut??
Det er som om fodboldklubber kun indser de er en forretning nÄr de krakker⊠er BIF medskyldig i den kultur? |
Sceptic III
08.04.2025, 08:09 (redigeret af Sceptic III at 08.04.2025, 08:28)
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
|
|
»
» Det er som om fodboldklubber kun indser de er en forretning nĂ„r de krakkerâŠ
» er BIF medskyldig i den kultur?
Jeg forstÄr ikke helt prÊmissen?
Er det debatten om Kasper Schmeichel der har startet denne trÄd?
Kasper Schmeichel har stÄet en rigtig stÊrk sÊson i Celtic, han stod en stÊrk kamp i Parken mod Portugal og sÄ havde han for store udsving i kampen i Portugal - det behÞver ikke have noget med alder at gÞre, alle fodboldspillere har vel kampe og eller perioder hvor de ikke rammer den 100%?
For at svare pÄ dit spÞrgsmÄl (er BIF medskyldig i den kultur?), nej, det synes jeg ikke. BrÞndby har 2 spillere i truppen der er over 31 Är (Wass og Mikkelsen), Mikkelsen indgÄr vel nÊsten som en del af mÄlmandstrÊner teamet og de fÄ kampe han fÄr der viser han vel gang pÄ gang at han er en kompetent reservekeeper.
Wass har helt klart ikke det samme niveau som for 3 Är siden, men dengang var han vel ogsÄ en af de bedste spillere i superligaen, jeg synes stadig han har niveau til fast spilletid og igen igÄr (AGF kampen) ser vi hvor vigtig den afleveringsfod er.
Men som med alle andre spillere er det vel ok at en +34 Ärig ogsÄ har udsving fra kamp til kamp eller i en periode, sÄ er det naturligvis op til trÊneren at vurdere om de Þvrige spillere han har i truppen kan levere bedre og dermed skifte ud. Jeg synes ikke, indtil videre, at der er nogle i BrÞndby der har grebet chancen nÄr Wass har forladt banen.
PS: Jeg tror iÞvrigt ikke at Wass fik forlÊnget kontrakten pga "trÞjesalg", mon ikke det var forbi man mener han stadig har noget at videregive pÄ trÊningsbanen, omklÊdningsrum og til kampe? |
1312
Hellerup, 08.04.2025, 23:35 (redigeret af 1312 at 08.04.2025, 23:44)
@ Sceptic III
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
|
|
» »
» » Det er som om fodboldklubber kun indser de er en forretning nÄr de
» krakkerâŠ
» » er BIF medskyldig i den kultur?
»
» Jeg forstÄr ikke helt prÊmissen?
» Er det debatten om Kasper Schmeichel der har startet denne trÄd?
PrÊmissen for mig er at man ser sportsdirektÞrer holde fast i gamle mÊnd af mange Ärsager og en af de vÊrste er en form for nepotisme, hvor man bliver for gode buddies til at smide Schmeichel af landsholdet pÄ trods af manden ikke er bedst eller er fremtiden.
Man fÄr en multi million hyre for at fyre folk i tide. Delaney i fck er samme skuffe. En mand over the hill som benytter superligaen som pensionsordning.
Vinder BIF ligaen i 25/26 med en 36 Ärig Wass pÄ 90% af spillede minutter pÄ banen?? Jeg tvivler.
Wass skulle i min bog ogsÄ stoppes efter denne sÊson. Det kan ganske enkelt ikke passe at der ude i Europa ikke er en bedre end en 36 Ärig til kanonhyre.
Imens man sender Greve til Randers for 300.000 euro. Og spiller med en rookie pÄ 18 Är pÄ midtbanen.
Jeg forstÄr udmÊrket kravet om at sÊlge unge spillere for milliarder. Men at blive nr. 6 samtidig er utilgiveligt.
Mikkelsen er jeg egentlig ikke nervÞs for. Hans hyre tror jeg, som en af de fÄ gamle, er markedsmÊssigt tilpasset. Det tror jeg ikke Wass og Delaneys er.
De skulle betale for at spille superliga.
Mener at da Gravgaard var direktÞr i Randers lige ud udtalte at man i Randers havde haft en elendig kultur med at vedblive at hÊve Êldre spilleres indkomst, pÄ trods af de netop faldt i prÊstation.
Det er ligesom i filmen Moneyball hvor direktÞren slet ikke vil ses med spillerne, fordi han skal kunne smide dem ud pÄ 20 sekunder, hvis de ikke prÊsterer.
Reelt tror jeg det er en stor del af BIFâs problem. En kultur hvor vi bare hygger os lidt⊠med vores millioner.
Vi er klart nr. 3 i lĂžnsum, men nr 6. efter 22 runder.
Du peaker som spiller som 27-28 Ärig, men peaker i indkomst som 30-32 Ärig. En katastrofe.
»
» Kasper Schmeichel har stÄet en rigtig stÊrk sÊson i Celtic, han stod en
» stÊrk kamp i Parken mod Portugal og sÄ havde han for store udsving i kampen
» i Portugal - det behÞver ikke have noget med alder at gÞre, alle
» fodboldspillere har vel kampe og eller perioder hvor de ikke rammer den
» 100%?
»
» For at svare pÄ dit spÞrgsmÄl (er BIF medskyldig i den kultur?), nej, det
» synes jeg ikke. BrÞndby har 2 spillere i truppen der er over 31 Är (Wass og
» Mikkelsen), Mikkelsen indgÄr vel nÊsten som en del af mÄlmandstrÊner teamet
» og de fÄ kampe han fÄr der viser han vel gang pÄ gang at han er en
» kompetent reservekeeper.
»
» Wass har helt klart ikke det samme niveau som for 3 Är siden, men dengang
» var han vel ogsÄ en af de bedste spillere i superligaen, jeg synes stadig
» han har niveau til fast spilletid og igen igÄr (AGF kampen) ser vi hvor
» vigtig den afleveringsfod er.
»
» Men som med alle andre spillere er det vel ok at en +34 Ärig ogsÄ har
» udsving fra kamp til kamp eller i en periode, sÄ er det naturligvis op til
» trÊneren at vurdere om de Þvrige spillere han har i truppen kan levere
» bedre og dermed skifte ud. Jeg synes ikke, indtil videre, at der er nogle i
» BrÞndby der har grebet chancen nÄr Wass har forladt banen.
»
» PS: Jeg tror iÞvrigt ikke at Wass fik forlÊnget kontrakten pga |
Toska
11.04.2025, 11:38
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
|
|
Som jeg ser det sÄdan generelt herinde, sÄ er de stÞrste udfordringer, at er der 25 personer, som kommentere pÄ et eller andet herinde, sÄ er der 20 forskellige meninger om hvordan det skal gÞres. Jeg ser ogsÄ rigtig mange kommentar omkring spillere, trÊnere, system m.m., hvor jeg tÊnker, hvor fÄr de det fra. Deres attitude fortÊller mig, at de vel knapt nok har fÄet hÄrd pÄ brystet i nu, og i hvertfald ikke er fyldt 20 Är. Hvordan skulle de vide mere om hvilke spillere, som skal spille eller ikke spille, end trÊneren med uddannelsen og erfaringen fra egen aktiv karriere? Hvis det stod til mange herinde, sÄ skulle halvdelen jo vÊre Masterclass spillere, og det kan jeg godt love jer, det i sig selv skaber ingen medaljer til klubben. Men igen ser jeg de forskellige opfattelser, som man har inde , omkring hvad de mener er bedst for BrÞndby, og det i sig selv er jo sundt nok, bare man ved hvad man vil med klubben.
Man kan ikke bÄde puste og have mel i munden, er der et ordsprog der siger, det kan man sÄ overfÞre til fodbolden, ved at sige, vil man i store trÊk kun spille med unge spillere, sÄ vinder man ingen ting, eller vil man spille med de spillere, som trÊneren mener er dem der skal til for at vinde medaljer, uanset alder eller nationalitet. Hele den diskussion foregÄr kun i BrÞndby. I FCM eller FCK er man total lige glad hvor gammel de er, eller hvilket pas de har, de skal bare vinde. Det er ogsÄ min indstilling, vi skal vinde for en hver pris.
Hvis det der skal til, for at BrÞndby finder sit gamle jeg, nemlig at de i 8 ud af 10 sÊsoner ikke bliver dÄrligere end nr 2, og kommer med i EL eller CL gruppespillet 8 ud af 10 sÊsoner, sÄ er jeg lige glad, om de spiller i rÞde trÞjer, om alle spillere er med fremmed pas og samtidige er over 26 Är. I glemmer jo ogsÄ ordsproget INGEN over klubben. Hvis man som mange herinde mener, det er vigtigt og have 5 Masterclassspillere med pÄ holdet 3/4 del af spillerne skal have dansk pas, sÄ sÊtter man jo netop noget over klubben.
Det fint nok, at nogen mener man skal bruge BrÞndby som en social hygge klub, men sÄ skal man heller ikke brokke sig over resultaterne, for det kan ikke forenes med medaljer og sejre.
Jeg taler ud fra mine erfaringer, som trÊner i mere end 18 Är, hvor jeg samtidig har den anden hÞjeste trÊneruddannelse man kan fÄ i Danmark. Jeg taler ud fra de 15 Är med en aktiv karriere som spiller i 3 lande, og ikke mindst de 3 1/2 Är som formand som det den gang i en Fynsserieklub. |
The Pride Of Denmark

2605 BRĂNDBY, 11.04.2025, 21:56
@ Toska
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
|
|
» Som jeg ser det sÄdan generelt herinde, sÄ er de stÞrste udfordringer, at
» er der 25 personer, som kommentere pÄ et eller andet herinde, sÄ er der 20
» forskellige meninger om hvordan det skal gÞres. Jeg ser ogsÄ rigtig mange
» kommentar omkring spillere, trÊnere, system m.m., hvor jeg tÊnker, hvor fÄr
» de det fra. Deres attitude fortÊller mig, at de vel knapt nok har fÄet hÄrd
» pÄ brystet i nu, og i hvertfald ikke er fyldt 20 Är. Hvordan skulle de vide
» mere om hvilke spillere, som skal spille eller ikke spille, end trÊneren
» med uddannelsen og erfaringen fra egen aktiv karriere?
Hold nu op en omgang mundlort. Det vÊrste er nÊsten, at du sviner en hel gruppe unge mennesker, samtidigt med du staver vÊrre end en 14-Ärig. "i nu" - come on... "i hvertfald" - come on... Alt dit personsvineri bliver bare trist, nÄr du ikke engang selv har styr pÄ lortet.
» Hvis det stod til mange herinde, sÄ skulle halvdelen jo vÊre Masterclass spillere, og det kan
» jeg godt love jer, det i sig selv skaber ingen medaljer til klubben. Men
» igen ser jeg de forskellige opfattelser, som man har inde , omkring hvad de
» mener er bedst for BrÞndby, og det i sig selv er jo sundt nok, bare man ved
» hvad man vil med klubben.
» Man kan ikke bÄde puste og have mel i munden, er der et ordsprog der siger,
» det kan man sÄ overfÞre til fodbolden, ved at sige, vil man i store trÊk
» kun spille med unge spillere, sÄ vinder man ingen ting, eller vil man
» spille med de spillere, som trÊneren mener er dem der skal til for at vinde
» medaljer, uanset alder eller nationalitet. Hele den diskussion foregÄr kun
» i BrÞndby. I FCM eller FCK er man total lige glad hvor gammel de er, eller
» hvilket pas de har, de skal bare vinde. Det er ogsÄ min indstilling, vi
» skal vinde for en hver pris.
» Hvis det der skal til, for at BrÞndby finder sit gamle jeg, nemlig at de i
» 8 ud af 10 sÊsoner ikke bliver dÄrligere end nr 2, og kommer med i EL eller
» CL gruppespillet 8 ud af 10 sÊsoner, sÄ er jeg lige glad, om de spiller i
» rÞde trÞjer, om alle spillere er med fremmed pas og samtidige er over 26
» Är. I glemmer jo ogsÄ ordsproget INGEN over klubben. Hvis man som mange
» herinde mener, det er vigtigt og have 5 Masterclassspillere med pÄ holdet
» 3/4 del af spillerne skal have dansk pas, sÄ sÊtter man jo netop noget over
» klubben.
» Det fint nok, at nogen mener man skal bruge BrÞndby som en social hygge
» klub, men sÄ skal man heller ikke brokke sig over resultaterne, for det kan
» ikke forenes med medaljer og sejre.
Man kan diskutere hvad klubben er. Er klubben den licens som BrÞndby A/S spiller pÄ. Er klubben foreningen med alle de frivillige og indmeldte fodboldspillere, eller ?
NÄr fÞrst det er pÄ plads, kan man efterfÞlgende have en dialog om INGEN over klubben.
Nogen vil nok sige at man sÊtter egne Þnsker over klubben, ved at foreslÄ at vi skal spille i rÞde trÞjer mv. - som jo er sÄ langt fra noget af hvad BrÞndby er. Det er tydeligt, du ikke er fra lokalomrÄdet - og hey det er sÄdan set ogsÄ helt okay, men selvfÞlgelig er BrÞndby gul og blÄ...
PrĂžv at se nogle nuancer i tingene - det behĂžver ikke vĂŠre MC vs. gamle nisser i rĂžde dragter. Man kan sagtens kombinere talenter/MC med erfarne spillere.
Nu har du jo vÊret trÊner i 18 Är, sÄ godt nok havde du ingen trÊnerkompetencer da vi vandt i 2005, men kan du huske hvor mange vi havde der ikke var over 23 pÄ det hold ? Agger, Kalle, Kamper, Lorentzen, SvÀrd, Stefanidis, Hansen, der alle spillede mindst 5 kampe i sÊsonen. Og de fleste af dem over 20 kampe.
» Jeg taler ud fra mine erfaringer, som trÊner i mere end 18 Är, hvor jeg
» samtidig har den anden hÞjeste trÊneruddannelse man kan fÄ i Danmark. Jeg
» taler ud fra de 15 Är med en aktiv karriere som spiller i 3 lande, og ikke
» mindst de 3 1/2 Är som formand som det den gang i en Fynsserieklub.
Jamen sÄ er du jo et sandhedsvidne, du har mere erfaring end Frederik Birk, sÄ hvorfor er du egentligt ikke tilbudt trÊnerjobbet ? --- Get off your road for the boys in blue and yellow
4,4,4,1,2,1,1,2,1,1,7,3,3,2,1,1,1,2,2,2,1,2,2,1,2,6,8,3,3,3,9,9,
4,3,x,x,1? |
1312
Hellerup, 12.04.2025, 00:07 (redigeret af 1312 at 12.04.2025, 00:28)
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
|
|
Personligt opgav jeg inden dig, TPOD.
MÄske bare fordi jeg blev trÊt af indlÊgget fÞr, eller fordi jeg egentlig helst sÄ indlÊggene herinde bare marginalt forbedret for angreb pÄ personen, der skriver indlÊgget og istedet for udfordret pÄ indholdet.
AltsÄ at tanker og idéer er velkomne og ikke bliver udskammet, med istedet for opfordret til at komme med nye idéer og tanker.
Udskamning har vi statsministeren og andre politikere til at sĂžrge for vi ikke lĂžber tĂžr for. Og de gĂžr det godt.
Og netop tanken omkring hvad BIF er, ville jeg egentligt gerne have man prÞvede at samle Þkonomisk i den styrke et fÊllesskab pÄ X antal tusinde krÊfter kan samle.
Netop ved at tilhÊngerne gÄr sammen om at bakke klubben op ogsÄ i et Þkonomisk set up ser jeg muligheder i. Specielt for dem, der synes fodbold er blevet pengemÊndenes legetÞj.
Lidt ligesom mange godt kan lide at sÊtte 100 kr. pÄ Oddset pÄ en Superliga eller Premier League kamp imens man ser den, sÄ ville et Þkonomisk arrangement ind i BIF kunne bringe noget til mange.
Og jeg taler ikke om fans igen skal kÞbe aktier i et hÄblÞst projekt, med hÄblÞse investorer som Ole PalmÄ eller Aldo Petersen, som bare lige ved hvordan en klub skal drives og tre mÄneder senere har slÄet et hul i jorden og pengene er vÊk.
Men jeg mener som et back up til klubbens infrastruktur over tid. Som et anker i klubbens velbefindende.
I det hele taget mener jeg at fejlen i alle de aktieudvidelser man har foretaget ligger i at fodbold var en vĂŠkst case, hvor virksomheder i et market i vĂŠkst vokser gennem indskud ind i virksomheden og belĂžnningen er vĂŠkst i balancen med en procent del af det markedet vokser med.
Lidt som nÄr Elon Musk er 100 trillioner trilliarder vÊrd, fordi man multiplicerer jordens borgere der kan bruge et Tesla batteri eller Star Link X et mÄnedligt abonnement pÄ 100 kr, og derfor burde cash flow i fremtiden berettige et pris skilt pÄ virksomheden pÄ 100 trillioner trilliarder.
En aktiv masse der sÄ kan belÄnes af ejeren. Modsat en cash cow virksomhed, hvor penge Ärligt trÊkkes ud af virksomheden og ejeren lever af dividenden.
Og fordi fodbold var et vĂŠkst marked, sĂ„ kunne âamatĂžrerneâ ikke vĂŠre med, da vĂŠkst markeder krĂŠver enorme indskud over tid og pengene kommer for amatĂžren fĂžrst igen, nĂ„r virksomheden overgĂ„r til cash cow.
Men nÄr BIF en dag overgÄr til cash cow, sÄ giver tilhÊngernes medvirken mening igen og pengemÊndene forsvinder, fordi vÊkst fasen er vÊk og de nemme vÊkst penge er vÊk.
Jeg ved ikke hvor mange tilhÊngere af BIF der har sÄdan et Þnske om at engagere sig, men det var en mulighed for at fÄ Þget tilhÊnger-engagement og faktisk ogsÄ at tilhÊnger fik en stemme i hvordan klubben skal drives..
Lidt at man via en Ăžkonomisk indflydelse kĂžber sig indflydelse og en stemme som fĂŠllesska.. Det mener jeg kan ske ansvarligt og uden nogen skal bringes ud i Ăžkonomisk ufĂžre, faktisk tvĂŠrtimod.
BÄde klub og tilhÊngere individuelt. |
Toska
12.04.2025, 10:45
@ The Pride Of Denmark
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
|
|
Det er tydeligt for mig, at Du ikke har forstÄet noget af det.
Hvor skriver jeg bl.a. at BrÞndby skal spille i rÞde trÞjer? Dit sprog fortÊller jo ogsÄ hvad Du stÄr for som person.
Men alligevel vil jeg Ăžnske dig en god weekend.😄 |
niear960
27.04.2025, 16:13
@ Toska
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
|
|
» Som jeg ser det sÄdan generelt herinde, sÄ er de stÞrste udfordringer, at
» er der 25 personer, som kommentere pÄ et eller andet herinde, sÄ er der 20
» forskellige meninger om hvordan det skal gÞres. Jeg ser ogsÄ rigtig mange
» kommentar omkring spillere, trÊnere, system m.m., hvor jeg tÊnker, hvor fÄr
» de det fra. Deres attitude fortÊller mig, at de vel knapt nok har fÄet hÄrd
» pÄ brystet i nu, og i hvertfald ikke er fyldt 20 Är. Hvordan skulle de vide
» mere om hvilke spillere, som skal spille eller ikke spille, end trÊneren
» med uddannelsen og erfaringen fra egen aktiv karriere? Hvis det stod til
» mange herinde, sÄ skulle halvdelen jo vÊre Masterclass spillere, og det kan
» jeg godt love jer, det i sig selv skaber ingen medaljer til klubben. Men
» igen ser jeg de forskellige opfattelser, som man har inde , omkring hvad de
» mener er bedst for BrÞndby, og det i sig selv er jo sundt nok, bare man ved
» hvad man vil med klubben.
» Man kan ikke bÄde puste og have mel i munden, er der et ordsprog der siger,
» det kan man sÄ overfÞre til fodbolden, ved at sige, vil man i store trÊk
» kun spille med unge spillere, sÄ vinder man ingen ting, eller vil man
» spille med de spillere, som trÊneren mener er dem der skal til for at vinde
» medaljer, uanset alder eller nationalitet. Hele den diskussion foregÄr kun
» i BrÞndby. I FCM eller FCK er man total lige glad hvor gammel de er, eller
» hvilket pas de har, de skal bare vinde. Det er ogsÄ min indstilling, vi
» skal vinde for en hver pris.
» Hvis det der skal til, for at BrÞndby finder sit gamle jeg, nemlig at de i
» 8 ud af 10 sÊsoner ikke bliver dÄrligere end nr 2, og kommer med i EL eller
» CL gruppespillet 8 ud af 10 sÊsoner, sÄ er jeg lige glad, om de spiller i
» rÞde trÞjer, om alle spillere er med fremmed pas og samtidige er over 26
» Är. I glemmer jo ogsÄ ordsproget INGEN over klubben. Hvis man som mange
» herinde mener, det er vigtigt og have 5 Masterclassspillere med pÄ holdet
» 3/4 del af spillerne skal have dansk pas, sÄ sÊtter man jo netop noget over
» klubben.
» Det fint nok, at nogen mener man skal bruge BrÞndby som en social hygge
» klub, men sÄ skal man heller ikke brokke sig over resultaterne, for det kan
» ikke forenes med medaljer og sejre.
»
» Jeg taler ud fra mine erfaringer, som trÊner i mere end 18 Är, hvor jeg
» samtidig har den anden hÞjeste trÊneruddannelse man kan fÄ i Danmark. Jeg
» taler ud fra de 15 Är med en aktiv karriere som spiller i 3 lande, og ikke
» mindst de 3 1/2 Är som formand som det den gang i en Fynsserieklub.
Du har sÄ meget ret |
1312
Hellerup, 21.04.2025, 16:55
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
STOP FOR HELVEDE MED AT HENTE GAMLE MÆND HJEM |
|
Det er ikke til at holde ud at se pÄ at man forlÊnger kontrakter med gamle mÊnd, for de spillere de var for 10 Är siden i udlandet.
Jeg vil vÊdde pÄ Wass Ärligt er i top 5 i omkostning at have lÞbende.
Han burde vÊre omkostningsmÊssigt som en 18 Ärig. Man skal kun have toplÞnninger mellem 23-29 Är.
Som 35-36 Ärig skal man sendes hjem med et kontingent girokort, hvis man vil spille
FAT DET |
Sceptic III
24.04.2025, 12:49
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
STOP FOR HELVEDE MED AT HENTE GAMLE MÆND HJEM |
|
»
» Som 35-36 Ärig skal man sendes hjem med et kontingent girokort, hvis man
» vil spille
»
» FAT DET
HÄrde ord og store bogstaver - det hjÊlper altid med at fÄ budskabet frem.....
Jeg synes der er masser af spillere i Superligaen pÄ +33 der leverer varen.
Hvis man ser pÄ BrÞndby sÄ ville jeg vÊre ked af at undvÊre Wass, jeg synes han har hÞj klasse, rutine og jeg er sikker pÄ at han ogsÄ bringer noget vÊrdi i omklÊdning og trÊningsbane (Nartey ser ham som en vigtig lÊremester har han udtalt)
Wass (BrĂžndby)
Mikkelsen (BrĂžndby)
Delaney (Fck)
Mortensen (Agf)
Lössl (Fcm)
Jesper Hansen (Agf)
GrĂžnning (Viborg) |
1312
Hellerup, 24.04.2025, 15:25 (redigeret af 1312 at 24.04.2025, 21:21)
@ Sceptic III
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
STOP FOR HELVEDE MED AT HENTE GAMLE MÆND HJEM |
|
» »
» » Som 35-36 Ärig skal man sendes hjem med et kontingent girokort, hvis man
» » vil spille
» »
» » FAT DET
»
» HÄrde ord og store bogstaver - det hjÊlper altid med at fÄ budskabet
» frem.....
» Jeg synes der er masser af spillere i Superligaen pÄ +33 der leverer
» varen.
» Hvis man ser pÄ BrÞndby sÄ ville jeg vÊre ked af at undvÊre Wass, jeg synes
» han har hÞj klasse, rutine og jeg er sikker pÄ at han ogsÄ bringer noget
» vÊrdi i omklÊdning og trÊningsbane (Nartey ser ham som en vigtig lÊremester
» har han udtalt)
Skal Nartey jo sige. Kan ikke se for mig han var gĂ„et ud og sagt âenhver over 25 Ă„r kunne vĂŠre en lĂŠremester for mig, sĂ„ Wass who?â
»
» Wass (BrÞndby)
Jeg ser mange fejl. Hvor han ikke presser modstanderen, bl.a. da Greve scorede forleden. Var ikke sket i Valencia tiden i samme frekvens.
Ja, niveauet er hĂžjere og det var Wassâ ogsĂ„ dengang. Men det er hele humlen at hvor Wass var bedre da han kom hjem, sĂ„ er den kurve nu svunget over, hvor han ikke lĂŠngere er med i samme tempo pga alder.
Ă
rsagen er at ingen tĂžr at fortĂŠlle karrieren bĂžr vĂŠre slut, eller skifte til Avarta.
Det er ikke en menneskeret at spille superliga indtil man selv synes man ikke skal. Ingen ville tÞve med at fortÊlle en 18 Ärig de ikke er gode nok. Men nÄr det er de royale indenfor branchen, sÄ gÄr man pÄ listefÞdder.
FortĂŠl dem det er slut.
» Mikkelsen (BrÞndby)
En mand pÄ 41 Är har intet en 26 Ärig ikke kunne.
» Delaney (Fck)
En stor del af FCKâs problem, sĂ„ behold ham endeligt.
» Mortensen (Agf)
En af de fÄ der levere pÄ egne tal.
» Lössl (Fcm)
Vist mere ballade end godt. Manden er eddikesur nÄr man vil satse pÄ de salgsbare spillere.
» Jesper Hansen (Agf)
Intet en 26 Ärig ikke kunne bringe.
» GrÞnning (Viborg) Tja, Viborg ligger i kvalifikationsspillet.
Jeg tvivler pÄ ret mange af de spillere ville blive handlet af en ny klub. En handel er et bevis for spilleren er noget vÊrd, ellers er det formodninger.
Men hver sin smag. Jeg ser intet i Êldre spillere over 34 Är. Det er jo ikke sÄdan at man ikke fÄr lov at sÊtte den 11. mand ind, nÄr man fjerner en 36 Ärig.
Enhver der har vÊret 25 Är og blevet 36 ved der er en enorm forskel |
1312
Hellerup, 29.04.2025, 17:30
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Endnu et eksempel pć en pensionist |
|
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/sup...aa-at-vende-hjem-til-superligaen
Igen en spiller der lige holder en potentiel pensionsordning Äben for sig selv.
Spilleren her har en umÄdelig kÊrlighed til Esbjerg, men nok mest kun nÄr de kan gÞre noget for ham.
NÄr de ligger for lavt i turnerningerne til for lav hyre, sÄ kunne hans loyalitet lÊgge et meget lille sted
SÄ kan vi da for helvede ikke snart stoppe at skulle se spillere pÄtale den slags fremtidige jobansÞgninger?
Det er som om man ved man en dag bliver for dÄrlig til reelt at fÄ job, men for god venskabs skyld, sÄ kan min hjemklub da lige give mig den sidste fede check pÄ vejen ud.
NEJ. Stop disse pensionsordninger og det er sportsdirektÞrers job at sige nej et Är for tidligt. |
Sceptic III
30.04.2025, 08:12 (redigeret af Sceptic III at 30.04.2025, 14:06)
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Hvornćr er man |
|
» https://www.tipsbladet.dk/nyhed/sup...aa-at-vende-hjem-til-superligaen
»
»
» NEJ. Stop disse pensionsordninger og det er sportsdirektÞrers job at sige
» nej et Är for tidligt.
Det giver ingen mening?
Jacob Lungi SÞrensen er 27Är og har spillet 26 Championship kampe i denne sÊson, jeg troede at slutnignen af 20érne var "en fodboldspillers bedste alder"?
Hvor maksimal "gammel" mÄ en "udenlandsdansker" vÊre hvis de rykker tilbage til Superligaen for ikke at blive kaldt "pensionist" af dig?
Hvor gÄr grÊnsen?
Hvis Christian NÞrgaard Þnskede at vende tilbage til BrÞndby til sommer som 31 Ärig eller AC som 29 Ärig, var det sÄ "for gammel"?
Jeg ville elske at se NÞrgaard i BrÞndby pÄ en 2 Ärig aftale til sommer (det er desvÊrre urealistisk med den nye forlÊngelse i Brentford).
Jeg synes du dÞmmer spillere for "gamle" alt for ungt (nogle af de bedste spillere i verden (og i Danmark) er mellem 29 og 33 Är, det er her fysik og rutine i mange tilfÊlde rammer et "sweetspot".
Jeg synes du er alt alt for fokuseret pÄ et tal (alder) - Dog er jeg helt enig i at lÞn skal matche den impact spilleren har pÄ banen (og evt i omklÊdningsrum). Der er ogsÄ klubber der har super meget fokus pÄ at kÞbe spillere med "videresalgspotentiale" som bliver kÞbt dyrt og til en hÞj lÞn som heller ikke prÊstere.
Jeg tror ikke det har sÄ meget med alder at gÞre, jeg tror det har noget at gÞre med at det er rigtig rigtig svÊrt at vurdere hvilke spillere der bliver en succes og hvilke der ikke bliver. |
1312
Hellerup, 30.04.2025, 17:39
@ Sceptic III
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Hvornćr er man |
|
PrĂžv at lĂŠs det igen
Tror du misser pointen |
Sceptic III
01.05.2025, 08:02
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Hvornćr er man |
|
» Tror du misser pointen
ok! |
1312
Hellerup, 01.05.2025, 17:04
@ Sceptic III
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Hvornćr er man |
|
Humlen i artiklen er at spilleren mener han om 6-7 Är kan se Esbjerg evt vÊre tilbage i superligaen og dermed kunne sende ham en fed check nÄr han reelt er for dÄrlig til at fÄ en markedsbaseret kontrakt i andre superligaklubber.
Og det er undskyld mig, same shit hver gang vi ser fodboldspillere skifte klub at vi skal se den slags jobansÞgninger til en tid hvor man burde spille Nordic Bet liga, men hÊnger den op pÄ en falsk klubfÞlelse, der hÞrer 1960 til.
Alle vil spille hÞjst muligt til hÞjst muligt indkomst og klubber skal ogsÄ lÊgge denne falskhed fra sig.
Vi skulle have sagt til Wass sidste sommer at det var tak for denne gang og sÄ kunne han spille i en 1. divisionsklub eller 2. division.
MÄske en god ide man fik klubbernes 2. hold op i 2. division, for sÄ kunne han da spille med der i 1 Är eller 2. |
1312
Hellerup, 20.05.2025, 17:49 (redigeret af 1312 at 24.05.2025, 21:57)
@ 1312
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Fortæl pensionisten hvornćr det er slut
|
|
https://bold.dk/fodbold/stillinger/...ver-werder-exit-aben-for-danmark
Endnu et klassisk eksempel. Jung kunne ikke forstĂ„ en Bundesliga klub ikke er som et familieforetagende og drĂžmmer sig tilbage til uden konkurrence at kunne tjene nogle sĂžlle millioner efter skat. Han har jo lige fĂ„et barn og han tĂŠnkte da om ikke Bremen kunne bruge en halvfed 33 Ă„rig nogle Ă„r endnuâŠ
Er hele verden gÄet sukkerkolde? Det er samme blÞdsÞdenhed, som ÞdelÊgger BIF som organisation i et miljÞ, hvor man ikke kan konkurrere.
Jeg ved godt der i Europa har bredt sig en stemning af at arbejde har man kinesiske slaver til og penge er noget vi giver til hinanden, men dette sprĂŠnger alligevel banken.
Vildt som det europÊiske kontinent er forkÊlet efter 25 Är med gratis penge. Der er ganske enkelt en kultur af at ting forÊres og jeg tror mange borgere snart vil fÄ sig et chok over at der skal arbejdes for fÞden.
Er der andre der husker tiden fÞr Är 1995, hvor man skulle kunne noget for at fÄ et job?????? Ellers tror jeg I snart fÄr chancen igen nÄr dette system kollapser
Galle punktum dk. |
|
|