SydSiden Online (SSO)

Brøndby Support
Forum-forside

Log ind | Registrering

1312

Hellerup,
21.05.2026, 21:28
(redigeret af 1312
at 21.05.2026, 21:54)
 


Synes godt om (7)
Synes ikke om (5)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet? (SydSiden Online)

Fc DBU systemet er jo åbenlyst arbejdende for en skæv fordeling af hvordan kampe dømmes.

Vi har nu i årevis set en systematisk bortdømmelse af hændelser, hvor BIF konsekvent bortdømmes af de samme dommere.

Men hvordan skal BIF forholde sig til at spille i en korrumperet liga???

Troels

Melby,
21.05.2026, 21:58

@ 1312
 


Synes godt om (0)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

I første omgang må klubben jo påtale problemet. Vi fans kan ikke gøre noget udover at blive væk fra kampe med Krogh.

Sansui

21.05.2026, 22:22

@ Troels
 


Synes godt om (3)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Det værste er, at det efterhånden er så åbenlyst, at selv andre klubbers fans, som normalt ellers afskyr Brøndby, kan se den er helt gal.

1312

Hellerup,
21.05.2026, 23:07

@ Troels
 


Synes godt om (2)
Synes ikke om (5)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Faktisk en rigtig god tanke.

Bliv væk fra kampe med Krogh,

Hvorfor fanden skulle man acceptere en teaterforestilling med et resultat der allerede er bestemt ved et skrivebord?

Bliv væk. Hvis tilhængerne accepterer dette pis, så vil vi blive pisset på til solen brænder ud

Vincent

E-mail

København,
21.05.2026, 23:39

@ 1312
 


Synes godt om (0)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Klubben kan til en start bede DBU om ikke at påsætte Morten Krogh.

Havde det været forskning, så ville de statiske data vise et signifikant anderledes mønster hvad resultater angår, når vi har Morten Krogh som dommer end ved en hvilken som helst tilfældig anden dommer.

Der må klubben være voksen og turde at sætte det på dagsordenen.
Og ellers må man bruge Real Madrid metoden og ikke være for stolte til at bræge i medierne, når man føler sig bortdømt.
Men til forskel fra Real, så kan man lægge et solidt statistisk grundlag på bordet.

Sagt på en anden måde. Kom nu Brøndby IF, vis hvad I ser og kan dokumentere, og bekend dog tydeligt at ikke gider at finde jer I at få en biased dommer påsat. Vi har ikke råd til at afskrive point med sikkerhed, bare fordi Morten Krogh er påsat som dommer.

Alternativt kan I sætte jer tilbage de næste 4 år og lægge dem til de seneste 4 år og så kan stimen hedde 30 kampe i træk uden sejr med Morten “biased” Krogh.
Vi er på 15 i træk nu.

Og hvad værre er, vi vidste han ville bliver kampafgørende, hvis ikke vi knockoutede fck i dag - og surprise - det gjorde han.
Og hvad endnu værre er, at hvis ikke det ÅBENT tematiseres, så sker det igen og igen og igen.

Kom i gang Brøndby IF - få så sat det åbenlyse problem på dagsordenen!!!

1312

Hellerup,
22.05.2026, 00:20

@ Vincent
 


Synes godt om (2)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Tæt på årets bedste indlæg.

Du har ret i nok nærmest alt.

Dette cirkus skal stoppes nu. Og der skal satme sættes ind nu og så udpege hvor ekstremt dette er.

Jeg nævnte her i skakten allerede samme sekund at Morten Krogh blev sat på den kamp, at vi ikke længere kunne vinde og at Krogh ville være kampafgørende.

Og netop det er nu faktum.

Ildild

22.05.2026, 05:14

@ 1312
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (0)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Inden dommer påsætning kunne jeg forudse nederlag, fordi vi er elendige

1312

Hellerup,
22.05.2026, 05:25

@ Ildild
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (3)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

At du har et ømt numsehul gør jo ikke sagen anderledes. At vi har et dommerproblem, som er kronisk og grotesk.

Der er rigtigt mange tråde om hvor ringe vi er og det er der nok også på fokkernes hjemmesider.

Men dommeren her havde en kontant indflydelse på resultatet. Prøv at forholde dig til det i denne tråd.

Why I bother ved jeg ikke. Prutten er unægteligt øm.

Sansui

22.05.2026, 07:38

@ 1312
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (3)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Glem heller ikke at han naturligvis ikke var enig med VAR på det klart røde kort på Nicolaj Poulsen i guldkampen 2024. Normalt følger dommerne i hæj grad VARs anbefalinger.

Bare åbenbart ikke lige her, hvor det ville give Brøndby en fordel.

https://bold.dk/fodbold/stillinger/...e-omdiskuteret-var-situation-her

Med den viden man har idag, brækker man sig også over han var sat på den kamp.

Ildild

22.05.2026, 08:47

@ 1312
 


Synes godt om (3)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Vi har også dommeren med os andre gange.

Sansui

22.05.2026, 08:51

@ Ildild
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (0)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Hvis nogen havde tid og mulighed for at opliste alle de vanvittige kendelser gennem de seneste år med Morten Krogh,....

Thomcat

Slg,
23.05.2026, 06:28
(redigeret af Thomcat
at 23.05.2026, 06:47)


@ Sansui
 


Synes godt om (2)
Synes ikke om (0)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

» Hvis nogen havde tid og mulighed for at opliste alle de vanvittige
» kendelser gennem de seneste år med Morten Krogh,....

Er dette ikke nok?

Med Krogh som dommer
(de sidste 4 sæsoner fra 2022/2023 og frem):
15 kampe
0 Sejre
5 Uafgjorte
10 nederlag
0,333 i pointsnit per kamp

Med alle de andre dommere tilsammen
(i samme periode som med Krogh fra 2022/2023 og frem):
114 kampe
56 Sejre
29 Uafgjorte
28 nederlag
1,728 i pointsnit per kamp.


Hvordan har Dbus dommerudvalg ikke styr på dataen?
Vi har over 4 sæsoner med så mange kampe, fået over 5 gange så mange point i gennemsnit - når dommeren ikke hedder Morten Krogh.

Jeg siger ikke at det er nok til at dømme dommertrioen som værende decideret korrupte - men det må simpelthen være rigeligt til at DBUs dommerudvalg ikke sætter dem til at dømme os i årets vigtigste enkelt kamp.

Vi endte de pågældende sæsoner som:
2022/2023:5
2023/2024:2
2024/2025:3
2025/2026:4

Kilde: https://superstats.dk/kort/dommere/klub?hold=2&dommer=84

---
KEVIN - Vil du være VENLIG og lade med at vende RØVEN til? Kig dog på BOLDEN MAND!

1312

Hellerup,
22.05.2026, 00:25

@ 1312
 


Synes godt om (0)
Synes ikke om (4)

Skal BIF soege optagelse i Bundesliga systemet?

Skal man ligefrem søge Schmedes om at udgå af Divisionsforeningen og søge ind i Bundesliga systemet??

Schmedes er jo ny direktør i det tyske ligasystem.

Jeg ønsker ikke være en del af et klokkeklart FC DBU system.

Uden fair kampe er det hele jo ligegyldigt.

Kan vi søge den vej???

Ildild

22.05.2026, 05:13

@ 1312
 


Synes godt om (5)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

At Brøndby er hvor vi er, er udelukkende vores egen skyld. Vi havde end ikke fortjent den kamp igår. Svineheld vi fik den.

Mureren

22.05.2026, 16:25

@ Ildild
 


Synes godt om (3)
Synes ikke om (1)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

» At Brøndby er hvor vi er, er udelukkende vores egen skyld. Vi havde end
» ikke fortjent den kamp igår. Svineheld vi fik den.

Det var fuld fortjent, at vi fik den kamp. Ligaens 4 bedste hold.

Musha_

Paphos,
22.05.2026, 08:02

@ 1312
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (0)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Vi kan ikke gøre så meget ved det. Vi kan forsøge at gøre folk opmærksomme på det ved konstant at nævne det og protestere men ved sgu ikke om det har nogen effekt.

1312

Hellerup,
22.05.2026, 15:16

@ 1312
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (5)

Jo BIF kan goere noget ved det.

Det er nu kommet ud at Fukuda dømmes 8 cm off side midt i kampen.

Dvs VAR skal nu kunne producere et klart bevis på billeder, der gør det åbenlyst at han er 8 cm off side.

Og beviset skal være sat sammen torsdag aften. Ikke natten til fredag kl 0400.

En fodbolddommer har tilmed sagt, at øjeblikket der skal fryses er ikke tidspunktet hvor bolden forlader foden. Men da den rammer. Det trækker Fukuda yderligere tilbage.

Hvis man IKKE kan fremtrylle et billede bevis på de 8 cm, så kan vi kun gå ud fra, at man har skulle fabrikere en forklaring på målet ikke kan bestå.

Hvis linjedommerens dom skal bestå, så skal VAR kunne bevise fejlen. Ergo belønnes en dommer ved hele tiden at lægge forhindringer ud for BIF. Vi har set det mange gange.

At BIF forseelser dømmes, hvorefter man ikke kan trække dem tilbage, da man ikke kan bevise.

Nu skal VAR bevise de 8 cm de på aftenen påstår de kan bevise.

MEN DET KAN DE IKKE. Ergo ved vi at systemet er korrupt og korrupt imod BIF. DE SKAL BEVISE DE 8 CM.

BIF skal forhøre sig om at skifte til en udenlandsk liga og så skride ud af Divisionsforeningen.

Det er mit bud.

Hamsik

23.05.2026, 13:35

@ 1312
 


Synes godt om (2)
Synes ikke om (1)

Jo BIF kan goere noget ved det.

Tv2 sport har kommunikation og billeder fra VAR rummet. De måler den op to gange inden de annullerer målet og kommer frem til offside begge gange. Der er ikke noget at komme efter. Hvis de havde godkendt målet efter at have kommet frem til offside to gange havde vi først et problem. Stop tuderiet og kom videre.

1312

Hellerup,
23.05.2026, 18:41

@ Hamsik
 


Synes godt om (0)
Synes ikke om (2)

Jo BIF kan goere noget ved det.

Imens de bruger et billede for sparket, hvor bolden er i flugt og reglen siger ved første berøring af bolden.

FCM rammer bolden med fingrene og dømmes imod, fck rammer bolden med fingrene og dømmes ikke imod. En FCK’er trækker en nødbremse og udvises ikke. Klassisk FC DBU hændelser.

Du kan selv stoppe med at tude. Det er først når FC DBU komplekset er lagt ned, at dette stopper.

since82

22.05.2026, 21:22

@ 1312
 


Synes godt om (4)
Synes ikke om (1)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Det var ikke et dommerproblem igaar.

Problemet var at vi fik en udvist hvilket var et korrekt roedt.

Og pse havde nogle individualister som vi ikke har.

Laengere er den ikke.

Vi har faaet som fortjent i aar.

---
SKAL DER DØDSFALD TIL, BRØNDBY ? (Allan Olsen, Ekstra Bladet, 7. April 2016)

Vincent

E-mail

København,
23.05.2026, 15:32

@ 1312
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (4)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Benjamin Leander har været ude og kritisere Bestyrelsens udmelding.
Men det interessante er, at han samtidig forholder sig til nogle af de kontroversielle scenarier.
Han siger bl.a.:

“ – Nåh ja. Sidst, men ikke mindst: KLART onside! Og det var KLART onside. Og en linjedommer, der flager for tidligt; altså når bolden ligger i målet. Jeg forstår stadig godt frustationerne fra FANS…”

Han nævner også at Achouri også have fået et gult kort i pande mod pande situationen.

Det er helt befriende, at der er en fagperson, der åbenlyst tilkendegiver en vurdering, der bekræfter det vi alle kan se.
Og imens kan Morten Krogh, dommerforeningen og DBU stille sig i en af følgende 3 personer:

1: vi fastholder 8 cm (helt latterligt)
2: tavshedens lov(hvis vi ikke udtaler os, så går stormen væk)
3: benægt benægt benægt.

Vedholdende transparens er vores bedste våben her.

Hamsik

23.05.2026, 15:39

@ Vincent
 


Synes godt om (2)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Hahaha. Du læser det helt forkert. KLART er et citat fra Brøndbys/Jan Bechs pressemeddelelse. Leander gør grin med hvor dumt formuleret det er da det i bedste fald er tvivlsomt og ikke klart.

Vincent

E-mail

København,
23.05.2026, 17:55

@ Hamsik
 


Synes godt om (0)
Synes ikke om (1)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Nej den del er jeg helt med på.

Strategisk og i forhold til hvilket niveau for kommunikation bestyrelsen anlægger, der er Benjamin Leander mildest talt meget uimponeret.

Og Benjamin Leander spekulerer I hvad man retorisk vil opnå her på bagkant.
Tro mig (for en der til dagligt arbejder med strategisk ledelse) kommunikation kan ikke noget som helst bagudrettet, men den kan til gengæld medvirke til at sætte en dagsorden fremad.

Så hvad kommunikeres der fra Bestyrelsen, når der tales om oprigtig nysgerrighed?
Der kommunikeres en klar position og opmærksomhed og uden at nævne Morten Krogh.

Min pointe er, at Benjamin Leander alligevel vælger at forholde sig til to af de punkter, der lægges frem af bestyrelsen.
Og det interessante her er, at han medgiver, at dommeren efter hans mening dømte forkert.

Det er jo det der er stridspunktet. Han siger dermed også, at 8 cm-forklaringen er forkert, og det er med til at pille ved dommer- og VAR teamets integritet.

Alene det at en fagperson som ham reagerer, siger noget om at bestyrelsen fik sat en dagsorden.

Hamsik

23.05.2026, 18:18

@ Vincent
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (0)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Haha, du forstår det ikke. Leander mener der er offside, fordi VAR værktøjerne siger det. Det citat du hiver frem er en del af en tråd hvor han råber op om hvor himmelråbende dumt et skriv det er Jan Bech har lavet, og han omtaler nedenstående fra BIFs/Bechs skriv:
"Derudover mener vi, at Sho Fukuda fremstår klart onside i situationen i den forlængede spilletid op til..."

"KLART Onside". Han fremhæver hvor dumt skrevet det er. Ikke at han mener der er Onside. Leander er enig i at Achori skulle have gult, men who cares? Det sker i hver eneste kamp at nogle det burde have advarsel, slipper for det.

Vincent

E-mail

København,
23.05.2026, 18:34

@ Hamsik
 


Synes godt om (0)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Dejligt du hygger…

Jeg er uenig i din udlægning.
I min verden forholder han sig til to situationer.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/sup...oendby-taget-direkte-fra-serie-3

Hamsik

23.05.2026, 19:46

@ Vincent
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (0)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Hold op med at læse det håbløse skodmedie og hop ind på x som er kilden. Kan godt se de har formuleret det dårligt på Tipsbladet, men lås hans tråd derinde og så er du (forhåbentlig) ikke i tvivl længere. Han gør grin med JBs formulering.

1312

Hellerup,
23.05.2026, 18:37

@ Vincent
 


Synes godt om (1)
Synes ikke om (2)

Leander er en idiot

Og jeg vil stærkt opfordre ALDRIG at klikke på noget der indeholder klovnen Leander.

Der er så mange fejl i alle de analyser og materialet fra VAR. Det billede man tager i brug ses bolden klart i flugt. Ergo er det ikke første touch på den bold.

Linjedommeren kan ikke dømme noget han ikke kan se. Men det forskyder bevisbyrden. Nu skal det bevises at der ikke var off side. En vigtig vinkel og muligt årsagen at vi hele tiden bortdømmes i kampene med Krogh. Og andre.

Jeg opfordrer klubben til at gå hårdt til den.

Madsen

24.05.2026, 15:29

@ 1312
 


Synes godt om (0)
Synes ikke om (1)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

Har nogen ikke fanget at i den situation hvor at FCK unge angriber får an aflevering i dybden. Han er 2 meter offside men selvsamme linievogter hejser ikke flaget, og faktisk bliver angriberen faktisk skadet i den duel der kommer efterfølgende.

Hvordan kan selvsamme linievogter så hejse et flag på noget han på ingen måde kan se pga. jordi står og skygger. Det er jo helt horribelt

1312

Hellerup,
24.05.2026, 15:58
(redigeret af 1312
at 24.05.2026, 16:05)


@ Madsen
 


Synes godt om (2)
Synes ikke om (2)

Hvad skal BIF goere ved FC DBU og Morten Krogh problemet?

» Har nogen ikke fanget at i den situation hvor at FCK unge angriber får an
» aflevering i dybden. Han er 2 meter offside men selvsamme linievogter
» hejser ikke flaget, og faktisk bliver angriberen faktisk skadet i den duel
» der kommer efterfølgende.
»
» Hvordan kan selvsamme linievogter så hejse et flag på noget han på ingen
» måde kan se pga. jordi står og skygger. Det er jo helt horribelt

Her er en del af kernen af problemet. En biased, eller inkompetent dommer kan forskyde bevisbyrden via at dømme forkert eller imod dem han har et negativt forhold til. Eller han kan bare lalle rundt og fralægge sig ansvaret.

Ved at dømme den offside, som han ikke kan se, vil bevisbyrden falde over på VAR. Nu skal det bevises at det “clear and obvisous” var en forkert dom.

Erfaringen siger at det næsten altid kan lade sig gøre at finde en form for tvivl omkring et mål.

Dermed kan dommeren nemmere end før VAR nu tilpasse en linje med indflydelse på kampen. Endda et hvor man bagefter kan stå og pege imod VAR og fralægge sig ansvaret.

Perfekt skalkeskjul for at dømme korrumperet. Det er nemlig sværere at pådutte dommeren. Netop som vi ser Divisionsforeningen reagere.

Nothing to see here, pass on…

Næsten som når du ved det er en muslim, der har begået en voldtægt ude i en park midt om natten fordi han ganske enkelt ikke magter at bo i et vestligt land uden at opføre sig som en sindssyg.

Jeg vil til enhver tid opfordre BIF til at regne afvigelsen ud på korrekt statistiks matematisk metode og så fremvise den bias i tal, som Krogh har bidraget med.

Det er ganske enkelt umuligt potentiel at forklare en afvigelse på over 1 point pr kamp ift andre dommere.

Vi har jo længe her på siden regnet på de afvigelser og har også baseret på oplevelserne med Krogh diskuteret dem som værende mærkelige.

Jeg vil også sige, at jeg har set nogle streger tegnet på Fukuda, der er så skæve, at jeg håber det er en side med “fake news” de kommer fra.

For det ville være til grin at benytte de streger og sige man har et bevis

SydSiden Online (SSO) | Ansvarlig
580295 indlæg i 27810 tråde, 12749 registrerede brugere, 104 brugere logget ind(4 registrerede, 100 gæster)
powered by my little forum  RSS-Feed
^