BIF2200

22.05.2026, 07:46
 |
Synes godt om (10) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Nu er nok simpelthen nok. (SydSiden Online) |
|
Jeg skriver det her som livslang Brøndby-fan, som én der elsker klubben, stemningen, fællesskabet og Sydsiden — men også som én der ærligt talt er nået til et punkt, hvor skuffelsen, frustrationen og trætheden fylder mere end noget andet.
Det store pyroshow lige efter pausen i anden halvleg blev for mig dråben.
Lad mig slå én ting fast: Jeg er ikke principielt modstander af pyro. Det har i mange år været en del af fankulturen i Europa. Men der er en verden til forskel på organiseret stemningsskabelse og komplet hensynsløs adfærd, hvor medfans — herunder børn — ender med at løbe skrigende væk i panik.
Jeg så det med egne øjne. Jeg var selv med til at trøste en lille pige ude i Fanzonen bagefter, som var fuldstændig rædselsslagen. Hendes mor var dybt oprevet. Det er ikke stemningsskabelse. Det er ikke passion. Det er ikke Brøndbyånd.
Så jeg vil gerne høre fra jer:
**Var du på stadion i dag og blev ramt?**
– Forbrændinger?
– Røgskader?
– Panikanfald?
– Genstande kastet i jeres retning?
– Andre episoder med utryghed eller voldsom adfærd?
Skriv til mig privat eller i kommentarsporet.
Formålet er enkelt:
**Jeg ønsker at starte en underskriftsindsamling og et åbent brev til Brøndby IF’s ledelse.**
Budskabet skal være klart:
**Nu må klubben tage det endelige opgør.**
Det kan ikke være rigtigt, at en gruppe igen og igen sætter sig over fællesskabet, over klubbens øvrige fans, over frivillige, kontrollører og klubbens rammer.
Alt for længe har man set gennem fingre med voldelig, truende og egoistisk adfærd, fordi man har været bange for konflikten eller konsekvenserne.
Men hvad er konsekvensen ved ikke at gøre noget?
At almindelige fans holder op med at komme.
At børnefamilier holder sig væk.
At frivillige mister lysten.
At frygt erstatter fællesskab.
Den udvikling er vi allerede i gang med.
Derfor mener jeg også, at **Brøndby Support nu er nødt til officielt at tage tydelig afstand og tage det opgør, som burde være taget for flere år siden.**
Det her handler ikke om intern fanpolitik.
Det handler om klubbens fremtid.
Hvis Sydsiden som kollektiv også skal markere en protest, så må den diskussion tages.
Jeg er klar til at lægge navn til.
Jeg er klar til at stå frem.
Jeg er klar til at tage diskussionen.
For jeg elsker den her klub alt for højt til bare at se på længere.
**Hvis du er enig — så giv lyd.** |
Musha_
Paphos, 22.05.2026, 07:56
@ BIF2200
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (10) |
|
Nu er nok simpelthen nok. |
|
Derby må gerne gå lidt vildt for sig. Du skriver at en lille pige blev bange og begyndte at græde. Til det vil jeg ærligt talt svare at derby på Brøndby stadion ikke er et sted for små piger. |
BIF2200

22.05.2026, 08:03
@ Musha_
 |
Synes godt om (9) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Nu er nok simpelthen nok. |
|
Undskyld jeg siger det lige ud men hun blev ramt af et romerlys som blev kastet ned fra front for øvre ned på syd og der var flere der fik brændt deres tøj der er flere vidner på det det var langt værre end det plejer at være |
Jeller
22.05.2026, 08:22
@ BIF2200
 |
Synes godt om (4) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
Nu er nok simpelthen nok. |
|
Jeg er fuldstændig enig i at pyroshowet med Pyro i stænger udover sydsidens nedre fans var langt over grænsen.
Jeg er normalt meget opbakkende når det kommer til de aktives fans udfoldelselsmuligheder for at være aktive.
Det her var over grænsen. Det var ugennemtænk og endte med for alle andre på sydsiden at fremstå ekstremt tåbeligt.
De organiseret aktive fans burde gå ud og sige undskyld på "andres" vejne. De kunne eksempelvis skrive noget med, at man tager afstand fra denne Pyro i fremtiden. Så har man ikke sagt for meget. Men en klar undskyldning bør der lyde.
Jeg hører en del aktive fans være ærgerlige over at bedre sydside har en lidt for ringe stemning. Det er jeg ikke uenig i, men det hjælper på ingen måder at gøre det farligt eller sågar bare ubehageligt for dem der står der uagtet om man er en lille pige eller en gammel mand eller noget tredje.
Jeg er på ingen måder enig i at en lille pige ikke er velkommen på Brøndby Stadion til et derby, jeg er dog enig i at der er forskel på hvor på stadion en lille pige med fordel bør indfinde sig, men der er også forskel på små piger. --- 08-12-2016 - Plaffemedisteren (12:53): Jeller prøver at reformere skakten. Han er en ung Martin Luther
21-12-2016 - WM (17:44): Jeller er i gang med at reformere skakten nu som den yngre Klaus Riskjær |
john52
22.05.2026, 09:58
@ Jeller
 |
Synes godt om (5) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Nu er nok simpelthen nok. |
|
Jeg tror desværre ikke, vi bliver fri for pyro problemet, så længe der er så mange tåbelige fans, der kun tænker på sig selv. De skader klubben. Det koster kassen i bøder, og de skræmmer en masse fans væk. Det skal STOPPES. Jeg tror klubben hved hvem det er, men de tør åbenbart ikke at gøre noget ved problemet.
Derudover tror jeg også, at det måske har en dårlig indflydelse på dommerstanden. Det er ikke tilfældigt, at vi føler os bortdømt gang på gang. Jeg er sikker på der er en sammenhæng mellem den dårlige opførsel af såkaldte fans og dommernes indstilling til klubben.
John |
1312
Hellerup, 22.05.2026, 23:06
@ BIF2200
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (7) |
|
Nu er nok simpelthen nok. |
|
» Undskyld jeg siger det lige ud men hun blev ramt af et romerlys som blev
» kastet ned fra front for øvre ned på syd og der var flere der fik brændt
» deres tøj der er flere vidner på det det var langt værre end det plejer
» at være
Du kan sagtens have holdningen at verden burde være et sted hvor Bambi løber på skøjter.
Shit aint so.
En 9 årig skal ganske enkelt ikke befinde sig på sydsiden til sådan en kamp. En 9 årig burde kunne. Men en 9 årig KAN ikke. Den forældre er jo dybt uansvarlig. Jeg gætter endda på at pigen er flippet lige så meget ud over at se hendes mor gå bananas. Køb en billet til langsiden.
Ligesom man ikke tog billeder i Pusherstreet. Man burde kunne tage billeder i Pusherstreet, men gængs viden er, at hvis man gør det, så er der en risiko.
Politiet har nu i 20 år ikke ville håndhæve loven inde på stadion. Forkasteligt? Ja. Men vi må forholde os til at vi har et lortesamfund med en flok idioter, der ikke ønsker at Danmark er et sted, hvor loven opretholdes.
Lige så træt jeg er af det, lige så træt er jeg over naive danskere.
Undlad at komme på stadion. Undlad at komme på en ståtribune når man er mindreårig. Folk kan ikke styre sig og der er en fucking monkey cage. |
mbl
22.05.2026, 23:34
@ BIF2200
 |
Synes godt om (6) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
Hvorfor skal der slæbes Pyro med på stadion.. |
|
Jeg har SÅ svært ved at se hvorfor idoterne skal slæbe Pyro med ind på stadion. Det er den værste gang selviscenesættelse jeg har set. De er jo enda så dumme og kujonagtige at de gør det MASKERET. Derfor kan vi andre så man kan jo ikke se hvem de "dygtige" drenge er, således de kan få den ros de rettelig fortjener..
Stemningen på stadion var FANTASTISK lige indtil idioterne ikke kunne holde den lille Pyro dreng i ro... De kunne jo se at fc's ditto stod på nordtribunen med stådreng over at kunne sætte sig over alle regler og havde fået hevet deres Pyro ud af det dybeste hul i rø... Eller hvor idioterne gemmer det når de skal ind på stadion.
Regner med KÆMPE straf, som desværre vil være fortjent fra Disciplinærudvalget. Hvis så bare Brøndby ledelsen vågnede op, og begyndte at håndhæve stadionregulativet, og får stænger nogle afgifter på 15.000 ud for maskering og Pyro, samt minimum 5 års karantæne. |
|
|