Musha_
Paphos, 24.05.2026, 16:39 (redigeret af Musha_ at 24.05.2026, 16:52)
 |
Synes godt om (7) |
 |
Synes ikke om (15) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? (SydSiden Online) |
|
Personligt har jeg svært ved at tro på historien om at en handicappet dame er forsøgt myrdet på Brøndby stadion. På langsiden endda. Efter sigende skulle mindst 1 ud af 3 mænd have forsøgt at rive hendes respirator af. Det tror jeg ikke en skid på. Hun er formentlig blevet overfuset. (med rette) da hun jo havde et S12 klistermærke på. Det skal selvfølgelig ikke tillades på et Brøndby afsnit.
Efter at være forsøgt myrdet på langsiden blev hun eftersigende flyttet over til sydsiden, hvor hun så resten af kampen. Øhhh hvad? Giver jo ingen mening. Tror i seriøst på denne historie? |
Cafe late
Karlslunde, 24.05.2026, 19:57
@ Musha_
 |
Synes godt om (10) |
 |
Synes ikke om (5) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Brøndby IF udsteder vel ikke livtidskarantæne på baggrund af rygter:
https://brondby.com/nyheder/herrer/...if-uddeler-karantaene-pa-livstid |
Musha_
Paphos, 24.05.2026, 20:40
@ Cafe late
 |
Synes godt om (7) |
 |
Synes ikke om (7) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Det handler om signalværdi. Takket være medierne tror hr og fru hakkebøf nu at en handicappet kvinde er forsøgt myrdet på Brøndby stadion. De kræver handling. Begynder man at analysere lidt på den historie finder man hurtigt ud af at den ikke har ret meget med virkeligheden at gøre. Historien hænger jo ikke sammen. Det har sikkert været en ubehagelig oplevelse for hende, men forsøgt myrdet blev hun ikke. Så var hun jo nok ikke rullet over til sydsiden for at se resten af kampen vel? Mon ikke også 3 voksne mænd havde formået at gøre skade på den lille kvinde i kørestol, hvis det rent faktisk var deres mål? Og hvorfor flytter kontrollørerne hende til sydsiden, hvis hun lige er forsøgt myrdet?
Det bør være tydeligt for en hver at denne historie ikke hænger sammen. Hun blev fortjent overfuset for at bringe et S12 klistermærke på Brøndby stadion. End of story. |
Quick
26.05.2026, 15:18
@ Musha_
 |
Synes godt om (3) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Jeg har kun læst de første tre indlæg i tråden, men det er sgu rart at finde ud af, at hér er der nogen som for alvor ved, hvad der er sket. Herefter vil ingen domstol kunne dømme de tre uskyldige for noget som helst, og deres karantæner bør øjeblikkeligt ophæves. Den unge kvinde har sikkert selv været ud om det. Derfor kan jeg godt forstå, officials har kørt hende over på Sydsiden, hvor hun nok ikke har turdet provokere med FCK-slagsange og pyro.
Efterfølgende kommer jeg til at tænke på, hvilke følger det eventuelt måtte have at afbryde forbindelsen til en persons iltforsyning. Hvis det var mig, der var i pigens situation, ville jeg nok ikke have brudt mig om det, men myrdet... nej, nu må I holde op. Man dør ikke, bare fordi man ikke kan få luft, gør man? |
Troels
Melby, 27.05.2026, 20:59
@ Quick
 |
Synes godt om (5) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» Man dør ikke, bare fordi man
» ikke kan få luft, gør man?
Det er jeg ret sikker på man gør, du må være undtagelsen der bekræfter reglen.
Dine første 10-15 minutter uden luft som spæd, tog jo ikke livet af dig.. |
Quick
02.06.2026, 19:31
@ Troels
 |
Synes godt om (2) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Måske skulle jeg have tilføjet IA... |
Troels
Melby, 02.06.2026, 19:51
@ Quick
 |
Synes godt om (2) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
haha sorry den fangede jeg sgu ikke i farten, der er et par stykker der har lukket så meget lort ud i den tråd. |
1312
Hellerup, 24.05.2026, 21:12
@ Cafe late
 |
Synes godt om (5) |
 |
Synes ikke om (10) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Nu er BIF sikkerheds afdeling jo ikke kendt for at bruge hjernen…
Så lad os lige finde nogle beviser. Jeg har det stramt med en kvinde, som er del af et segment, der er kendt for en utrolig ømskindethed. Nemlig handicappede, der tiltagende antager sig selv som “krænket”.
Next up har hun et motiv for at ramme dem hun skal ramme. Man kunne ligefrem finde på selv at opsøge en konfrontation når man som fck tilhænger opsøger en BIF platform som den rullestols platform unægtelig er.
Jeg kan se hun er meget aktiv i at dele sig selv. En indikation af at man godt kan lide opmærksomhed.
Hun kommer med andre ord lige fra Tik Tok tribunen. Dette er argumenter enhver forsvarsadvokat ville trække frem som motiv.
Det næste jeg undrer mig over, er at nogle aktivt skal gå hen og pille en slange ud, som så vidt jeg kan se, sidder ind i halsen på hende.
Det er meget unaturligt for en dansker at gramse andre mennesker så tæt ind i ansigtet. Det er en voldsom grænse i sig selv at overskride. Jeg siger ikke, at det ikke kan ske. Men det er meget meget sjældent at relative almindelige borgere, der befinder sig på en handicap udsigtsplatform overskrider sådanne grænser.
Det er sjældent der gangsterne befinder sig på stadion.
Jeg husker en sag med Onkel Reje, som havde ihhhhh og åhhhhh modtaget afskyelige dødstrusler….
Den sag KOM DER INTET UD AF SENERE. Dødstrusler min røv, I den sag.
Jeg er voldsomt træt af falske politiske anmeldelser. Og jeg HÅBER VIRKELIG dette ikke er en af den slags.
Men jeg vil rigtigt gerne se nogle beviser, for jeg er træt af en retssystem, der mere og mere ligner et politisk tag selv bord og et sted man promoverer sig.
Vi er ved at lave dette land om til et marxistisk helvede fordi ingen kan tage personligt ansvar |
Musha_
Paphos, 24.05.2026, 21:38
@ 1312
 |
Synes godt om (4) |
 |
Synes ikke om (9) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» Nu er BIF sikkerheds afdeling jo ikke kendt for at bruge hjernen…
»
» Så lad os lige finde nogle beviser. Jeg har det stramt med en kvinde, som
» er del af et segment, der er kendt for en utrolig ømskindethed. Nemlig
» handicappede, der tiltagende antager sig selv som “krænket”.
»
» Next up har hun et motiv for at ramme dem hun skal ramme. Man kunne
» ligefrem finde på selv at opsøge en konfrontation når man som fck
» tilhænger opsøger en BIF platform som den rullestols platform unægtelig
» er.
»
» Jeg kan se hun er meget aktiv i at dele sig selv. En indikation af at man
» godt kan lide opmærksomhed.
100% korrekt.
1: Der ingen beviser fremlagt.
2: Historien hænger ikke sammen og forekommer urealistisk.
3: Kvindens adfærd, motivation og karakter virker suspekt. |
1312
Hellerup, 24.05.2026, 22:20
@ Musha_
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (6) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» » Nu er BIF sikkerheds afdeling jo ikke kendt for at bruge hjernen…
» »
» » Så lad os lige finde nogle beviser. Jeg har det stramt med en kvinde,
» som
» » er del af et segment, der er kendt for en utrolig ømskindethed. Nemlig
» » handicappede, der tiltagende antager sig selv som “krænket”.
» »
» » Next up har hun et motiv for at ramme dem hun skal ramme. Man kunne
» » ligefrem finde på selv at opsøge en konfrontation når man som fck
» » tilhænger opsøger en BIF platform som den rullestols platform
» unægtelig
» » er.
» »
» » Jeg kan se hun er meget aktiv i at dele sig selv. En indikation af at
» man
» » godt kan lide opmærksomhed.
»
» 100% korrekt.
»
» 1: Der ingen beviser fremlagt.
» 2: Historien hænger ikke sammen og forekommer urealistisk.
» 3: Kvindens adfærd, motivation og karakter virker suspekt.
Hvem ved. Lad os holde sindet åbent indtil der er beviser.
Fællesnævneren i disse år er en galopperende narcissisme og alle tror de er interessante uden at have noget at have det i.
Mig bekendt er denne historie ikke kommet via døgnrapporten i politiet med nærmere fra kvinden selv. Hvilket er nuts i så fald, at BT trækker den helt derop.
Man kan håbe at beviser kan findes via video… |
Hamsik
24.05.2026, 23:43 (redigeret af Hamsik at 24.05.2026, 23:48)
@ Musha_
 |
Synes godt om (15) |
 |
Synes ikke om (3) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Haha, hvor har i det for vildt. Ingen beviser? Altså udover det hele er fanget på overvågningen og klubben har kunnet identificere de 3 fjolser og uddelt karantæne til dem og overleveret sagen til politiet.
Det lyder altså som en ret sikker sag. Imponerende at i kunne benytte sølvpapirshatten her. Forklar mig lige hvad pigen, Brøndby og politiet hver især får ud af at arbejde sammen og lyve og bedrage for alle og straffe de tre komplotofre.
Politiet har sigtet tumpen med en strafferamme op til 8 år. Sagen køres akut. Hvorfor dog det når det hele er opspind? |
1312
Hellerup, 25.05.2026, 01:12 (redigeret af 1312 at 25.05.2026, 02:49)
@ Hamsik
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (13) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Klassisk tumpe fra gadens parlament. Os andre er vilde… og det kommer så fra gadens parlament.
Politiet har ikke bedømt noget endnu. Retten har ikke bedømt noget endnu.
Key word i dit egen bullshit indlæg, som deltager i netop gadens parlament, er “lyder”.
Det “lyder” som om. Du siger det selv. Nu skal du så bare lade egen visdom cirkulere i den nedsmeltede hjerne du løber rundt med der.
Og så netop lade myndighederne og en domstol fortælle hvad er op og ned.
Tror du at du kan finde ud af det, Bambi?
Indtil da, sæt dig ned. |
Musha_
Paphos, 25.05.2026, 14:39
@ Hamsik
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (8) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Jeg skriver ikke at det hele opspind. Jeg skriver at jeg ikke tror på at hun blev forsøgt myrdet. For det er der absolut intet der tyder på. Tror hun blev overfuset. Måske endda taget lidt fat i. Det er hvad man kan forvente når man befinder sig på Brøndbys afsnit med et S12 klistermærke. |
Hamsik
25.05.2026, 16:12
@ Musha_
 |
Synes godt om (12) |
 |
Synes ikke om (4) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Så hvorfor vælger Vestegnens Politi så at sigte fjolset? De sigter typisk ikke personer hvis de ingen beviser har.
Og nej, man kan sgu ikke forvente at blive overfuset som handicappet i en kørestol med vejrtrækningsapparat pga et skide klistermærke. Hvad er du for et empatiløst menneske? |
Musha_
Paphos, 25.05.2026, 16:33
@ Hamsik
 |
Synes godt om (2) |
 |
Synes ikke om (4) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» Så hvorfor vælger Vestegnens Politi så at sigte fjolset? De sigter
» typisk ikke personer hvis de ingen beviser har.
»
Fordi det er blæst op i medierne. Går politiet ekstra hårdt efter manden. Sådan har politiet altid fungeret. Vi må se hvad retten finder frem til.
» Og nej, man kan sgu ikke forvente at blive overfuset som handicappet i en
» kørestol med vejrtrækningsapparat pga et skide klistermærke. Hvad er du
» for et empatiløst menneske?
Jo man kan sgu da. Og det har intet med at hun er handicappet at gøre. Det gælder alle mennesker der møder op til derby med S12 mærkat på Brøndbys tribune. Hvad forventer du da der sker hvis du møder op på sektion 12 med et sydsiden mærkat? |
1312
Hellerup, 25.05.2026, 16:46
@ Hamsik
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (5) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» Så hvorfor vælger Vestegnens Politi så at sigte fjolset? De sigter
» typisk ikke personer hvis de ingen beviser har.
»
» Og nej, man kan sgu ikke forvente at blive overfuset som handicappet i en
» kørestol med vejrtrækningsapparat pga et skide klistermærke. Hvad er du
» for et empatiløst menneske?
Hvis du åbner en sag imod en borger, så skal vedkommende sigtes.
Prøv at køre over for rødt i din bil. Det første en betjent gør, er at sigte dig.
Nu kender jeg ikke ordlyden, men det er formentlig at politiet skal sigte og oplyse borgeren om hvad man sigter vedkommende for og hvorfor man gør det.
Retspleje.
Har intet med empati eller ikke. I det hele taget, så er det netop det, der er gået et klik for langt i nutiden. At vi som udenforstående skal ordne alt via empati.
Ja, det er surt der ikke kan distribueres mad til alle og det skal man fikse. Men jeg siger ikke mit job op for at rejse jorden rundt, for at dele mad ud.
Realisme ville vi komme langt med i verden i dag. Det er fjolser der administrerer verden. Man er så langt ude, at man pt kører Europas økonomi i brædderne med overlæg. Er det empati? |
Troels
Melby, 26.05.2026, 10:26
@ 1312
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» Hvis du åbner en sag imod en borger, så skal vedkommende sigtes.
Hvis jeg politianmelder dig for noget bliver du ikke automatisk sigtet.
Du bliver indkaldt til partshøring først.
» Prøv at køre over for rødt i din bil. Det første en betjent gør, er at
» sigte dig.
JA, hvis han selv har set det. Hvis det er 3. part der anmelder og du nægtet bliver du ikke sigtet per automatik.
»
» Nu kender jeg ikke ordlyden, men det er formentlig at politiet skal sigte
» og oplyse borgeren om hvad man sigter vedkommende for og hvorfor man gør
» det.
Ja, hvis de formoder der er nok til at rejse en sigtelse. |
muktharsfrikøbsklausul
26.05.2026, 11:43
@ Troels
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» » Hvis du åbner en sag imod en borger, så skal vedkommende sigtes.
»
» Hvis jeg politianmelder dig for noget bliver du ikke automatisk sigtet.
» Du bliver indkaldt til partshøring først.
»
Man kan vel godt kalde en afhøring for en partshøring. Men det er altså ikke korrekt. Hvis du bliver kaldt til afhøring, vil du blive sigtet først, så du blandt andet får muligheden for at få en forsvarer, og så du kan få at vide, at du ikke har pligt til at udtale dig til politiet.
» » Prøv at køre over for rødt i din bil. Det første en betjent gør, er
» at
» » sigte dig.
»
» JA, hvis han selv har set det. Hvis det er 3. part der anmelder og du
» nægtet bliver du ikke sigtet per automatik.
» »
» » Nu kender jeg ikke ordlyden, men det er formentlig at politiet skal
» sigte
» » og oplyse borgeren om hvad man sigter vedkommende for og hvorfor man
» gør
» » det.
»
» Ja, hvis de formoder der er nok til at rejse en sigtelse. |
muktharsfrikøbsklausul
26.05.2026, 11:42
@ 1312
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» » Så hvorfor vælger Vestegnens Politi så at sigte fjolset? De sigter
» » typisk ikke personer hvis de ingen beviser har.
» »
» » Og nej, man kan sgu ikke forvente at blive overfuset som handicappet i
» en
» » kørestol med vejrtrækningsapparat pga et skide klistermærke. Hvad er
» du
» » for et empatiløst menneske?
»
» Hvis du åbner en sag imod en borger, så skal vedkommende sigtes.
»
Sig du ikke ved noget om straffeloven/jura, uden at sige det. Nej - man skal ikke bare ud at sigte nogen.
» Prøv at køre over for rødt i din bil. Det første en betjent gør, er at
» sigte dig.
»
Ikke straffelov, men færdselslov. Når du bliver sigtet får du nogle rettigheder som sigtet, og der er et konkret bevis i sagen - et politividne. Dermed en anmeldelse med hold i, samt et bevis.
» Nu kender jeg ikke ordlyden, men det er formentlig at politiet skal sigte
» og oplyse borgeren om hvad man sigter vedkommende for og hvorfor man gør
» det.
»
» Retspleje.
Ikke nødvendigvis. Medmindre der f.eks. er overvågning, der kan fungere som bevis.
»
» Har intet med empati eller ikke. I det hele taget, så er det netop det,
» der er gået et klik for langt i nutiden. At vi som udenforstående skal
» ordne alt via empati.
»
» Ja, det er surt der ikke kan distribueres mad til alle og det skal man
» fikse. Men jeg siger ikke mit job op for at rejse jorden rundt, for at dele
» mad ud.
»
» Realisme ville vi komme langt med i verden i dag. Det er fjolser der
» administrerer verden. Man er så langt ude, at man pt kører Europas
» økonomi i brædderne med overlæg. Er det empati?
Derudover - personen er ikke sigtet for DRABSforsøg. Der er intet der hedder mordforsøg i dansk lov.
Personen er sigtet for fareforvoldelse, straffelovens §252. En paragraf der handler om at ville skade et andet menneske. |
c4300

25.05.2026, 20:28 (redigeret af c4300 at 25.05.2026, 21:24)
@ Hamsik
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Ka» Så hvorfor vælger Vestegnens Politi så at sigte fjolset? De sigter
» typisk ikke personer hvis de ingen beviser har.
»
» Og nej, man kan sgu ikke forvente at blive overfuset som handicappet i en
» kørestol med vejrtrækningsapparat pga et skide klistermærke. Hvad er du
» for et empatiløst menneske?
Kan tagw fejl, men hvor læser du at han er sigtet og for hvad? Mig bekendt har politiet for nuværende ikke sigtet nogen endnu, men udtalt at de ville kigge på sagen men ikke kunne udelukke af det kunne resultere i sigtelse efter paragraf 252. Men kan tage fejl, så link lige?
Og iøvrigt betyder en sigtelse på ingen måde at du er skyldig i noget som helst, det er først når politiet vælger at tiltalt at de mener de har fat i den lange ende, og selv ikke her er det sikkert det føte til dom. |
Quick
26.05.2026, 15:26
@ Hamsik
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (3) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Jeg tænker, denne tråd skal indgå i den samlede indberetning til DBU/Whatever, når BIF i forvejen skal indgive en klage over dommerens, og VARs, partiskhed. Det kan umuligt være rigtigt at BIF skal stilles til ansvar for enkelte (FCK?-)tilskueres dumheder. |
c4300

25.05.2026, 15:05 (redigeret af c4300 at 25.05.2026, 22:00)
@ 1312
 |
Synes godt om (5) |
 |
Synes ikke om (5) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Kæmpe kæmpe storm I et glas vand, og tydeligt for enhver at hun søger opmærksomheden. Historien bliver bare vildere og vildrede for hvergang hun udtaler sig. Men lad os gå med hendes version, hvor hun udtaler at hun følte sig i fare, og gispende efter vejret da de efter hendes udsagn skulle have hevet hendes respirator slange ud ( hun startede med at udtale at nogen havde "pillet ved hendes slange, og ikke decideret pillet den ud)" Så er det sku da mærkværdigt at man venter med at gøre noget ved det til pause, og derefter frivilligt vælger at lade sig flytte over på syd af alle steder, hvor man ser store dele af kampen.
Hvis man har været udsat for et drabsforsøg eller følt den ekstreme fare som man må forstå på hende at hun har mon ikke man så bare var smuttet og anmeldt det på nærmeste politi station med det samme. |
1312
Hellerup, 25.05.2026, 16:59
@ c4300
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (8) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» Kæmpe kæmpe storm I et glas vand, og tydeligt for enhver at hun søger
» opmærksomheden. Historien bliver bare vildere og vildrede for hvergang hun
» udtaler sig. Men lad os gå med hendes version, hvor hun udtaler at hun
» følte sig i fare, og gispende efter vejret da de efter hendes udsagn
» skulle have hevet hendes respirator slange ud ( hun startede med at udtale
» at nogen havde
Ja, du har lige været udsat for “mord-forsøg” af Brøndbys fans og så vælger du at køre din rullestol over til de vildeste hard core fans…
Haha… det er faktisk svært umiddelbart at tage seriøst. Med tidsånden er, netop som Hamsik skriver, at hvis du ikke smider alt i hænderne og sender karma og “empati” afsted, så er du ganske enkelt Hitler ham selv.
Jeg vil se en dom inden jeg køber den. “Pillet ved” og “trukket ud”. Which one is it?
Dette lugter så langt væk af “Onkel Reje” sagen, hvor nogen havde en politisk beef, der skulle ordnes.
Vi har INTET hørt til Onkel Reje. Jeg ved ikke om sagen er opgivet eller ej, for i så fald har man da godt nok fejet det meget ind under tæppet i ren skam over at have banket den op med “dødstrusler”.
Dem der skal skamme sig, er dem, der anmelder løgnehistorier.
Vi er ude i, at en falsk anmeldelse bør have samme strafferamme for det, som man anklager nogle for. Ergo skal en evt falsk anmeldelse her, have en strafferamme op til 8 år.
Så lad os nu se hvad der kommer frem. Jeg er meget i tvivl om Miss Influencer her ikke bare kan lide opmærksomhed. |
Stephan

Vestegnen, 03.06.2026, 13:07
@ 1312
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
»
» Det næste jeg undrer mig over, er at nogle aktivt skal gå hen og pille en
» slange ud, som så vidt jeg kan se, sidder ind i halsen på hende.
»
Den anden ende af slangen sidder i en respirator på kørestolen. Det er denne som der er blevet pillet ved... ikke den som sidder i hendes hals. --- "Life is what happens to you, while youre busy making other plans" Lennon |
Rassen
25.05.2026, 21:03
@ Musha_
 |
Synes godt om (14) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Jeg synes, dit opslag er både respektløst og stærkt problematisk.
Man må gerne være skeptisk og efterspørge fakta, men dit indlæg går længere end det. Du antyder, at en handicappet kvinde muligvis lyver eller overdriver en alvorlig episode, samtidig med at du skriver, at hun “med rette” blev overfuset på grund af et klistermærke. Det er efter min mening en meget usympatisk og ekskluderende måde at omtale en handicappet fan på.
Jeg vil være varsom med selv at bruge ordet “mordforsøg”, når det ikke er juridisk fastslået. Men hvis det er korrekt, at nogen har forsøgt at fjerne eller pille ved en handicappet persons respirationsudstyr, er det fuldstændig uacceptabelt uanset fan-tilhørsforhold. Det kunne være gået helt galt og i værste fald have fået en fatal udgang.
Det mest bekymrende ved dit opslag er næsten, at du gør den handicappede fan til problemet. Ikke forholdene. Ikke sikkerheden. Ikke den mulige chikane. Ikke det forhold, at kørestolsbrugere ofte kan ende blandt hjemmebanefans, fordi udeafsnittene ikke er ordentligt indrettet.
Det er netop dér, debatten burde starte: Hvorfor har handicappede fans ikke samme trygge og reelle adgang til udekampe som alle andre?
Jeg oplever dit opslag som diskriminerende i sin virkning, fordi det indirekte sender signalet om, at handicappede fans selv må bære risikoen, hvis de placeres forkert eller har synlige fanmarkeringer på. Det er jeg lodret uenig i.
Fodboldrivalisering kan aldrig bruges som undskyldning for at acceptere chikane, utryghed eller manglende hensyn til mennesker i en sårbar fysisk situation.
Så nej, det her handler ikke om at være sart. Det handler om almindelig anstændighed. Og dit opslag bidrager efter min mening ikke til en bedre fankultur — det gør den mere rå, mere ekskluderende og mindre menneskelig. |
Musha_
Paphos, 26.05.2026, 05:07
@ Rassen
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (5) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» Jeg synes, dit opslag er både respektløst og stærkt problematisk.
»
» Man må gerne være skeptisk og efterspørge fakta, men dit indlæg går
» længere end det. Du antyder, at en handicappet kvinde muligvis lyver eller
» overdriver en alvorlig episode, samtidig med at du skriver, at hun “med
» rette” blev overfuset på grund af et klistermærke. Det er efter min
» mening en meget usympatisk og ekskluderende måde at omtale en handicappet
» fan på.
»
Der kommer den igen... Det har ikke noget med at hun er handicappet at gøre. Jeg ville også kritisere alle andre der sad på et Brøndby afsnit med S12 klistermærke. Ud fra historien der er blevet fortalt er det min klare vurdering at hun taler usandt eller stærkt overdriver hændelsen. Der er simpelthen for meget der ikke giver mening i den historie.
» Jeg vil være varsom med selv at bruge ordet “mordforsøg”, når det
» ikke er juridisk fastslået. Men hvis det er korrekt, at nogen har forsøgt
» at fjerne eller pille ved en handicappet persons respirationsudstyr, er det
» fuldstændig uacceptabelt uanset fan-tilhørsforhold. Det kunne være gået
» helt galt og i værste fald have fået en fatal udgang.
» Det mest bekymrende ved dit opslag er næsten, at du gør den handicappede
» fan til problemet. Ikke forholdene. Ikke sikkerheden. Ikke den mulige
» chikane. Ikke det forhold, at kørestolsbrugere ofte kan ende blandt
» hjemmebanefans, fordi udeafsnittene ikke er ordentligt indrettet.
»
Kørestolsbrugere skal være hjertens velkommen ligesom alle andre. Men de skal også respektere fan sektionerne Ligesom alle os andre.
» Det er netop dér, debatten burde starte: Hvorfor har handicappede fans
» ikke samme trygge og reelle adgang til udekampe som alle andre?
»
» Jeg oplever dit opslag som diskriminerende i sin virkning, fordi det
» indirekte sender signalet om, at handicappede fans selv må bære risikoen,
» hvis de placeres forkert eller har synlige fanmarkeringer på. Det er jeg
» lodret uenig i.
»
» Fodboldrivalisering kan aldrig bruges som undskyldning for at acceptere
» chikane, utryghed eller manglende hensyn til mennesker i en sårbar fysisk
» situation.
» Så nej, det her handler ikke om at være sart. Det handler om almindelig
» anstændighed. Og dit opslag bidrager efter min mening ikke til en bedre
» fankultur — det gør den mere rå, mere ekskluderende og mindre
» menneskelig.
Det kan meget vel være at vi kan forbedre vores forhold for handicappede og Kørestolsbrugere. Men det har jo ikke noget med mig at gøre og derfor giver det ikke mening at anklage mig for diskrimination. Jeg siger blot at alle mennesker handicappet eller ej skal respektere spillereglerne. |
2my
Kbh N, 26.05.2026, 19:54
@ Musha_
 |
Synes godt om (3) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
»
» Der kommer den igen... Det har ikke noget med at hun er handicappet at
» gøre. Jeg ville også kritisere alle andre der sad på et Brøndby afsnit
» med S12 klistermærke. Ud fra historien der er blevet fortalt er det min
» klare vurdering at hun taler usandt eller stærkt overdriver hændelsen.
» Der er simpelthen for meget der ikke giver mening i den historie.
»
Om det giver mening eller ej, så har Brøndby givet en livsvarig karantæne ud fra kameraovervågning.. Så der er nok noget hold i historien??
Brøndby afventer politiets redegørelse, før de evt giver karantæne til de 2 andre.. |
1312
Hellerup, 26.05.2026, 21:26
@ 2my
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (4) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
En klub, der ikke har taget en korrekt beslutning i 20 år. |
Rassen
27.05.2026, 10:51
@ Musha_
 |
Synes godt om (9) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Jeg har læst dit svar, og jeg synes stadig, at du overser det centrale problem.
Du skriver, at det ikke handler om handicap, men om et S12-klistermærke. Det lyder umiddelbart neutralt, men det bliver det ikke i praksis, hvis personen netop på grund af sit handicap ikke har samme mulighed for at vælge placering som andre fans.
En gående fan kan som udgangspunkt vælge afsnit, flytte sig eller lade være med at gå ind et sted, hvor vedkommende ikke føler sig tryg. Den mulighed har en kørestolsbruger ikke altid. Mange kørestolsbrugere bliver placeret efter stadionets adgangsforhold — ikke nødvendigvis efter fanmæssigt tilhørsforhold.
Derfor bliver det for simpelt at sige, at “alle bare skal respektere spillereglerne”. For hvad er spillereglerne, hvis systemet ikke giver alle de samme muligheder?
Hvis en udebanefan i kørestol bliver placeret blandt hjemmeholdets fans af stadionets praktiske forhold, mener du så virkelig, at ansvaret ligger hos den handicappede fan for at skjule sit klubtilhørsforhold — og ikke hos de mennesker, der eventuelt reagerer aggressivt på det?
Skal en kørestolsbruger fjerne klistermærker fra sin kørestol, hver gang vedkommende skal på udebane? Skal vedkommende gøre sin egen kørestol neutral, fordi stadionforholdene ikke er gode nok? Det synes jeg er et urimeligt krav.
Man kan sagtens være kritisk over for en historie og afvente flere oplysninger. Men der er stor forskel på det og på at konkludere, at personen “taler usandt” eller “stærkt overdriver”. Det ved du ikke. Det ved jeg heller ikke. Derfor bør man være varsom med så bastante formuleringer.
Samtidig er det vigtigt at sige: Hvis nogen har pillet ved eller forsøgt at fjerne respirationsudstyr fra en handicappet person, så er det ikke almindelig fodboldrivalisering. Så er det dybt alvorligt og fuldstændig uacceptabelt, uanset hvilket hold personen holder med. Det kunne være endt meget galt.
For mig handler det her ikke om FCK mod Brøndby. Det handler heller ikke om, at handicappede fans skal have særbehandling. Det handler om, at de skal have reel ligebehandling: samme mulighed for at følge deres hold trygt og værdigt som alle andre.
Og netop derfor synes jeg, dit indlæg rammer skævt. Du gør klistermærket til hovedproblemet, mens du nedtoner de langt større spørgsmål om sikkerhed, adgangsforhold og ansvar.
Det er dér, jeg mener, dit indlæg bliver respektløst og ekskluderende i sin virkning — også selvom du ikke selv opfatter det sådan. |
Theis

Aalborg, 27.05.2026, 13:07
@ Rassen
 |
Synes godt om (5) |
 |
Synes ikke om (0) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Rassen, tak for at bringe saglighed ind i dette.
Jeg aner ikke hvad der er sket og ved ikke om nogen overreagerer eller overdriver.
Men du har helt ret i, at de vigtigste spørgsmål efter hændelsen ikke er om kvinden havde et forkert klistermærke på sin kørestol, men hvorfor hun overhovedet blev sat i en situation, hvor et klistermærke kunne være relevant.
Og over dette står da også en undren over nogle personers aggressive adfærd. Men det skyldes sikkert en dårlig barndom, hash, gæld, lav IQ osv... |
1312
Hellerup, 27.05.2026, 17:11
@ Rassen
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (4) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Spørgsmålet her er reelt kun om der er sket en forbrydelse hvor nogle sætter andres liv i fare.
Hvis individer opfører sig ekstrem uforsvarligt selv i en proces, så er der til enhver tid visse potentielle stopklodser hen imod ulykken.
Ja, stadions personale burde have stoppet hende, eller renset hendes mobile-home for klistermærker.
Men shit happens. Ligesom når stiv mand falder i havnen lørdag nat, eller en automekaniker ikke spænder en hjulbolt godt nok.
Humlen ligger ved den værste af disse potentielle fejl, et regulært anslag på andres liv.
Men ve anmelderen, hvis det er en falsk anmeldelse. DER halter retsvæsenet voldsomt efter pt.
Falske anmeldelser er ikke længere et fåtal. Og det kan og måske allerede HAR ødelagt andres liv, hvis dette viser sig at være en falsk anmeldelse.
Jeg vil anbefale alle at afvente byretten og formentlig også landsretten. |
muktharsfrikøbsklausul
28.05.2026, 08:00
@ 1312
 |
Synes godt om (2) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
»
»
» Jeg vil anbefale alle at afvente byretten og formentlig også landsretten.
Burde det så ikke gå begge veje? At du også afventer din dommedagsteori, før der er afsagt dom?
Man er selvfølgelig uskyldig indtil andet er bevist. Brøndby Stadion er drevet under privatretlige regler, og derfor kan (og skal) klubben reagere med det samme, og kan ikke afvente en dom.
Hvis de nu bliver frifundet, og det viser sig at være en falsk anmeldelse, så tænker jeg, at klubben vil slette karantænen. Men indtil videre vil jeg tro, at de har fine billeder der desværre tale for deres sag. |
1312
Hellerup, 28.05.2026, 14:22 (redigeret af 1312 at 28.05.2026, 14:48)
@ muktharsfrikøbsklausul
 |
Synes godt om (0) |
 |
Synes ikke om (7) |
|
She is a troublemaker…. |
|
Jeg holder begge muligheder åbne. Det synes jeg er ret tydeligt.
Vedrørende kvinden, ser jeg og påpeger et mønster, som er meget moderne. Hvilket er opmærksomhed er meget vigtigt for unge kvinder under 30 år for tiden. Det er den anden yderlighed.
Opmærksomhed hun også finder her: https://www.dansketaler.dk/taler/mastrup-mille
Måske sådan en historie ligefrem er Good for business fremover??? Er det motivet
Pt “kæmper” Mille-pigen om at blive “årets nye stemme”. Nej hvor spøjst… gad vide om det spotlyset kan være noget man stræber efter???
https://www.dansketaler.dk/nyheder/...nye-stemme-2026-mod-finalisterne
Her lidt mere opmærksomhed til Mille-pigen. Fra 2015. Det er ikke sådan at man gemmer sig.
https://www.familiejournal.dk/livsh...ier/vi-er-en-familie-af-fightere
Så vigtig at få opmærksomhed at de få hjerneceller de har, ramler mod hinanden og ender i ting som at fortælle en historie der går over gevind.
Jeg må sige det er en meget detaljeret gengivelse i BT og jeg må også sige at jeg tvivler meget på, at den kommer til at holde vand i retten.
Vi skal have bevist at man trak slangen ud af hendes udstyr. Så må det være hjælperen der satte den i igen, eller hva???
Det er ret konkrete holdepunkter til en retssag.
Tilmed synes jeg lige vi skal vide hvilken “type” det er vi har med at gøre.
Ville hende her fx sidde på Great Thunbergs flotille til Israel, hvis hun kunne???
She is a troublemaker… hvis du spørger mig. Menneskerettigheder. Power to the flowers…
Sorry, I call bullshit er sandsynlig.
Vi skal også notere os, at årsagen til hun “føler sig truet på livet” iflg BT. Er når tribunen synger “fck’ere skal slås ihjel.”
Fra da af “føler hun sig truet på livet”. Hallo… det er to forskellige handlinger helt udenfor begivenheden hun beskriver.
https://www.tiktok.com/@tv2east/video/7644185987739962646
På Tik Tok får vi at vide at gerningsmanden er “vred”. Men de laver vittigheder omkring respiratoren. Which is it…..??
Vred eller joker man? Enten er stemningen vrede, eller også er det løssluppen.
Jeg bedømmer hende tutsien til at have politiske motiver til op over skorstenen. Så i det lys, er jeg overordentlig neutral.
En ren tåreperser… sorry, jeg tror hun leger med tændstikker. Klubben er som altid en flok skvat. |
1312
Hellerup, 26.05.2026, 11:27
@ Rassen
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (7) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
Som i et hvert andet forhold i verden er der altid mulighed for at stille spørgsmål. Hvis nogle her så skulle føle skam, så er det da BT, der skulle tage dit indlæg til efterretning og slet ikke skrive om det.
Men det nævner du ikke som et problem. Derfor må vi antage det er ok for BT at hænge stort set alt omkring BIF ud, men vi må ikke diskutere det. Har vi fat i en ømfindtlig kommunist her? The wokerati der slår til igen?
Det eneste vi ikke kan er at regne med noget af dette er korrekt før der er en dom.
Jeg undrer mig også helt vildt over denne historie. Fordi den er så grænseoverskridende ude i offentligheden.
Oftest er stærkeste træk i, når en kriminel går over stregen, at man har en fornemmelse af ikke at kunne blive taget i sin gerning.
Det er næppe foran 200 vidner på stadion. Derfor har jeg det voldsom stramt med en influencer type, der lever af opmærksomhed netop skaffer sig opmærksomhed.
Vi må vente til retten har talt. Politiet har en troværdighed på linje med kommunistpartiet i Kina på nuværende tidspunkt = 0,0 troværdighed. |
Troels
Melby, 27.05.2026, 20:55
@ Rassen
 |
Synes godt om (1) |
 |
Synes ikke om (1) |
|
Mordforsøg på handicappet kvinde eller fake news? |
|
» Jeg synes, dit opslag er både respektløst og stærkt problematisk.
»
» Man må gerne være skeptisk og efterspørge fakta, men dit indlæg går
» længere end det. Du antyder, at en handicappet kvinde muligvis lyver eller
» overdriver en alvorlig episode, samtidig med at du skriver, at hun “med
» rette” blev overfuset på grund af et klistermærke. Det er efter min
» mening en meget usympatisk og ekskluderende måde at omtale en handicappet
» fan på.
»
» Jeg vil være varsom med selv at bruge ordet “mordforsøg”, når det
» ikke er juridisk fastslået. Men hvis det er korrekt, at nogen har forsøgt
» at fjerne eller pille ved en handicappet persons respirationsudstyr, er det
» fuldstændig uacceptabelt uanset fan-tilhørsforhold. Det kunne være gået
» helt galt og i værste fald have fået en fatal udgang.
Det er komplet utilgiveligt at pille ved nogens medicinske udstyr om der sker noget eller ej. Det må være så utryghedsskabende at jeg ikke ved hvad man skal sammenligne det med.
» Det er netop dér, debatten burde starte: Hvorfor har handicappede fans
» ikke samme trygge og reelle adgang til udekampe som alle andre?
Der er handicap pladser på alle (de fleste) stadions, men der er ikke nok kapacitet til særligt de store kampe, det kan være ret umuligt at efterkomme når man samtidig skal drive en forretning. Jeg går ud fra at der er sat et tal på hvor mange der skal være, så kan man diskutere om det er nok.
» Jeg oplever dit opslag som diskriminerende i sin virkning, fordi det
» indirekte sender signalet om, at handicappede fans selv må bære risikoen,
» hvis de placeres forkert eller har synlige fanmarkeringer på. Det er jeg
» lodret uenig i.
Hvis man går på stadion uden for udebane tilskuernes afsnit og bærer deres logoer, farver osv. bryder man reglementet og det er lavet af en grund. Reglerne skelner ikke mellem handicappede eller ej.
Vagterne burde have flyttet hende til loungeområdet eller andet nu de havde lukket hende ind. Hun skal selvfølgelig ikke sidde på normal tribune med et S12 klistermærke. |
|
|