SydSiden Online (SSO)

Brøndby Support
Forum-forside

Log ind | Registrering

1312

Hellerup,
01.06.2026, 15:32
(redigeret af 1312
at 01.06.2026, 16:06)
 


Synes godt om (0)
Synes ikke om (7)

P. Mortensen, endnu et tegn på en klub i forfald. (SydSiden Online)

Med PM’s kontrakt er vi vel ude i, at vi har endnu et bevis for en klub i forfald.

For hvad er planen?? Mortensen er jo ikke en spiller, der får BIF ind i EC.

Vi taler om en alibi spiller og må så analysere på hvorfor vi ender der.

Er det maksimum i klubbens tiltrækningskraft? Eller hvad er det BIF ser, som ingen anden i hele verden ser???

Det synes jeg man skylder at fortælle os.

Er klubben udelukket fra attraktive spillere i markedet? I så fald hvorfor?

Er det fordi netop den plads er udsat for konkurrence i transfermarkedet, som BIF ikke har den økonomiske styrke til at deltage i???

Jeg undrer mig slemt over BIF’s ageren i markedet. For det er jo ikke sådan at spillerne ikke er derude. Men man har ikke tålmodigheden til at bringe ens egne spillere frem. Og spillerne har ikke tålmodigheden. For de talenter der befinder sig i BIF, er ikke gode nok til at spille SL som 18 årige.

Men de er formentlig gode nok til BIF som 23 årige. Så hvor placerer man dem i årene imellem. Eller er det også en håbløs strategi??

Jeg tror man er inde på noget af det rigtige via udlejningerne til Emmen.

Og så er det måske også os på sidelinjen, som har en fejlvurdering af hvor stor differencen er på klubber der bliver nr. 5 og nr. 2.

Viborg blev 5 og de får normalt relativt eftertrykkelig baghjul af nr 2, fcm.

For Viborg har hentet spillere for billige penge i Kolding fx. Jeg ved ikke om det var en model for BIF. At finde 21-22 årige i 1. division…

Sønderjyske på 6. pladsen har fundet spillere i B93, Kolding og Ishøj. Helt ned i 2./3. division.

Men bundlinjen er, at en PM kontrakt må anses som værende komplet vanvid. Vanvid uden strategisk retning, som er alt hvad er kommet ud af JBA’s ledelse.

Hvor går det galt????

Ivaninho

E-mail

01.06.2026, 16:14

@ 1312
 


Synes godt om (9)
Synes ikke om (2)

P. Mortensen, endnu et tegn på en klub i forfald.

Nu hvor transferen er officiel håber jeg du har fået lidt mere af den forklaring du eftersøger. Som Ohnesorge siger i forbindelse med præsentationen, så er det her jo ikke en transfer til toppen af truppen spillemæssigt. Det er et supplement til de unge angribere vi allerede har. Og så bringer han noget rutine, erfaring og kultur, som har manglet.

Det er jo ikke en unik Brøndby ting hvis man kigger ud over Europa. AC Milan hentede f.eks. Olivier Giroud ind som 35 årig, hvor han hjalp dem med at vinde mesterskabet. Han scorer iøvrigt stadig mål idag for Lille SC, som 39 årig.

Der er også en Marco Arnautovic der skiftede til Røde Stjerne som 37 årig og hjalp dem med at vinde the double. Eller Henke Larsson først til Man Utd og siden til Helsingborg som 36-årig.

I den lidt højere ende er der også Zlatan Ibrahimovic til Milan som 38-årig eller Thiago Silva til Chelsea som 35-årig.

Det er alle eksempler på rutinerede spillere med stor effekt på holdånd og sammenhold. Alle hentet ind til hold i krise for at stabilisere og hjælpe med at bygge et fundament. Det er i det lys man skal se Patrik Mortensen transferen og så begynder den lige pludselig at give mening.

Og med hensyn til hvad vi kan og ikke kan hente så er det 6 måneder siden vi brugte 40-50 millioner på transfers og blandt andet hentede spillere med Premier League erfaring,, så for mig er det på ingen måde et tegn på at vi er ved at skrue ned. Det er et tegn på en transfer der kigger ind i andre ting som spillertruppen har brug for end store flashy navne fra udlandet.

Heine

02.06.2026, 17:30

@ Ivaninho
 


Synes godt om (3)
Synes ikke om (2)

P. Mortensen, endnu et tegn på en klub i forfald.

Fedt vi kan tiltrække en profil som PM

---
https://www.fck.dk/nyhed/highlights-manchester-city-5-0-fck

Mureren er en voldsforbryder der sniffer mørtel

SydSiden Online (SSO) | Ansvarlig
580295 indlæg i 27810 tråde, 12749 registrerede brugere, 57 brugere logget ind(6 registrerede, 51 gæster)
powered by my little forum  RSS-Feed
^