(SydSiden Online)
Meget tyder pĂ„ at GFHâs barriere for at sende penge ind i selskabet, for sĂ„ at kĂžbe sig til fremdrift har nĂ„et maksimum.
SÄ vi kan have kravet, men vi skal mÄske hellere bede GFH om at sÊlge til en rigere onkel.
Omkring niche, sÄ vil et lavere niveau i U15
-17, mens hÞjere omsÊtning i u19 jo ogsÄ vÊre en niche.
Eller en farmerklub i Tjekkiet vĂŠre en niche. SĂ„ spĂžrgsmĂ„let gĂ„r op om vi har rette tilgang til tingene. Noget jeg bestemt ikke synes og formentlig er Ă„rsagen til RĂžsler kommer pĂ„ banen. SĂ„ âfyldâ kan ogsĂ„ have nicher. Silkeborgs er at hente 1. divisionsspillere. Randers er at hente franske ungdomsspillere.
Vejle er kaos og Hobro er at leve af affaldet i omkringliggende klubber og Horsens er en âkĂžbeklubâ.
Jeg har sÄdan set tÊnkt pÄ det du nÊvner omkring nÄr forskellene Þges i kvalitet, sÄ vil nogle bade sig igennem og andre vil fÄ det svÊrt. Jeg tror delvis det netop er problemet og delvis mener jeg man kan organisere sig ud over det problem.
Hvis en âsvagâ spiller fĂžrst kommer pĂ„ holdet, nĂ„r han er 19 Ă„r, mens de stĂŠrke kommer pĂ„ nĂ„r de er 17 Ă„r, sĂ„ tror jeg meget kan udlignes. Jeg synes alt for mange 17 Ă„rige i Danmark spiller U19.
Det er slet ikke det, der er formÄlet og hvad er sÄ idéen med et U19, nÄr fcn og bif mÞdes med 10 17 Ärige hver? SÄ er det jo en U17 kamp.
BIFâs mĂ„l er at fĂ„ 1, mĂ„ske 2 18 Ă„rige ind at spille SL hvert Ă„r.
Hvis vi bruger 10 mill i lÞnninger til U19, sÄ tror jeg stadig man kommer lÊngere ved at give de 10% bedste pÄ U19 de 8-9 millioner.
Mens jeg hĂžrer du siger, at vi skal dele pengene lineĂŠrt ud over truppen, da alle skal presses til trĂŠning.
Jeg tror man netop fÄr mere ud af at give meget mere til de bedste og meget mindre til den sÞdsuppe du finder i metermÄl. Og hvis OB vil kÞbe spiller nr 7 i BIF fordi de vil presse alle til trÊning, sÄ skal vi bare trÊkke pÄ skulderen og finde en ny i Roskilde, der er lige sÄ god som vores nr. 12 eller 14.
Presset skal NETOP komme til de bedste i BIF i kampene, ved at deres medspillere egentlig ikke er gode nok til vinde ligaen. Skal man vinde ligaen, sĂ„ er det fordi de 4-5 spillere der virkelig kan noget, er sĂ„ gode at de smadre ligaen âene mandâ.
Og sÄ kun have 2 17 og 2 18 Ärige pÄ U19. Men de er til gengÊld meget dyrere end nu. De Þvrige pÄ U19 ER reelt ogsÄ maksgrÊnsen, som jo er 19 Är i det Är de er Êldst. Hvis jeg husker reglen for alder rigtig.
Jeg tror det er Ärsagen til italienske U-trupper nogle gange kÞber et kÊmpe lokum af en 16-17 Ärig i Skandinavien. For at finde en 16 Ärig pÄ 85 kg, der pÄ fysikken presser deres bedste smÄ splllere.
De kĂžber ikke den skandinaviske spiller fordi de synes han er specielt god. Men fordi hans statur vil presse de rigtige gode lokale spillere.
De 2 19 Ärige der sidste Är var 18, skal sÄ vÊre i SL truppen, eller lejes ud til 1. division, hvis man mener udleje er bedst for at opgradere presset.
Kort sagt mener jeg netop den flade fordeling er problemet, hvor du ser den som lÞsningen. Jeg mener man fordeler glasuren sÄ fladt ud at vi taber.
Og sÄ skal man nok leje spillere ud i hÞjere grad. Der hvor spilleren er for god til U19, men ikke god nok til SL.
SÄ lige nu er opskriften forsimplet i MC find de 9 bedste 18 Ärige og 9 bedste 19 Ärige og tilsÊt 2 store talenter pÄ 17 Är. Og betal hvad det koster, hvor man giver alle store lÞnninger.
Hvor jeg mener vi skal have 16 19 Ärige pÄ 80-85 kg der er tonsere, men rimlige til at spille fodbol og nÊsten gratis. Og sÄ 2 ekstremt gode 17 og 18 Ärige, der koster KASSEN. Hvor de 18 Ärige trÊne/spiller med SL af og til.
Begge steder 20 spillere, men med ekstrem spredning i kvalitet.
| Synes godt om (0) | Synes ikke om (0) |
Hele trÄden:
- - 1312, 01.10.2025, 00:46 (SydSiden Online)
![Ă
bne i forumvisning [Board]](img/board_d.gif)
![Ă
bne i blandet visning [Mix]](img/mix_d.gif)