(SydSiden Online)
» » Begge steder 20 spillere, men med ekstrem spredning i kvalitet.
»
» Hvorfor begrÊnse os ? Hvorfor ikke have de 20 bedste spillere ?
Egentlig vil jeg jo sige: âknock yourself outâ. AltsĂ„ bare gĂžr da det. Knappe ressource er penge.
SÄ Ärsagen er vi allerede har et sort hul Þkonomisk. For det ville det vÊre at hente 20 bedste i U-ligaerne.
Problemet er spillerne i en given population er en normalfordeling i alder. SÄ hvis vi siger der er 300 spillere i SL og et vist antal i de top 5 ligaer vi forsÞger at sÊlge ind i, sÄ vil der fordelt i 16 Ärgange, hvis vi siger man spiller SL fra 18 Är til 34, teoretisk vÊre 18,75 spillere i hver Ärgang, men der ER flere omkring 23-30 Är og fÊrre i begge ekstremer.
SÄ antallet af spillere, der er gode nok til at spille SL som 18 Ärige er meget lille. Men det er ogsÄ der mellem 18-22 Är at salgsvÊrdien for os peaker. Derfor kÊmper alle om de bedste og derfor mÄ vi finde bedste metode til billigst at finde de 1-2 spillere, der er gode nok til at spille SL og sÊlges ud af landet tilmed.
Vores rekruttering er jo med salg for Þje og ikke som spiller pÄ SL holdet vil jeg mene.
SÄ hvis BIF pt bruger 25 mill pÄ MC og har afskrivninger pÄ truppen pÄ 55 millioner, sÄ skal vi vel sÊlge for 80 millioner inden break even.
Hvilket vi som snit knapt gĂžr over tid. Derfor er BIF er Ăžkonomisk hul i jorden allerede.
SÄ derfor er RÞslers spÞrgsmÄl jo virkelig noget, der burde fÄ os til at se os om efter en anden metode, da vi beviseligt stinker.
Jeg gÊtter pÄ der er 1 dansk 18 Ärig Ärligt, der er god nok til at spille i en top 5 liga. Og der er 4-5 der er gode nok til at spille SL. Dvs der er 12-15 klubber i Danmark, der kÊmper om at fÄ 5-6 spillere.
Hvoraf fc klubber ogsÄ skal have deres. Og mÄske kun den ene til top 5 ligaerne og 2 yderligere, er gode nok til at spille i top 4 i Danmark.
SÄ kort sagt, sÄ giver det ikke mening at tro at man kan fÄ 20 bedste, eller endda 20 gode nok til noget som helst.
Vi skal vÊre glade, hvis vi har 2 der kan spille SL inden de er 20 Är pr Är. De spillere vi har haft pÄ kontrakt fra MC og gÄet ind i SL truppen spiller jo knapt i klubber vi kender. NÄr vi ser de spillere vi har haft de sidste 5 Är.
Samme med U19 ligaen. Vi skal ikke vinde den liga. Vi skal bare vĂŠre med. Der er 14 hold. Med ca. 300 spillere og de 290 af de spillere er totalt ligegyldige.
SÄ om BIF i truppen har A, B eller C af de 290 er totalt ligegyldigt. SÄ en der ikke kommer pÄ holdet i en klub vil bare kunne indgÄ hos os. Deres fyld spiller bliver vores fyld spiller. For ranker du de 290 spiller ift kvalitet, sÄ er det smÄ nuancer i kvalitet fra den ene til den anden.
SpÞrgsmÄlet er hvordan vi billigst fÄr fat i nogle af de 10? Og lige sÄ vigtigt, hvordan ved vi at der iblandt de 10 man mener er bedst ogsÄ er dem der kan sÊlges ind i en top 5 liga senest som 21 Ärig.
Jeg tvivler pÄ det er som nu, ved at smide fucking 25 millioner efter 3 U-trupper.
Jeg ville gerne vide hvad spiller nr. 8. bedste tjener pÄ U17. Jeg hÄber det maks. er 60.000 kr. Ärligt. For reelt skulle de nÊrmere have 40.000, men jeg frygter vi giver dem 150 - 200.000 kr.
Komplet sindssygt i sÄ fald. Men er vel hvad der kommer ud af at lade fodboldspillere drive virksomhed.
Et snit pÄ 175.000 for 3 trupper a 22 spillere er ca. 12 milloner ud i kloakken.
Fck siges at betale spillere op mod 65.000 kr mÄnedligt for talenter.
Sikkert fint. Men der skal kun vÊre 3-4 af dem i hver Ärgang og sÄ er resten fyld til 3000 kr/mÄned, som erstatning for det fritidsjob de ikke kan tage.
Dvs. 3 Ärgange a 4 spillere a 65.000 kr/ mÄned = 9,4 mill.
Vi betaler kun for kvali og ikke for at uddanne Avartaâs 3. divisionshold.
SÄ hvis vi tilbyder en spiller, der er i Randers eller Viborg 65.000 kr mÄnedligt for at skifte som 17 Ärig, tror vi sÄ vi kan bringe dem til at skifte, og hvad skal sÊlgende klub have i kompensationen, for en 17 Ärig med 1 Är tilbage pÄ kontrakten?
Jeg vil pÄstÄ vi relativt nemt kan finde 4 stk ude i danske klubber via den metode hvert Är. Ligesom Monaco fandt en i BIF.
»
» - Nogle vil vÊre sÄ gode at de ryger til udlandet inden de fÄr
» superligadebut.
» - Nogle vil vÊre sÄ gode at de let gÄr ind pÄ superligaholdet
» - Nogle vil vÊre sÄ gode at de over et par sÊsoner vil kunne etablere sig
» fra fyld til faste startere pÄ superligaholdet
» - Nogle vil ikke vÊre gode nok til vores superligahold, men gode nok til
» at andre superligahold vil kÞbe dem
» - og sÄ er der et fÄtal tilbage, som gÄr pÄ fri, stopper eller andet
| Synes godt om (0) | Synes ikke om (0) |
Hele trÄden:
- - 1312, 01.10.2025, 00:46 (SydSiden Online)
![Ă
bne i forumvisning [Board]](img/board_d.gif)
![Ă
bne i blandet visning [Mix]](img/mix_d.gif)